MY KTEO

Δευτέρα 25 Νοεμβρίου 2019

Αίτημα πρόσθετων ελαφρύνσεων από τους πολύτεκνους


Την ανάγκη πρόσθετων παρεμβάσεων στο φορολογικό σύστημα για την ουσιαστική φορολογική ελάφρυνση των πολύτεκνων οικογενειών επισημαίνει η Ανωτάτη Συνομοσπονδία Πολυτέκνων Ελλάδος (ΑΣΠΕ) σε επιστολή της προς τον υπουργό Οικονομικών Χρήστο Σταϊκούρα και τον
υφυπουργό Οικονομικών Απόστολο Βεσυρόπουλο, με την οποία εκφράζει τις απόψεις της για το περιεχόμενο του νέου φορολογικού νομοσχεδίου.

Συγκεκριμένα, η ΑΣΠΕ, αν και χαιρετίζει την προσαύξηση του αφορολογήτου ορίου εισοδήματος κατά 1.000 ευρώ για κάθε προστατευόμενο τέκνο, την οποία προβλέπει το νομοσχέδιο, χαρακτηρίζοντάς την σημαντικό μέτρο για τη στήριξη των οικογενειών, τονίζει ότι:

1. Η αδικία έναντι των πολυτέκνων συνεχίζεται και στο νέο φορολογικό νομοσχέδιο αφού δεν καταργείται ο φόρος πολυτελείας για τα αυτοκίνητα των πολυτέκνων, τα οποία επιπλέον συνεχίζουν να επιβαρύνονται με υπέρμετρα τέλη κυκλοφορίας. Τα περισσότερα πολυτεκνικά αυτοκίνητα είναι αναγκαστικά μεγάλα με κυβισμό άνω των 1928 κ.εκ. με αποτέλεσμα όσα εξ αυτών είναι παλαιότητας μέχρι 10 ετών να επιβαρύνονται με φόρο πολυτελείας, ενώ όσα είναι μεγαλύτερης «ηλικίας» να επιβαρύνονται με ποσά τελών κυκλοφορίας της τάξεως των 615 – 690 ευρώ.

Επιπλέον, πέραν της σοβαρής οικονομικής επιβάρυνσης που συνεπάγεται ο φόρος πολυτελείας για τους πολυτέκνους, υπάρχει και η δευτερογενής σοβαρή επίπτωση από τη συνεχιζόμενη μη εξαίρεσή τους: όσοι πολύτεκνοι εμπίπτουν στον φόρο πολυτελείας, επειδή έχουν ένα μεγάλο αυτοκίνητο, εξαιρούνται από κοινωνικά – προνοιακά ωφελήματα (π.χ. επιδόματος θέρμανσης, κοινωνικού μερίσματος κ.λπ.)!

Συνεπώς, για λόγους κοινωνικής δικαιοσύνης είναι αναγκαία η άμεση κατάργηση του φόρου πολυτελείας για τους πολυτέκνους, καθώς και η κατάργηση ή τουλάχιστον η σημαντική μείωση των ετησίων τελών κυκλοφορίας, διότι για κάθε πολύτεκνο το αυτοκίνητό του δεν είναι πολυτέλεια, αλλά ανάγκη ασφαλούς μετακινήσεως.

2. Επειδή σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο άρθρο 21 παρ. 2 του Συντάγματος την ειδική φροντίδα του κράτους δικαιούνται τα ΑμεΑ, καθώς και οι πολύτεκνοι είναι προφανές ότι για λόγους ορθής εφαρμογής της Συνταγματικής επιταγής, θα πρέπει να υπαχθούν και οι πολύτεκνοι στην απαλλαγή από την ειδική εισφορά αλληλεγγύης.

3. Λόγω των πολύ αυξημένων δαπανών των πολυτέκνων οικογενειών και της μέσω του ΦΠΑ συνεισφοράς τους στα κρατικά έσοδα, οι πολύτεκνοι ελεύθεροι επαγγελματίες θα πρέπει να απαλλάσσονται από το τέλος επιτηδεύματος ή και να ισχύει και γι’ αυτούς το αφορολόγητο ποσό, όπως υπολογίζεται για τους μισθωτούς και τους συνταξιούχους.

4. Η μείωση των συντελεστών με βάση τους οποίους προσδιορίζεται το ετήσιο ποσό που μπορεί να καταβάλλει κάθε οφειλέτης έκτακτου χρέους στην Εφορία -βάσει της νέας πάγιας ρύθμισης των 48 μηνιαίων δόσεων που θα ισχύσει από την 1η-1-2020- δεν πρέπει να σταματά μέχρι τα τρία παιδιά, αλλά να αυξάνεται περαιτέρω για τις πολύτεκνες οικογένειες. Η μείωση αυτή θα πρέπει να είναι της τάξεως της μίας εκατοστιαίας μονάδας για κάθε τέκνο.

5. Σε περίπτωση υποβολής κοινής δήλωσης φορολογίας εισοδήματος πρέπει να προβλέπεται ότι το τυχόν πλεονάζον αφορολόγητο του ενός συζύγου, το οποίο προέρχεται από μειώσεις λόγω εξαρτώμενων τέκνων επειδή ασκεί τη γονική μέριμνα, δύναται να μεταφερθεί στον άλλο σύζυγο για μείωση της φορολογικής του υποχρέωσης.

6. Οι νέες φορολογικές κλίμακες με βάση τις οποίες θα φορολογηθούν τα εισοδήματα του 2020 έπρεπε να θεσπίζουν ως αφορολόγητο όριο εισοδήματος το όριο της φτώχειας, όπως το καθορίζει η Ελληνική Στατιστική Αρχή.

7. Οι φορολογούμενοι που δηλώνονται οικονομικά εξαρτώμενοι από τους γονείς τους να εξαιρούνται από τον φόρο εισοδήματος, ώστε να αποφεύγεται το φαινόμενο να φορολογούνται για ανύπαρκτα, εξωπραγματικά τεκμαρτά εισοδήματα, επί των οποίων μάλιστα υπολογίζονται και οι δαπάνες που πρέπει να εξοφληθούν με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής.