MY KTEO

Τρίτη 1 Δεκεμβρίου 2020

Δημοτικό Συμβούλιο Ερέτριας: Ανέβηκαν οι τόνοι στη συζήτηση για το Πρόγραμμα Δράσεων Τουριστικής Προβολής του Δήμου


Άναψαν τα αίματα με αφορμή την συζήτηση περί έγκρισης του Προγράμματος Δράσεων Τουριστικής Προβολής Δήμου Ερέτριας, στη μέσω τηλεδιάσκεψης συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Ερετριας, που πραγματοποιήθηκε χθες. Ο αρμόδιος αντιδήμαρχος και Πρόεδρος της Τουριστικής Επιτροπής Κηρύκος Μπασινάς, στην εισήγησή του έκανε γνωστό ότι κάθε φορέας οφείλει να υποβάλει στον ΕΟΤ έγκαιρα (εντός του τελευταίου τριμήνου κάθε  έτους και σε κάθε περίπτωση όχι πέραν του πρώτου διμήνου του επόμενου έτους), για  επεξεργασία το σχέδιο του προγράμματος του για το επόμενο έτος. Κατόπιν αναφέρθηκε στα βασικά χαρακτηριστικά του σχεδίου (δείτε παρακάτω) και ζήτησε την έγκρισή του από το σώμα.

Στην τοποθέτησή του ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης Νίκος Γουρνής, τόνισε την καθυστερημένη αντίδραση της δημοτικής αρχής και υπογράμμισε ότι ο προϋπολογισμός της Επιτροπής έπρεπε να έρθει προς συζήτηση σε δια ζώσης ή έστω σε συνεδρίαση με τηλεδιάσκεψη κι όχι δια περιφοράς, όπως έγινε σε προηγούμενη συνεδρίαση. «Το θέμα είναι σοβαρό. Κι έπρεπε να γίνει διάλογος πριν αποφασίσουμε» είπε μεταξύ άλλων ο κ. Γουρνής.

Τους τόνους ανέβασε η επικεφαλής της ελάσσονος αντιπολίτευσης Αμφιτρίτη Αλημπατέ με την τοποθέτησή της. Έκανε λόγο για προχειρότητα και για ενδεές σχέδιο σε σχέση με την τουριστική αξία της περιοχής και ζήτησε στρατηγικό σχεδιασμό, προγραμματισμό και ανάπτυξη ολοκληρωμένης τουριστικής εικόνας του Δήμου Ερέτριας. Έχοντας συμμάχους την πλειονότητα των δημοτικών συμβούλων της αντιπολίτευσης, επέμεινε το θέμα να μην τεθεί προς ψήφιση στην παρούσα συνεδρίαση, αλλά σε μια μελλοντική, αφού ληφθούν υπόψη και οι προτάσεις της αντιπολίτευσης. «Φέρτε το πρώτο θέμα στη συνεδρίαση της Πρωτοχρονιάς. Να μην χρειαστεί να το καταψηφίσουμε σήμερα γιατί δεν ταιριάζει στην σπουδαιότητα του θέματος» υπογράμμισε η κ. Αλημπατέ.

Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και η τοποθέτηση του επικεφαλής της παράταξης «Μαζί για το Νέο» Μπάμπη Καραβά, ο οποίος επίσης έκανε λόγο για προχειρότητα, αλλά και για επιφανειακή αντιμετώπιση από πλευράς της δημοτικής αρχής αυτού του τόσου σημαντικού θέματος. Σημείωσε μάλιστα ότι τα ποσά που αναφέρονται είναι μικρά για να επενδυθούν στο brand name που ακούει στο όνομα Ερέτρια. Για ελλιπή σχεδιασμό έκανε λόγω και ο ανεξάρτητος δημοτικός σύμβουλος Βαγγέλης Τσώκος.

Από την πλευρά του ο αντιδήμαρχος κ. Μπασινάς έκανε λόγο για πίεση χρόνου αφού στο τέλος του χρόνου εκπνέει η προθεσμία και ότι πρέπει να παρθεί άμεσα απόφαση για να προλάβουν τις ημερομηνίες κι αν χρειαστεί σε δεύτερο χρόνο θα γίνουν τροποποιήσεις. Η απάντησή του δεν κάλυψε την αντιπολίτευση και σύσσωμη ζήτησε να μην περάσει το θέμα στην παρούσα συνεδρίαση. Μετά από αρκετή συζήτηση σε έντονους τόνους αποφασίστηκε να συνεδριάσει η Επιτροπή τις αμέσως επόμενες ημέρες και να βρεθεί η κατάλληλη λύση, που να ικανοποιεί όλες τις πλευρές, αφού ληφθούν υπόψη και οι θέσεις των μελών της αντιπολίτευσης.

Ακολουθούν οι προτάσεις της Αμφιτρίτης Αλημπατέ:

- Στρατηγικός σχεδιασμός Τουρισμού
- Ολοκληρωμένη προβολή των συγκριτικών πλεονεκτημάτων του Δήμου Ερέτριας, ανά κοινότητα,
- Λήψη προτάσεων από ειδικούς του  Τουρισμού ( Ξενοδόχων, Επιχειρηματιών εστίασης, υπεύθυνων Οινοτουρισμού κα)
- Κατάθεση προτάσεων των μελών της Τουριστικής Επιτροπής, από τους οποίους δε ζητήθηκαν καν προτάσεις και το σοβαρό αυτό θέμα ψηφίστηκε δια περιφοράς
- Το σχέδιο τουριστικής ανάπτυξης είναι φτωχό και ελλιπές, δεν αρμόζει στο Δήμο μας και δεν έλαβε υπόψη του ούτε τη Στρατηγική Προώθησης και Προβολής του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού.
Για τους λόγους αυτούς προτείνω να συνεδριάσει εκ νέου η Επιτροπή Τουρισμού να λάβει υπόψη του τα ανωτέρω και να αναδιαμορφωθεί το Σχέδιο Δράσεων Τουρισμού.
- Να λάβουν υπόψη και να πάρουν τα κείμενα από τα φυλλάδια προώθησης Τουρισμού, που είχαμε εκδόσει στη δική μου θητεία, τα οποία είναι ιδιαίτερα προσεγμένα και περιλαμβάνουν και Φωτογραφίκό υλικό από επαγγελματίες.
- Να καταγραφούν με bold οι μορφές τουρισμού, που μπορεί να απολαύσει ο επισκέπτης στο Δήμο Ερέτριας:
. Πολιτιστικός
. Θρησκευτικός
. Περιηγητικός
. Οινοτουρισμός
. Φυσιολατρικός
. Αθλητικός
. Συνεδριακός
. Μαθητικός   κα

Αναλυτικά η εισήγηση του Προέδρου της Επιτροπής Κηρύκου Μπασινά:

Σύμφωνα με την περίπτωση 3 του άρθρου 158 του Ν 3463/2006:«Πιστώσεις που είναι  γραμμένες στους οικείους κωδικούς αριθμούς του προϋπολογισμού του Δήμου ή της  Κοινότητας μπορεί να διατεθούν, με απόφαση του δημοτικού ή κοινοτικού συμβουλίου για  την πληρωμή δαπανών, που αφορούν: α).…δ) Την τουριστική προβολή, με κάθε πρόσφορο  μέσο, του Δήμου ή της Κοινότητας.» 
 
Σύμφωνα με το με αρ πρωτ. 51466/24-12-2014 έγγραφο του Υπουργείου Τουρισμού και  σε εφαρμογή των διατάξεων άρθρου 46 του ν 4276/2014 οι Περιφερειακές Διοικήσεις της  Χώρας, οι ΟΤΑ, οι πάσης φύσεως Οργανισμοί οι οποίοι υλοποιούν προγράμματα δράσεων  τουριστικής προβολής, καλούνται να υποβάλλουν ετησίως, σχέδιο προγράμματος στον ΕΟΤ,  προκειμένου μετά από διάλογο και συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΕΟΤ, να  καταλήξουν στην κατάρτιση μίας ολοκληρωμένης πρότασης. (Ε.Ο.Τ. 514666/24.12.2014)  
 
Πριν από την σύνταξη του σχεδίου προγράμματος κάθε Περιφερειακή Διοίκηση, ΟΤΑ  κ.ο.κ. οφείλει να λάβει υπόψη του την Στρατηγική Προώθησης και Προβολής του Ελληνικού  Οργανισμού Τουρισμού για την τριετία. Στο σχετικό κείμενο, καταγράφονται με λεπτομέρεια,  οι άξονες της στρατηγικής της επικοινωνίας του Ελληνικού Τουρισμού, οι επιλέξιμες δράσεις,  το ιδανικό μείγμα μέσων και όλα τα απαραίτητα στοιχεία και παραδοχές για την  ολοκληρωμένη εφαρμογή του. 
(Ε.Ο.Τ.514666/24.12.2014) 
Κάθε φορέας οφείλει να υποβάλει στον ΕΟΤ έγκαιρα (εντός του τελευταίου τριμήνου κάθε  έτους και σε κάθε περίπτωση όχι πέραν του πρώτου διμήνου του επόμενου έτους) για  επεξεργασία το σχέδιο του προγράμματος του για το επόμενο έτος. Το σχέδιο πρότασης  υποβάλλεται ηλεκτρονικά στην Δ/νση: regional_promo@gnto.gr 
(Regional Promotional Programs) (Ε.Ο.Τ. 514666/24.12.2014, ΕΟΤ 5788/20.05.2016) 

1 Ο φορέας θα αποστέλλει το αίτημα του, το οποίο θα πρέπει να συνοδεύεται απαραιτήτως: 

1. Από την απόφαση του δημοτικού συμβουλίου καθώς και 2. Από τις τελικές μακέτες του σχετικού υλικού οποιασδήποτε μορφής (εκδόσεις εντύπων,  καταχωρήσεων, ραδιοφωνικών σποτ, βίντεο, κλπ) όπου αυτό είναι εφικτό εκ των προτέρων.  (Ε.Ο.Τ. 514666/24.12.2014) Στην περίπτωση που δεν υπάρχουν τελικές μακέτες, πρέπει να  αποστέλλεται στο μέλλον ξεχωριστό αίτημα, συνοδευόμενο από τη σχετική μακέτα, για  παροχή σύμφωνης γνώμης. (ΕΟΤ 5788/20.05.2016) 

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ  
 Ο Δήμος Ερέτριας έχει έκταση 58,5 τμ χιλιόμετρα και πληθυσμό 13160 . Αποτελείται από δυο δημοτικές ενότητες και έξη κοινότητες και απέχει μόλις 100 χιλ από την Αθήνα και  συνδέεται με την Αττική μέσω Ωροπού με Ferry boat. 
 Είναι ένας κατ εξοχήν τουριστικός δήμος καθώς έχει στην εδαφική του έκταση τα  περισσότερα ξενοδοχεία του Νομού. Οι δυο μεγαλύτερες δημοτικές κοινότητες η Ερέτρια και  η Αμάρυνθος είναι παραθαλάσσιες με αυξημένο τουρισμό τόσο εσωτερικό όσο και εξωτερικό καθ όλη την διάρκεια του έτους καθώς έχουν υπέροχες παραλίες και έχουν πολλά καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος που παρέχουν ποιοτικές υπηρεσίες και καλής ποιότητας φαγητό .  
Η Ερέτρια και η Αμάρυνθος έχουν ιστορία και πολιτισμό αιώνων και ως εκ τούτου πολλοί  τουρίστες επισκέπτονται την περιοχή μας για να θαυμάσουν την πολιτιστική μας κληρονομία όπως το αρχαίο θέατρο Ερέτριας το οποίο αναστυλώνεται ,το Ναό του Απόλλωνα, το σπίτι με τα μωσαϊκά και τα ευρήματα της Αμαρυνθίας Αρτέμιδος κλπ . 
Στην δημοτική ενότητα Αμαρυνθίων υπάρχουν δυο Ιερές μονές, του Αγίου Νικολάου και της  Μυροβόλου στην δημοτική κοινότητα Άνω Βάθειας , εκ των οποίων η πρώτη έχει εκκλησία  βυζαντινού ρυθμού που χρονολογείται από το 1460 καθώς και πάρα πολλά εξωκλήσια  βυζαντινού ρυθμού που χρονολογούνται από το 1450 και ως εκ τούτου έχει και θρησκευτικό τουρισμό όλο το έτος . 
Επίσης στο Δήμο Ερέτριας βρίσκεται και το πανέμορφο ορεινό χωριό στο μεγαλύτερο  υψόμετρο της Ευβοίας η Σέττα με ορειβατικά μονοπάτια και πολύ καλό ξενοδοχείο που  ενδείκνυται για συνεδριακό και εναλλακτικό τουρισμό και θέατρο , η κοινότητα Γυμνό με τον  Ενετικό πύργο που χρονολογείται από το 15 αιώνα , εξωκκλήσι σταυρεπίστεγο Αγίου Γεωργίου από 13 αιώνα και πολλά ταβερνάκια με καλό φαγητό καθώς και η κοινότητα  Καλλιθέας με το Σαρανταπόταμο και την ωραία θέα προς τον Ευβοϊκό . Κάθε καλοκαίρι  πραγματοποιούνται πολλές πολιτιστικές εκδηλώσεις σε όλες τις δημοτικές κοινότητες .

2 ΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΠΡΟΒΟΛΗΣ  

Α. ΣΤΟΧΟΙ 
Η ανάπτυξη μίας ολοκληρωμένης τουριστικής εικόνας για τον δήμο Ερέτριας γενικότερα και η  ανάδειξη της σε κορυφαίο , ελκυστικό και ασφαλή προορισμό . Μέσω του σχεδίου θα  επιδιωχθεί η αύξηση των αφίξεων ,η αύξηση τουριστικής δαπάνης επισκεπτών , η επέκταση της τουριστικής περιόδου και η προβολή δράσεων σχετικές με τον τουρισμό ( πολιτιστικός τουρισμός , , θρησκευτικός προσκυνήματος τουρισμός , θαλάσσιος τουρισμός οινοτουρισμός κλπ ) . Για την υλοποίηση θα επιδιωχθεί η συνεργασία όλων των παραγόντων όπως δήμος ,  σύλλογοι, φορείς, υπηρεσίες και ιδιώτες. 

Β. ΜΟΡΦΕΣ ΠΡΟΒΟΛΗΣ 
1. Έντυπη προβολή: Τουριστικά ενημερωτικά φυλλάδια, αφίσες, πινακίδες. 2. Τουριστικές εκθέσεις: Συμμετοχή σε στοχευμένες τουριστικές εκθέσεις . Συμμετοχή σε  στοχευόμενες εκθέσεις της περιφέρειας. 
3. Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης: Καταχωρήσεις διαφημιστικής προβολής και ενημερωτικά  δελτία τύπου για δράσεις τουριστικού περιεχομένου. 
4. Προβολή μέσω του διαδικτύου, και μέσω και της ιστοσελίδας του δήμου . . 

Γ. ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΙ ΠΡΟΒΟΛΗΣ 
1.. Σύγχρονο τουριστικό προφίλ με βάση τις απαιτήσεις του σήμερα 
2. Συνεργασία με γειτονικούς δήμους για μία καλύτερη και συνολικότερη προβολή. 3. Χαμηλό κόστος, με στοχευμένες κινήσεις και ιδιωτική συμμετοχή, όπως επαγγελματίες,  σύλλογοι κλπ . 
4. Εκπόνηση χρονοδιαγράμματος δράσεων ανά τρίμηνο. 
5. Έγκριση των δράσεων από το Δημοτικό Συμβούλιο και ακολούθως από το Υπουργείο  Τουρισμού. 

Δ. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΔΡΑΣΕΩΝ 
1. Εκδηλώσεις 
2. Συνέδρια 
3. Εκθέσεις 
4. Παραγωγή έντυπου υλικού προβολής του τουριστικού προϊόντος και προβολής των  εκδηλώσεων 
5. Παραγωγή ηλεκτρονικού υλικού Διαδικτυακές υπηρεσίες τουριστικής προβολής μέσω των  ιστοσελίδων του Δήμου (Eretria.gr) 
Ο προϋπολογισμός δαπανών είναι σύμφωνος με το προϋπολογισμό του Δήμου Ερέτριας για  το 2020 με τους κάτωθι κωδικούς

3 ΔΑΠΑΝΕΣ
Διαφήμιση –δημιουργία υλικού ( φωτογραφίες, σποτ κλπ )  - 3.000,00
Δαπάνη έντυπης προβολής - 3.000,00
Δαπάνη ηλεκτρονικής προβολής - 3.000,00
Δαπάνη συμμετοχής σε  συνέδρια -εκθέσεις - 2.000,00
Σύνολο: 11.000,00