MY KTEO

Τετάρτη 19 Δεκεμβρίου 2018

Πραγματοποιήθηκε σύσκεψη του Σ.Τ.Ο. του Δήμου Ερέτριας


Στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου του πρώην Δήμου Αμαρυνθίων πραγματοποιήθηκε σύσκεψη του Σ.Τ.Ο. του Δήμου Ερέτριας, σύμφωνα με το με αρ. πρωτ. 10725/27-11-2018 έγγραφο (πρόσκληση) του Αυτοτελούς Γραφείου Πολιτικής Προστασίας του Δήμου Ερέτριας.

Η εισήγηση έγινε με την επιμέλεια της Προϊσταμένης Πολιτικής Προστασίας του Δήμου, κ. Καρακαλέτση Αικατερίνης .
Την παρουσίαση έκανε ο εντεταλμένος Σύμβουλος Πολιτικής Προστασίας και Πρόεδρος της ΔΕΥΑΕ, κ. Λάμπρου Ιωάννης.
Ο κ. Λάμπρου καλωσόρισε τους εμπλεκόμενους φορείς και ευχαρίστησε τον κ. Κωστόπουλο, Προϊστάμενο Πολιτικής Προστασίας Περιφερειακής Ενότητας Εύβοιας, για την άμεση ανταπόκριση και την άριστη συνεργασία. Ευχαρίστησε επιπλέον την Πυροσβεστική Υπηρεσία Χαλκίδας, το Λιμενικό, την Αστυνομία, το Δασαρχείο τους Εθελοντές του Δήμου για την παρουσία τους και την μέχρι τώρα συνεργασία τους.
Στάθηκε στο γεγονός ότι στις συσκέψεις του Συντονιστικού Τοπικού Οργάνου πρέπει να παρευρίσκονται και οι Τοπικοί Πρόεδροι των Δημοτικών και Κοινοτικών Ενοτήτων διότι πρέπει να ενημερώνονται και να τοποθετούνται αρμοδίως.
Η Συνεδρίαση συνεχίστηκε με:
Αποτίμηση των πυρκαγιών. Ο Δήμος ευτυχώς δεν αντιμετώπισε ιδιαίτερα προβλήματα πυρκαγιών κατά τη θερινή περίοδο.
Πυρκαγιές είχαμε το Νοέμβρη στην περιοχή Αμπουδιώτισσα στη Σέττα. Στην περιοχή επιχείρησαν τέσσερα καναντέρ (4) η Π. Υπηρεσία, οι Εθελοντικές Ομάδες του Δήμου.
Επλήγει όμως από πλημμύρες οι οποίες δημιούργησαν προβλήματα βατότητας σε δρόμους στην περιοχή Κοτρώνι Ο Δήμος με τα δικά του μέσα και εργολαβία κατάφερε να διανοίξει και να αποκαταστήσει την βατότητα των δρόμων.
Ενέργειες που έκανε ο Δήμος κατά τη θερινή περίοδο:
 Ενημερώθηκαν οι δημότες μέσω της ιστοσελίδας του Δήμου, αλλά και τηλεφωνικά όπου χρειάστηκε, για καθαρισμό των ιδιοκτησιών τους. Οι περισσότεροι ανταποκρίθηκαν, εκτός μερικών εξαιρέσεων.
 Συντηρήθηκαν τα πυροσβεστικά υδροστόμια με τη βοήθεια της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Χαλκίδας
 Παραχωρήθηκε ένα πυροσβεστικό όχημα στην Πυροσβεστική Υπηρεσία της Χαλκίδος όπως είχαμε συμφωνήσει στο ΣΤΟ αντιπυρικής περιόδου το Μάρτιο.
 Οι Αρχαιολογικοί χώροι καθαρίστηκαν από την Αρχαιολογική Υπηρεσία.
 Όλη τη θερινή περίοδο οι οδηγοί των απορριμματοφόρων και οι εργάτες καθαριότητας και πρασίνου βοήθησαν να ανταπεξέλθουμε στην αποκομιδή του μεγάλου όγκου απορριμμάτων .
 Έγινε έγγραφο στην ΥΔΟΜ και στην Κτηματική Υπηρεσία για τις κλειστές παραλίες στο Δήμο Ερέτριας. Αναμένουμε σε ενέργειές των αρμόδιων Υπηρεσιών.
 Προγραμματίζουμε τοποθέτηση νέων πυροσβεστικών κρουνών σε συνεργασία πάντα με την Πυροσβεστική Υπηρεσία.
 Καινοτόμος υπήρξε η μετατροπή του φορτωτή RAM (ME 116944) σε καταστροφέα χόρτων. (Τεχνικά χαρακτηριστικά του καταστροφέα: Γωνιακός καταστροφέας με μετατόπιση, με 35 kw και ροπή 725 Nm, συνδέθηκε με υδραυλική κίνηση , έχει χειριστήριο μονομπλόκ). Το συνολικό κόστος ανήλθε στα 11.160,00 € μετά Φ.Π.Α.
Με το εν λόγω μηχάνημα ο Δήμος έκανε καθαρισμούς σε όλα τα κεντρικά οδικά δίκτυα.
1. Αμάρυνθος- Καλλιθέα- Γυμνό
2. Αμάρυνθος- Άνω Βάθεια
3. Άγιοι Ασώματοι-Μαγούλα-Νέα Ερέτρια
4. Περιφερειακός –Ερέτρια-Γυμνό
 Έγινε προμήθεια σε φυσητήρα, κλαδευτήρια κήπου, χειροπρίονα, τσάπες και τσαπιά, τα οποία διατέθηκαν στους Αντιδημάρχους των δύο Δημοτικών Ενοτήτων, Ερέτριας και Αμαρύνθου.
Σε γενικές γραμμές η αντιπυρική περίοδος πήγε αρκετά καλά και αυτό γιατί υπήρξε προετοιμασία ,συντονισμός και άριστη συνεργασία μεταξύ των εμπλεκόμενων φορέων.
Οι Ενέργειες που έχουν πραγματοποιηθεί ενόψει της χειμερινής περιόδου:
1.Καθαρισμός ρεμάτων:
Ο καθαρισμός και η αστυνόμευση των ρεμάτων και των απαλλοτριώσεων χώρων παρά τα ρέματα, ανήκουν αποκλειστικά στις αρμοδιότητες των Περιφερειών, όπως προβλέπεται με το άρθρο 186 περ. ΣΤ εδ.15 του Ν. 3852/2010.
Παρόλα αυτά ο Δήμος απομάκρυνε σπασμένα δέντρα από το ρέμα Μπούζικα, στην Άνω Βάθεια.
Το Αυτοτελές Γραφείο Πολιτικής Προστασίας του Δήμου έχει ήδη στείλει έγγραφο στην Περιφερειακή Ενότητα Εύβοιας για τα ρέματα που χρήζουν καθαρισμό.
2 Ο Καθαρισμός φρεατίων ομβρίων υδάτων έχει ήδη πραγματοποιηθεί, στην πλειοψηφία τους από το προσωπικό της ΔΕΥΑΕ, σε όλες τις Δημοτικές και Κοινοτικές μας Ενότητες. Παρόλα αυτά υπάρχει συνεχείς καθαρισμός διότι οι βροχοπτώσεις δημιουργούν προβλήματα.
3.Υπάρχει συνεχής ενημέρωση των πολιτών μέσω της ιστοσελίδας του Δήμου για τους κινδύνους και τα προστατευτικά μέτρα που μπορεί να λάβει κάθε πολίτης, αλλά και για τις δελτία καιρού.
4.Διατεθέντα μέσα και ανθρώπινο δυναμικό του Δήμου Ερέτριας- Δ.Ε.Υ.Α.Ε.
Έχει γίνει απογραφή των μηχανημάτων έργου που διαθέτει ο Δήμος και η Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης-Αποχέτευσης.
Σε περίπτωση κρίσης θα καλέσουμε και ιδιώτες εργολάβους, ιδιοκτήτες Μηχανημάτων Έργου. Η κατάσταση με τα ονόματα ιδιωτών είναι ολοκληρωμένη. Ολοκληρωμένη είναι και η τηλεφωνική κατάσταση με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς σε περίοδο κρίσης.
Τα μηχανήματα έχουν συντηρηθεί στην πλειοψηφία τους. Γίνεται προσπάθεια για τη συντήρηση των υπολοίπων.
5.Προμήθεια αλατιού.
Η Περιφέρεια έφερε 30 τόνους αλάτι, το οποίο θα διατεθεί σε όλες τις Δημοτικές και Τοπικές Κοινότητες του Δήμου. Επιπλέον ο Δήμος θα προμηθευτεί λεπίδα εκχιονισμού, η οποία θα τοποθετηθεί στο όχημα 4Χ4.
6. ΑμεΑ στο Δήμο μας
Έχουμε θέσει το πρόβλημα για τα Άτομα με Ειδικές Ανάγκες στα προηγούμενα Σ.Τ.Ο.. Επειδή τώρα τα αρχεία τα έχει ο Δήμος, γνωρίζουμε ότι ευτυχώς έχουμε μόνο 2 τετραπληγικά άτομα και 15 με κινητικά προβλήματα σε όλο το Δήμο.
7. ΟΤΚΖ
Συνεχίζουμε την αποκομιδή των εγκαταλελειμμένων οχημάτων του Δήμου.
8.ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ ΔΗΜΟΥ ΕΡΕΤΡΙΑΣ
Έγινε η επιχορήγηση των Ομάδων. Προσπαθούμε κάθε χρόνο να παίρνουν την επιχορήγηση όσο το δυνατό το συντομότερο, προκειμένου να καλύπτουν τις ανάγκες τους σε εξοπλισμό, αλλά και για τις δράσεις τους.
Στην Ιστοσελίδα του Δήμου μας θα βρείτε το Ειδικό Σχέδιο Δράσης και Διαχείρισης Πλημμυρικών Φαινομένων του Δήμου Ερέτριας. Περιμένουμε παρατηρήσεις ή τυχόν διορθώσεις.
Υπάρχει επικοινωνία με το Κέντρο Επιχειρήσεων της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας.
Σε περίπτωση που χρειαστεί θα ακολουθήσουμε το μνημόνιο ενεργειών που προβλέπει το Σχέδιο Δράσης της Πολιτικής Προστασίας του Δήμου μας για την αντιμετώπιση κινδύνων από την εκδήλωση πλημμυρικών φαινομένων.
Ενδεικτικά αναφέρουμε:
 Ενημέρωση όλων των εμπλεκόμενων φορέων – σύγκληση ΣΤΟ από τη Δήμαρχο, αν χρειαστεί,
 Αίτημα συνδρομής βοήθειας από όμορους Δήμους και Περιφέρεια, συγκρότηση συνεργείων από υπαλλήλους Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου και Δ.Ε.Υ.Α.Ε. για τη διαπίστωση τυχόν βλαβών και εκτίμηση του δυναμικού και των μέσων που απαιτούνται για την άμεση αποκατάσταση της λειτουργίας τους.
 Ιεράρχηση συμβάντων
 Το όργανο που αποφασίζει για την οργανωμένη απομάκρυνση των πολιτών είναι σε επίπεδο Δήμου, ο Δήμαρχος, μετά από αιτιολογημένη εισήγηση των αρμόδιων φορέων. Λαμβάνουμε υπόψη την κατάκλιση κατοικημένων περιοχών από πλημμυρικά ύδατα και κατολισθητικά φαινόμενα (επαγόμενα της πλημμύρας).
 Η δράση της απομάκρυνσης ως μέτρο είναι μη υποχρεωτικό. Η δράση της διάσωσης είναι υποχρεωτική.
 Άμεση αποκατάσταση της λειτουργίας υποδομών
 Καθαρισμός εντός των πλημμυρισμένων περιοχών των εσχαρών των φρεατίων υδροσυλλογής
 Αποκατάσταση βατότητας των αποκλεισμένων οδών-απομάκρυνση των φερτών υλικών από το οδόστρωμα προς αποκατάσταση της οδικής κυκλοφορίας.
 Απεγκλωβισμός-Διάσωση τυχόν εγκλωβισμένων ατόμων ή ζώων.
 Περιμετρική απομόνωση πληγείσας περιοχής εφόσον χρειαστεί. Ο λόγος δόθηκε στον Προϊστάμενο Πολιτικής Προστασίας Περιφερειακής Ενότητας Εύβοιας, κ. Κωστόπουλο, ο οποίος επισήμανε:  την καλή συνεργασία με το Δήμο Ερέτριας, την Πυροσβεστική Υπηρεσία καθώς και με τις Εθελοντικές Ομάδες του Δήμου,  ενημέρωσε τους παρευρισκόμενους για τα οχήματα που διαθέτει η Περιφερειακή Ενότητα Εύβοιας καθώς και ότι έχει κάνει Προγραμματικές Συμβάσεις με ιδιώτες εργολάβους χειριστές μηχανημάτων (που διαθέτουν GPS) και σε περίπτωση που καταστεί ανάγκη θα τις ενεργοποιήσουν,  έθεσε για μια ακόμα φορά το θέμα καθαρισμού τω ρεμάτων και πρότεινε συνάντηση με τον αρμόδιο υπάλληλο της Περιφερειακής Ενότητας Εύβοιας, προκειμένου να δρομολογηθεί ο καθαρισμός τους.  πρότεινε να ρωτήσουμε τους δημότες (μέσω λογαριασμών Δ.Ε.Υ.Α. Ερέτριας) με ποιον τρόπο θέλουν να ειδοποιηθούν σε περίπτωση κρίσης.  έθεσε το θέμα δικτύου πυρόσβεσης στο λιμάνι. Πάνω σ’ αυτό προτάθηκε να γίνει αίτημα στον ΟΛΝΕ. Στη συνέχεια ο λόγος δόθηκε σε όλους τους αρμόδιους φορείς, στην Πυροσβεστική Υπηρεσία, στο Λιμεναρχείο, την Αστυνομία , στο Δασαρχείο και στους Εθελοντές οι οποίοι τοποθετήθηκαν αρμοδίως. Όλοι συμφώνησαν στην ανάγκη ετοιμότητας, πρόληψης και συντονισμού όλων των φορέων, προκειμένου στην άμεση ανταπόκριση σε καταστάσεις κρίσης.