MY KTEO

Δευτέρα 29 Ιουνίου 2020

Σχέδιο για προσέλευση μαθητών στα σχολεία εκ περιτροπής απο το Σεπτέμβριο

Η επόμενη σχολική χρονιά αναμένεται να ξεκινήσει στις 7 Σεπτεμβρίου, όπως ανακοίνωσε πριν από λίγες μέρες το υπουργείο Παιδείας και η αρμόδια υπουργός. Ο λόγος για την εσπευσμένη κατά μια εβδομάδα σχεδόν έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, είναι να χαθεί όσο το δυνατόν λιγότερος χρόνος
και ύλη, καθώς η χρονιά που τελειώνει τώρα αφήνει πίσω της αρκετά κενά, τα οποία δεν ήταν δυνατόν να καλυφθούν στο σύνολο τους από την ηλεκτρονική διδασκαλία.
Η σχολική χρονιά που θα ξεκινήσει τον Σεπτέμβριο, θα βρει τους μαθητές να πηγαίνουν εκ περιτροπής. Προκειμένου να αποτραπεί η πιθανή διάδοση του ιού και να μην υπάρξουν συνωστισμοί, το υπουργείο Παιδείας επεξεργάζεται σχέδιο με το οποίο οι μαθητές θα πηγαίνουν σχολείο ανά εβδομάδα.
Στις προτάσεις που επεξεργάζεται το υπουργείο, είναι οι μαθητές να χωριστούν στα δύο (όπως συμβαίνει από την μέρα που άνοιξαν ξανά τις πόρτες τους στα τέλη Μαΐου) και να κάνουν μάθημα μια εβδομάδα το ένα γκρουπ και μια εβδομάδα το άλλο.
Η πρόταση αυτή λύνει ένα μεγάλο πρόβλημα συνωστισμού, όμως δημιουργεί 2 νέα προβλήματα, η λύση των οποίων δεν είναι τόσο εύκολη όσο υπολογίζει το υπουργείο.
Από την μια πλευρά υπάρχει το θέμα της ύλης καθώς οι μαθητές που θα “κάθονται” την μια εβδομάδα, να κάνουν ηλεκτρονικό μάθημα. Αυτό μπορεί να λυθεί μόνο με την πρόσληψη χιλιάδων εκπαιδευτικών, οι οποίοι θα αναλάβουν την ηλεκτρονική διδασκαλία ή με την καθιέρωση της ηλεκτρονικής τάξης, επιτρέποντας στους μισούς μαθητές να είναι στην τάξη και τους άλλους μισούς να παρακολουθούν τα μαθήματα ηλεκτρονικά από το σπίτι, με όσα προβλήματα δημιούργησε η πρόταση αυτή όταν παρουσιάστηκε πριν από λίγο καιρό.
Το δεύτερο και πιο σημαντικό πρόβλημα, είναι πως θα πρέπει να επεκταθεί η άδεια ειδικού σκοπού καθώς, ειδικά αν μιλάμε για παιδιά Δημοτικού, θα πρέπει ο ένας από τους γονείς να μένει σπίτι, κάτι που θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα στο εργασιακό περιβάλλον, αλλά και την οικονομία.
Σε κάθε περίπτωση, το επιτελείο του υπουργείου Παιδείας έχει μπροστά του μια πολύ δύσκολη εξίσωση, καθώς τα κομμάτια που την αποτελούν είναι όλα εξίσου σημαντικά και δεν μπορούν να αφαιρεθούν από αυτή για να διευκολύνουν τις καταστάσεις.
Εκτός αν το υπουργείο αποφασίσει να “παίξει με τη φωτιά” και να αξιολογήσει διαφορετικά τις συνιστώσες, επεκτείνοντας το μέτρο του προσωρινού lockdown και στις σχολικές αίθουσες.