MY KTEO

Τετάρτη 25 Νοεμβρίου 2020

Σίμος Κεδίκογλου: «Ο Προϋπολογισμός του 2021 είναι ο καλύτερος οδικός χάρτης για να βγούμε από την κρίση όλοι μαζί πιο δυνατοί»


Στον  πολεμικό και μεταπολεμικό χαρακτήρα που έχει ο Προϋπολογισμός του 2021 αναφέρθηκε ο Σίμος Κεδίκογλου κατά την ομιλία του στη Διαρκή Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων, εξηγώντας  ότι ο παραλληλισμός του αφορά στον προσδιορισμό «πολεμικός», γιατί – όπως τόνισε- πρέπει να συνεχίσουν την ενί-σχυση της υγειονομικής θωράκισης της χώρας – καθώς βρισκόμαστε εν μέσω του δεύτερου κύματος της πανδημίας και οι ειδικοί προειδοποιούν ήδη για τρί-το κύμα στο νέο έτος εάν υπάρξει αδικαιολόγητη χαλάρωση και,  επίσης, στον προσδιορισμό «μεταπολεμικός» γιατί πρέπει τάχιστα να ανορθώσουν την οικο-νομία, δεδομένου, ότι  η οικονομική ύφεση που προκάλεσε ο κορωνοϊός είναι η βαθύτερη από το τέλος του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου.

Πρόκειται, όπως είπε, για έναν οδικό χάρτη που  χρησιμοποιεί η Κυβέρνηση για να διαμορφώσει το οικονομικό και κοινωνικό γίγνεσθαι στη διάρκεια του επό-μενου έτους, που όμως πρέπει να γίνει σε αχαρτογράφητα εδάφη, όπως δια-μορφώνεται το διεθνές σκηνικό, υπό τις συνθήκες της παγκόσμιας πανδημίας.

«Δίνουμε- υπογράμμισε συγκεκριμένα- ένα διμέτωπο αγώνα, έναντι δύο αντίρ-ροπων στόχων, δύο στόχων με αντίθετες απαιτήσεις. Από τη μία πρέπει να προ-στατέψουμε τη δημόσια υγεία, από την άλλη πρέπει να στηρίξουμε και να ανα-ζωογονήσουμε την οικονομία. Η αναζήτηση της χρυσής τομής δεν είναι εύκολη υπόθεση, πόσω μάλλον όταν ο εχθρός, η παγκόσμια επιδημία, επιτίθεται κατά κύματα. Η μέχρι στιγμής πορεία τη Ελλάδας  - σε σύγκριση με τον διεθνή περί-γυρο – έχει περιορίσει τις απώλειες σε σημαντικό βαθμό, τόσο σε υγειονομικό, όσο και σε κοινωνικό επίπεδο, αλλά δεν επιτρέπεται κανένας εφησυχασμός. Απαιτείται διαρκής εγρήγορση.»

Αναλύοντας τα κυριότερα σημεία του Προϋπολογισμού του 2021 ο βουλευτής αναφέρθηκε στις δαπάνες Υγείας , στο Ασφαλιστικό, στη  δημιουργία ειδικού αποθεματικού για την κρίση Covid, στις Δημόσιες επιχειρήσεις και τις αποκρα-τικοποιήσεις , καθώς και σε σειρά μέτρων στήριξης του Κράτους για την προ-στασία των ευπαθών και ευάλωτων και για να μείνει ζωντανή η οικονομία, υ-πογραμμίζοντας-μεταξύ άλλων- τον   καθοριστικό ρόλο των Οργανισμών Κοι-νωνικής Ασφάλισης, που εξυγιαίνονται, εξορθολογίζονται και εκσυγχρονίζονται με τις μεταρρυθμιστικές πρωτοβουλίες της Κυβέρνησης.

