Evia Top: Δάσκος και Δούνας στην τηλεδιάσκεψη που αποφασίστηκαν οι 10 αλλαγές για τη νέα σχολική χρονιά

ΚΤΕΟ ΒΑΡΔΑΚΩΣΤΑΣ

Πέμπτη, 20 Αυγούστου 2020

Δάσκος και Δούνας στην τηλεδιάσκεψη που αποφασίστηκαν οι 10 αλλαγές για τη νέα σχολική χρονιά

 Την προετοιμασία έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς συζήτησαν η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, η Υφυπουργός, Σοφία Ζαχαράκη και η Γενική

Γραμματέας Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής, Σίσσυ Γκίκα, με τους 13 Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης και τους 116 νέους Διευθυντές Εκπαίδευσης, μέσω τηλεδιάσκεψης.

Οι δέκα αλλαγές στα σχολεία

Τη νέα σχολική χρονιά εισάγονται οι εξής αλλαγές στα σχολεία:
  • Η πιλοτική ενασχόληση των μαθητών του νηπιαγωγείου με την αγγλική γλώσσα μέσω δημιουργικών δραστηριοτήτων.
  • Η ενίσχυση της διδασκαλίας γνωστικών αντικειμένων όπως η πληροφορική, τα κλασικά γράμματα, η φυσική αγωγή και οι ξένες γλώσσες.
  • Η διεύρυνση των μεθόδων αποτίμησης προόδου των μαθητών μέσω ερευνητικών εργασιών και αύξησης των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων.
  • Η θεσμοθέτηση της τράπεζας θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας στο Λύκειο με άμεση εφαρμογή στην Α' Λυκείου.
  • Το "κόντρα" μάθημα στη Γ' Λυκείου με στόχο την ευρύτερη καλλιέργεια των μαθητών και την ενίσχυση της γενικής παιδείας.
  • Ο εξορθολογισμός της διαδικασίας προαγωγής και απόλυσης μαθητών. Στο Γυμνάσιο ο μαθητής κρίνεται άξιος προαγωγής όταν έχει σε κάθε μάθημα βαθμό ετήσιας απόδοσης τουλάχιστον 10 ή γενικό μέσο όρο 13.
  • Πιλοτικά τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, οι νέες θεματικές που θα διδάσκονται στα σχολεία ώστε να ενισχυθεί με τρόπο συνεκτικό η καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης, όπως ο εθελοντισμός, η ρομποτική, ο σεβασμός στον άλλο και ο σεβασμός στη διαφορετικότητα, η περιβαλλοντική συνείδηση.
  • Ενα διευρυμένο δίκτυο πρότυπων και πειραματικών σχολείων, διακριτών μεταξύ τους, με νέο, αναβαθμισμένο ρόλο, ως εργαστηρίων καινοτομίας για τη διάχυση βέλτιστων πρακτικών στη δημόσια εκπαίδευση.
  • Η εμπέδωση ενός ασφαλέστερου σχολικού περιβάλλοντος, με τη θεσμοθέτηση του Συμβούλου Σχολικής Ζωής, εκπαιδευτικού που αναλαμβάνει την παροχή συμβουλών και παιδαγωγικής υποστήριξης προς μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς / κηδεμόνες, με στόχο τη διαχείριση ειδικών καταστάσεων, όπως κρούσματα ενδοσχολικής βίας.
  • Απλουστευμένο πλαίσιο σχολικών εκδρομών, με λιγότερη γραφειοκρατία και περισσότερη εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς.