Η σημερινή μορφή αξιολόγησης του μαθητή στην Α/θμια Εκπ/ση
συνεχίζει να αναπαράγει την παραδοσιακή ξεπερασμένη παιδαγωγική αντίληψη καθώς
προάγει τον ανταγωνισμό ,τη βαθμοθηρία και δημιουργεί αρνητικά συναισθήματα για
τον εκπαιδευτικό και για το σχολείο. Στις μέρες μας η
ανάγκη εναλλακτικών
μορφών αξιολόγησης είναι επιβεβλημένη. Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και η
περιγραφική αξιολόγηση.
Για ένα τόσο σοβαρό θέμα που απασχολεί και θα απασχολήσει
όλη την εκπαιδευτική κοινότητα το Υπουργείο και οι δομές του έκαναν και πάλι
την ενημέρωση μονομερή και ελλειμματική. Ενημέρωσαν μόνο τους δ/ντές , δ/ντριες
Σχολείων και προϊσταμένες των Νηπιαγωγείων με στόχο δήθεν τον πολλαπλασιασμό
της πρότασης. Όλοι μας θυμόμαστε τους «πολλαπλασιαστές» σε παλιότερες εποχές. Η
περιγραφική αξιολόγηση προκειμένου να καταστεί λειτουργική και όχι επιφανειακή
απαιτεί :
· Μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό και έγκαιρα στελεχωμένα
σχολεία
· Συστηματική επιμόρφωση όλων των εκπ/κών , ενημέρωση γονέων
και κοινής γνώμης
· Η διεκπεραίωση της περιγραφικής αξιολόγησης να εντάσσεται
στο διδακτικό ωράριο των εκπ/κών
· Πραγματοποίηση ημερίδων – σεμιναρίων με μερική ή πλήρη
απαλλαγή από το διδακτικό έργο των εκπ/κών για διαρκή ανατροφοδότηση
Ο Πρόεδρος Η γραμματέας
Γιαννούχος Λάμπρος Έφη Βαρβάρου