 

Πιο αναλυτικά η ομιλία έχει ως εξής:

 «         Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

 Ένας γνωστός ορισμός λέει ότι ο Προϋπολογισμός είναι ο οδικός χάρτης της Κυβέρνησης για να διαμορφώσει το οικονομικό και κοινωνικό γίγνεσθαι στη διάρκεια του επόμενου έτους. Η πρωτοφανής ιδιομορφία, όμως, στην περίπτω-ση του 2021 είναι ότι αυτός ο οδικός χάρτης πρέπει να γίνει σε αχαρτογράφητα εδάφη, όπως διαμορφώνεται το διεθνές σκηνικό, υπό τις συνθήκες της παγκό-σμιας πανδημίας.

Δίνουμε ένα διμέτωπο αγώνα, έναντι δύο αντίρροπων στόχων, δύο στόχων με αντίθετες απαιτήσεις. Από τη μία πρέπει να προστατέψουμε τη δημόσια υγεία, από την άλλη πρέπει να στηρίξουμε και να αναζωογονήσουμε την οικονομία. Η αναζήτηση της χρυσής τομής δεν είναι εύκολη υπόθεση, πόσω μάλλον όταν ο εχθρός, η παγκόσμια επιδημία, επιτίθεται κατά κύματα. Η μέχρι στιγμής πορεία τη Ελλάδας  - σε σύγκριση με τον διεθνή περίγυρο – έχει περιορίσει τις απώλειες σε σημαντικό βαθμό, τόσο σε υγειονομικό, όσο και σε κοινωνικό επίπεδο, αλλά δεν επιτρέπεται κανένας εφησυχασμός. Απαιτείται διαρκής εγρήγορση.

Γι΄ αυτό και ο Προϋπολογισμός του 2021 έχει διπλό χαρακτήρα. Είναι και πολε-μικός και μεταπολεμικός – αν μου επιτρέπεται ο παραλληλισμός. Πολεμικός γιατί πρέπει να συνεχίσουμε την ενίσχυση της υγειονομικής θωράκισης της χώ-ρας αλλά και της κοινωνικής συνοχής  – είμαστε εν μέσω του δεύτερου κύματος της πανδημίας και οι ειδικοί λένε ότι μπορεί να υπάρξει και τρίτο κύμα στις αρ-χές του  νέου έτος, εάν υπάρξει αδικαιολόγητη χαλάρωση. Μεταπολεμικός γιατί πρέπει τάχιστα να ανορθώσουμε την οικονομία – άλλωστε η οικονομική ύφεση που προκάλεσε ο κορωνοϊός είναι η βαθύτερη από το τέλος του Δευτέρου Πα-γκοσμίου Πολέμου, οπότε δεν είναι παράταιρος ο παραλληλισμός.

Ας ξεκινήσουμε από το πρώτο μέτωπο, το υγειονομικό, γιατί πάνω απ΄ όλα είναι η ζωή. Οι δαπάνες του Υπουργείου Υγείας πέραν των τακτικών αυξήθηκαν κατά 788 εκατ. ευρώ το 2020, σε σχέση με το 2019 (μία αύξηση περί το 20%). Σχεδόν το σύνολο της αύξησης ( τα 786 εκατ. ευρώ οφείλονται  σε δαπάνες σχετιζόμε-νες με τον  κορωνοϊό}

Τώρα, επισημαίνεται να το πούμε άλλη μία φορά, γιατί η επανάληψη είναι μή-τηρ της μαθήσεως, οι τακτικές  δαπάνες για το Υπουργείο Υγείας είχαν ήδη αυ-ξηθεί σε 4.043 εκατ. ευρώ το 2019, έναντι 3.675 εκατ. ευρώ που είχαν δαπανη-θεί το 2018. Και η τελευταία κυβέρνηση Σαμαρά το 2014 είχε δαπάνες 4 δις 750 εκατ. ευρώ, μιλάμε με νούμερα δεν μιλάμε με ποσοστό επί του ΑΕΠ γιατί όπως αποδείχτηκε από τα τελευταία στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ ακόμα και στο ΑΕΠ είχαν γίνει αλχημείες, επί ΣΥΡΙΖΑ λείπανε 10 και πλέον δισεκατομμύρια.

Για το 2021 εκτιμάται ότι οι τακτικές δαπάνες (πλην κορωνοϊού) θα αυξηθούν από τα 4.043 εκατ. ευρώ το 2020, σε 4.126 εκατ. ευρώ το 2021.

