Evia Top: Οι Έλληνες συνεχίζουν να ψωνίζουν με το "ποντίκι" τους

ΚΤΕΟ ΒΑΡΔΑΚΩΣΤΑΣ

Παρασκευή, 26 Ιουνίου 2020

Οι Έλληνες συνεχίζουν να ψωνίζουν με το "ποντίκι" τους

Η επιστροφή στην κανονικότητα και το άνοιγμα των φυσικών καταστημάτων, μετά το lockdown, δεν έχει σταθεί εμπόδιο για το online σούπερ μάρκετ, το οποίο διατηρεί υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης.


Αυτό προκύπτει από έρευνα της Convert Group, σύμφωνα με την οποία την εβδομάδα 15-21 Ιουνίου η ποσοστιαία αύξηση των πωλήσεων στο online σούπερ μάρκετ "έπιασε" το +151%, από 190% που ήταν η ανάπτυξη μια εβδομάδα νωρίτερα και + 167% που ήταν η αύξηση πωλήσεων την εβδομάδα 1-7 Ιουνίου. Ανάπτυξη πωλήσεων, η οποία μπορεί να απέχει αρκετά από το υψηλό +501% του Μαρτίου και συγκεκριμένα της 12ης εβδομάδα του έτους, ωστόσο είναι σημαντική και κινείται κοντά στον ρυθμό αύξησης των πωλήσεων του online σούπερ μάρκετ μετά την πρώτη φάση επαναλειτουργίας της αγοράς.

Στην αρχή της φετινής χρονιάς, η συγκεκριμένη αγορά "έτρεχε" με ρυθμό ανάπτυξης μόλις +4%. Από το ξέσπασμα της κρίσης μέχρι και τις 21 Ιουνίου, οπότε και υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία, το συγκεκριμένο κανάλι εμφάνισε τριψήφιο ποσοστό ανάπτυξης τις περισσότερες εβδομάδες αυτής της περιόδου. Μοναδική "παραφωνία" η 10η εβδομάδα όπου οι πωλήσεις του αυξήθηκαν "μόλις" κατά 76% και η Μεγάλη Εβδομάδα όπου ο ρυθμός ανάπτυξης των πωλήσεων του άγγιξε το +86%.

Μερίδιο το οποίο όπως εκτιμούν στελέχη του εγχώριου λιανεμπορίου τροφίμων είναι πολύ μεγαλύτερο και αυτό γιατί στις online πωλήσεις δεν προσμετρώνται οι τηλεφωνικές παραγγελίες, πρακτική που υιοθετούν τόσο μεγάλοι παίκτες όσο και τα τοπικά παντοπωλεία, μίνι μάρκετ και μανάβικα, αλλά και το γεγονός ότι αρκετές online παραγγελίες με παραλαβή από το κατάστημα "πέφτουν" στις πωλήσεις του φυσικού καταστήματος.

Σύμφωνα με έρευνα του ΙΕΛΚΑ, 1 στους 2 χρήστες διαδικτύου πλέον αγοράζουν συστηματικά online (σε σχέση με 1 στους 5 το 2019), καταγράφεται δεκαπλασιασμός της πελατειακής βάσης των ηλεκτρονικών σουπερμάρκετ, 1 στους 2 θα συνεχίσει και στο μέλλον να παραγγέλνει προϊόντα σουπερμάρκετ για παράδοση κατ’ οίκον, ενώ 1 στους 2 καταναλωτές ενημερώνεται μέσω διαδικτύου για προσφορές και εκπτώσεις.


capital.gr της Αλεξάνδρας Γκίτση