Καθώς οι δαπάνες του κορωνοϊού είναι έκτακτες και απρόβλεπτες, έχει προ-βλεφθεί επιπλέον σχετικό ειδικό αποθεματικό για τον κορωνοϊό (ύψους 3 δισ. ευρώ), από το οποίο θα κατανεμηθούν οι πιστώσεις που θα απαιτηθούν για την Υγεία, παράλληλα με τις δαπάνες για τα οικονομικά μέτρα στήριξης νοικοκυ-ριών και επιχειρήσεων.

Σημειώνεται, επίσης, ότι για τις τακτικές δαπάνες νοσοκομείων και μονάδων πρωτοβάθμιας φροντίδας Υγείας, αναμένεται περαιτέρω αύξηση σε 3.488 εκατ. ευρώ το 2021 από 3.153 εκατ. ευρώ το 2020.

Ως προς την κατανομή των δαπανών για τον κορωνοϊό κατά το έτος 2020, από τα 786 εκατ. ευρώ υπολογίζεται ότι περί τα 200 εκατ. έχουν διατεθεί για αμοι-βές του έκτακτου και επικουρικού προσωπικού, 293 εκατ. ευρώ για την ενίσχυ-ση του ΕΟΠΥΥ και 293 εκατ. ευρώ για την προμήθεια εξοπλισμού, υγειονομικού υλικού και αντιδραστηρίων.

Παράλληλα, συνεχίζονται οι προσπάθειες για την υλοποίηση διαρθρωτικών πα-ρεμβάσεων με στόχο τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους α-σφαλισμένους και τους ανασφάλιστους πολίτες.

Οι μεταρρυθμιστικές δράσεις που βρίσκονται ήδη  σε εξέλιξη αφορούν κυρίως:

           Την αποδοτικότερη παρακολούθηση και διαχείριση αποθηκών και παρακαταθηκών,

           Τον μετασχηματισμό του πλαισίου προμηθειών των νοσοκομείων και

           Την ενεργειακή αναβάθμιση νοσοκομείων, καθώς και την αποδοτι-κότερη διαχείριση μολυσματικών αποβλήτων.

 Επειδή όμως βαθιά μέσα μου πιστεύω στο ρητό ότι η κρίση πρέπει να αποδει-χθεί ευκαιρία θέλω να αναφερθώ στις προτάσεις της Επιτροπής Πισσαρίδη για τον τομέα της Υγείας  και είμαι σίγουρος επειδή  αναφέρθηκε και ο Υπουργός στο Ταμείο Ανάκαμψης ότι στο πλαίσιο του Ταμείου μπορούν να αξιοποιηθούν και αυτές οι διαπιστώσεις.

Πρώτα απ’ όλα οι αγκυλώσεις του Υπουργείου Υγείας και μην δαιμονοποιείτε την Επιτροπή Πισσαρίδη, ελάτε να συζητήσουμε.  Οι αγκυλώσεις όπως διαπι-στώνονται είναι οι εξής:

‘Η έλλειψη αξιολόγησης της ποιότητας υγειονομικής περίθαλψης όπως για πα-ράδειγμα η θνησιμότητα μετά  την εισαγωγή σε νοσοκομείο, η υποστελέχωση και η ανορθολογική κατανομή   του υγειονομικού δυναμικού. η έλλειψη οργα-νωμένου συστήματος πρωτοβάθμιας υγείας. Στην επαρχία λειτουργούν σε ορι-σμένες περιπτώσεις Κέντρα Υγείας και Τοπικές Μονάδες Υγείας που δεν συνερ-γάζονται μεταξύ τους.  Στις πόλεις λειτουργούν πολλά ιδιωτικά ιατρεία και υ-πηρεσίες υγείας ενσωματωμένες σε δήμους και άλλους οργανισμούς. Κανένα πρότυπο συλλειτουργίας και κανένα πρωτόκολλο για τις παραπομπές σε νοσο-κομεία. Απουσιάζουν οι σύγχρονες μονάδες περίθαλψης και νοσηλείας στο σπίτι μονάδες ημερήσιας νοσηλείας, κέντρα αποκατάστασης και μονάδες χρονίων πασχόντων, αποτέλεσμα είναι οι έχοντες ανάγκη τέτοιων υπηρεσιών να κατα-λήγουν να καταλαμβάνουν άσκοπα νοσοκομειακές κλίνες. Έχουμε περιορισμέ-νη υιοθέτηση των νέων ψηφιακών τεχνολογιών μόνη φωτεινή εξαίρεση η ύ-παρξη ηλεκτρονικής συνταγογράφησης. Η ύπαρξη ισχυρής παραοικονομίας και άτυπων πληρωμών αντιπροσωπεύουν το 1/4 των άμεσων ιδιωτικών πληρω-μών. Η ισχύουσα σύνθεση της φαρμακευτικής δαπάνης δεν πιέζει για εξορθολο-γισμό της συνταγογράφησης και ένταξη των γενόσημων, ενώ αποθαρρύνει νέες, ακριβότερες αλλά αποτελεσματικότερες θεραπείες.

Οι προτάσεις της Επιτροπής Πισσαρίδη:

Αύξηση της διοικητικής και οικονομικής αυτονομίας των δημόσιων νοσοκομεί-ων.  Ενίσχυση του συστήματος αξιολόγησης. Εξορθολογισμός των δαπανών.

Ορθολογική κατανομή ιατρικού προσωπικού και κίνητρα για κάλυψη θέσεων σε παραμεθόριες και δυσπρόσιτες περιοχές, έχω το παράδειγμα από την ιδιαί-τερη πατρίδα μου στην Βόρεια Εύβοια πολύ δύσκολα έρχονται γιατροί, προκη-ρύσσονται θέσεις και κηρύσσονται άγονες οι προκηρύξεις στη συνέχεια. Συνέρ-γειες δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Ανάπτυξη της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, χρηματοδότηση στην πρόληψη και στους εμβολιασμούς. Ψηφιοποίηση: ηλε-κτρονικός φάκελος ασθενούς, τηλεϊατρική, ηλεκτρονικές προμήθειες κ.α . ΕΞορθολογισμός των κινήτρων  στη φαρμακευτική δαπάνη, διασύνδεση επι-στροφών και εκπτώσεων . Ευνοϊκή φορολογική πολιτική, στήριξη της κλινικής έρευνας και φαραμακευτικής καινοτομίας, προώθηση της συνεργασίας πανεπι-στημίων και ερευνητικών κέντρων με τη φαρμακοβιομηχανία.

Αναρωτιέμαι σε ποιο απ’ όλα αυτά έχετε αντίρρηση κυρίες και κύριοι της Αντι-πολίτυεσης.

Τώρα, προστασία της υγείας, της ζωής, είναι το πρώτο, το μείζον ζητούμενο. Α-μέσως, όμως, ακολουθεί η ποιότητά της. Η προστασία της κοινωνικής συνοχής. Η προστασία όσων υφίστανται βαρύτερα τις οικονομικές συνέπειες της υγειο-νομικής κρίσης. Στο σημείο αυτό θέλω να σταθώ ιδιαίτερα στο ειδικό αποθεμα-τικό των 3 δισεκατομμυρίων ευρώ, που προβλέπει ο Προϋπολογισμός, γιατί συνδέει τα δύο μέτωπα του αγώνα που δίνουμε, γιατί συνδέει τους δύο αντίρ-ροπους στόχους.

Το ειδικό αποθεματικό έχει προβλεφθεί για την αντιμετώπιση των συνεπειών του κορωνοϊού για το 2021. Των υγειονομικών, αλλά και των οικονομικών συ-νεπειών. Η κατανομή του – πολύ ορθώς- δεν έχει αποσαφηνισθεί, γιατί πρέπει να υπάρχει ευελιξία. Είναι όμως σαφές ότι όσο καλύτερα προστατευθούμε υγει-ονομικώς, τόσο μεγαλύτερο μέρος του αποθεματικού θα μπορεί να διατεθεί για την αντιμετώπιση των οικονομικών συνεπειών. Για την επέκταση των μέτρων στήριξης απασχόλησης, για την ενίσχυση συγκεκριμένων κλάδων της οικονομί-ας, για την αύξηση του αριθμού των δικαιούχων.

Προστατεύοντας την υγεία μας προστατεύουμε και την οικονομία μας, αυτό το μήνυμα πρέπει να περάσει.

Το 2020 καταβλήθηκε κάθε δυνατή προσπάθεια για τη διατήρηση της κοινωνι-κής συνοχής,  για την προστασία των ευπαθών και ευάλωτων, για να μείνει ζω-ντανή η οικονομία.

Με σειρά μέτρων στηρίξαμε:

           τις επιχειρήσεις με μείωση εσόδων λόγω κορωνοϊού

           τους εργαζόμενους των πληττόμενων κλάδων, με ειδική μέρι-μνα για τους εποχικά εργαζόμενους και τους απασχολούμε-νους στους κλάδους του τουρισμού, του πολιτισμού, του α-θλητισμού, της ψυχαγωγίας και του επισιτισμού

           τους ελεύθερους επαγγελματίες και τους αυτοαπασχολούμε-νους

           τους άνεργους

           τους αγρότες

           τους ιδιοκτήτες ακινήτων για τις μειώσεις ενοικίων που εμμέ-σως στήριξαν τους ευπαθείς ενοικιαστές

           τους δανειολήπτες

           τις μεταφορές (αεροπορικές, ακτοπλοϊκές και χερσαίες) κα-θώς και τους συγκοινωνιακούς φορείς.

Συνολικά πραγματοποιήθηκαν 62 παρεμβάσεις (μαζί με το  ειδικό  αποθεματι-κό ) το σύνολο είναι  31,5 δις ευρώ για τα έτη 2020 & 2021 (24 δις για το 2020 και 7,5 δις για το 2021).

Ειδικότερα για το 2021 προβλέπονται:

           816 εκατομμύρια για τη μείωση των ασφαλιστικών εισφορών κατά τρεις μονάδες και επειδή αναφέρθηκε η αξιωματική α-ντιπολίτευση είναι μόνο για ένα χρόνο γιατί το ειδικό καθε-στώς εξαίρεσης για όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση είναι διάρκει-ας ενός έτους. Χαίρομαι πάντως αν συμφωνείτε με την ανά-γκη μείωσης αυτών των εισφορών κατά τρεις μονάδες . Είμαι βέβαιος ότι με την πορεία της οικονομίας στο νέο έτος είναι στόχος μας , είναι στο πρόγραμμά μας να το κάνουμε πράξη για τη συνέχεια.

           767 εκατομμύρια για την αναστολή της εισφοράς ειδικής αλ-ληλεγγύης στον ιδιωτικό τομέα

           322 εκατομμύρια για την κάλυψη ασφαλιστικών εισφορών από τον κρατικό προϋπολογισμό και την επιδότηση 200 ευρώ ανά πρόσληψη μακροχρόνια άνεργου για 6 μήνες, με στόχο τη δημιουργία 100 χιλιάδων θέσεων εργασίας.

           439 εκατομμύρια για την αποζημίωση ειδικού σκοπού και άλ-λα 301 εκατομμύρια για την προσαύξησή της

           800 εκατομμύρια σε μη επιστρεπτέα επιχορήγηση σε μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις μέσω των ΟΤΑ

           78 εκατομμύρια για την παράταση του τακτικού τμήματος ε-πιδότησης ανέργων

           280 εκατομμύρια για το πρόγραμμα «Γέφυρα» για δανειολή-πτες.

Συνυπολογίστε και τα 131 εκατομμύρια για επιπλέον προσλήψεις εκτάκτου υ-γειονομικού προσωπικού,  τα 3 δις του ειδικού αποθεματικού, που θα χρησιμο-ποιηθεί κατά το δοκούν αλλα σίγουρα μέσα στο α΄ εξάμηνο του 2021 και είναι μία γενναία προσπάθεια, έχουμε καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια, γιατί εί-ναι ένας πόλεμος κ.κ. συνάδελφοι και ρίχνουμε όλες μας τις δυνάμεις. Σε σχέση με το ΑΕΠ η Ελλάδα έχει από τα μεγαλύτερα ποσοστά στην ΕΕ για την αντιμε-τώπιση του κορωνοϊού με θετικά αποτελέσματα και σε κοινωνικό επίπεδο συ-γκρατώντας την ανεργία και προστατεύοντας τις μικρές και μεσαίες επιχειρή-σεις.

Παράλληλα φροντίζουμε ιδιαίτερα τις πλέον ευπαθείς ομάδες, με κύριο φορέα τον ΟΠΕΚΑ συνεχίζοντας την καταβολή προνοιακών παροχών και οικονομικών ενισχύσεων που έχουν νομοθετηθεί και υλοποιούνται, όπως:

           η παροχή σε ανασφάλιστους υπερήλικες και η απόδοση σε αυτούς του επιδόματος κοινωνικής αλληλεγγύης

           το επίδομα παιδιού

           το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα

           η χορήγηση επιδόματος 2.000 ευρώ για κάθε νεογέννητο

           η επιδότηση στέγασης

           οι προνοιακές παροχές σε χρήμα σε άτομα με αναπηρία.

Ειδικά για τα άτομα αυτά  βελτίωση της ποιότητας ζωής τους , η ενίσχυση της αυτόνομης διαβίωσής τους και η εξάλειψη των εμποδίων στην ισότιμη κοινωνι-κή συμμετοχή τους είναι από τις βασικές προτεραιότητές μας στον τομέα της Πρόνοιας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, μαζί με την καταπολέμηση της φτώχει-ας και του κοινωνικού αποκλεισμού  και την  προώθηση σύγχρονων και αποτε-λεσματικών πολιτικών στήριξης της οικογένειας.

Καθοριστικός είναι ο ρόλος των Οργανισμών Κοινωνικής Ασφάλισης, που εξυ-γιαίνονται, εξορθολογίζονται και εκσυγχρονίζονται με τις μεταρρυθμιστικές πρωτοβουλίες της Κυβέρνησης. Το ισοζύγιο των Οργανισμών αυτών (των Α-σφαλιστικών Ταμείων, του ΟΑΕΔ, του ΕΟΠΥΥ, του ΟΠΕΚΑ και του ΝΑΤ) προ-βλέπεται να διαμορφωθεί κατά ESA σε πλεόνασμα ύψους 754 εκατ. ευρώ, πα-ρουσιάζοντας βελτίωση κατά 578 εκατ. σε σχέση με το 2020. Σημαντικότατο βήμα ήταν η δημιουργία του e-ΕΦΚΑ και της πλατφόρμας ΑΤΛΑΣ τόσο για την εφάπαξ καταβολή των αναδρομικών των συντάξεων, όσο και για την επιτάχυν-ση της εκκαθάρισης των εκκρεμών αιτήσεων συνταξιοδότησης. Αντίστοιχα ση-μαντικός και ο ρόλος του συστήματος ΕΡΓΑΝΗ, ιδιαίτερα για την καταπολέμηση της αδήλωτης εργασίας.

Κρατάμε λοιπόν άμυνα, γερή άμυνα, σε υγειονομικό και σε κοινωνικό επίπεδο, όμως με αφετηρία τους μαζικούς εμβολιασμούς, που αναμένονται στις αρχές του νέου έτους και των οποίων το κόστος αναλαμβάνει ο ΕΟΠΥΥ για να περά-σουμε στη μετα-κορωνοϊό εποχή, σχεδιάζουμε την αντεπίθεση, την ανόρθωση της οικονομίας μας.

Κύριος στόχος είναι η δημιουργία πολλών και καλών θέσεων εργασίας. Γιατί καλό είναι που συγκρατήσαμε την ανεργία σε συνθήκες πανδημίας, αλλά πρέπει να φτάσουμε στη δραστική μείωσή της. Κλειδί είναι η προσέλκυση επενδύσεων (γιατί πρέπει να φέρουμε νέο χρήμα στην οικονομία μας) και αρωγός μας είναι το γεγονός ότι έχουμε ήδη χτίσει δύο γερά θεμέλια. Το πρώτο είναι η ολοένα αυ-ξανόμενη εμπιστοσύνη που απολαμβάνει διεθνώς η οικονομία μας, όπως απο-δεικνύει η ραγδαία πτώση των επιτοκίων δανεισμού μας, οι εκθέσεις της Κομι-σιόν, οι αξιολογήσεις διεθνών οίκων. Το άλλο θεμέλιο είναι ότι έχουμε δημιουρ-γήσει ένα ελκυστικό πλαίσιο για επενδύσεις, με τις μεταρρυθμίσεις στην αγορά εργασίας, με την απλοποίηση διαδικασιών, με την καταπολέμηση της γραφειο-κρατίας.

Καταλυτικός παράγοντας είναι η διαχείριση και η αξιοποίηση της περιουσίας του Ελληνικού Δημοσίου και οι αποκρατικοποιήσεις. Και εκεί προχωράμε με συγκεκριμένο προγραμματισμό. Σημαντικό μέρος της διαχείρισης των περιου-σιακών στοιχείων του Ελληνικού Δημοσίου έχει μεταβιβασθεί στην Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας (ΕΕΣΥΠ), με σκοπό τη γενικότερη ανά-πτυξή τους και την επαύξηση της αξίας τους. Άμεση θυγατρική της είναι και το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), το οποίο προωθεί την υλοποίηση των ιδιωτικοποιήσεων με στόχο, μεταξύ άλλων, και την απομείωση του δημόσιου χρέους. Η παρακολούθηση των εσόδων από τις ανω-τέρω αποκρατικοποιήσεις πραγματοποιείται από τη Μονάδα Αποκρατικοποιή-σεων, Διαχείρισης Κινητών Αξιών και Επιχειρησιακού Σχεδιασμού (ΜΑΔΚΑΕΣ), στις αρμοδιότητες της οποίας περιλαμβάνεται και η αποτελεσματική διαχείριση των κινητών αξιών του Δημοσίου προς το σκοπό της επίτευξης του μέγιστου δημοσιονομικού οφέλους.

Ήδη η ΕΕΔΥΠ έχει δώσει απτά αποτελέσματα. Έχει ολοκληρώσει τη στοχοθέτη-ση των θυγατρικών εταιρειών, μεταξύ τους και  ΔΕΚΟ (στις οποίες εισήγαγε τις αρχές της Εταιρικής Διακυβέρνησης) μέσω της εξειδίκευσης του Στρατηγικού της Σχεδίου, με τη δημιουργία τριετούς Επιχειρηματικού Σχεδίου, ενώ επικαι-ροποίησε τους στόχους όλων των ΔΕΚΟ που ανήκουν στο χαρτοφυλάκιό της.

Ενδεικτικό είναι ότι τα κέρδη της ΕΕΣΥΠ αυξήθηκαν εντός του 2019 (το β΄ εξά-μηνο δηλαδή) από 13,1 εκατ. ευρώ σε 57,2 εκατ. ευρώ, ενώ τα ενοποιημένα κα-θαρά κέρδη της ΕΕΣΥΠ και των εταιρειών του χαρτοφυλακίου της, για τη χρήση του 2019 έφτασαν τα 191,7 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών το 2018, με βελτίωση των μεγεθών σχεδόν στο σύνολο των εταιρειών.

Παράλληλα το ΤΑΙΠΕΔ προωθεί το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων, ένα φιλό-δοξο πρόγραμμα αξιοποίησης της περιουσίας του Ελληνικού Δημοσίου, με κύριο στόχο την προσέλκυση σημαντικών διεθνών ροών κεφαλαίου, που θα  συνει-σφέρουν στον οικονομικό εξορθολογισμό και την επανεκκίνηση της εθνικής οι-κονομίας.

Κλείνοντας ο Προϋπολογισμός του 2021 είναι ο καλύτερος οδικός χάρτης για να κερδίσουμε τον πόλεμο, για να βγούμε από την κρίση όλοι μαζί πιο δυνατοί.”