MY KTEO

Κυριακή 27 Δεκεμβρίου 2020

Με «κλικ» δεν βάφεις αβγά - Αποτυχημένη ελληνική πατέντα το click away στο λιανεμπόριο

 


Περίπου δέκα μέρες πέρασαν από την πρεμιέρα του περίφημου click away στο λιανεμπόριο και τα συναισθήματα του εμπορικού κόσμου είναι, αν μη τι άλλο, ανάμεικτα σε ό,τι αφορά την αποτελεσματικότητα του μέτρου για τον τζίρο των καταστημάτων. Από τη μία υπάρχουν οι μεγάλες αλυσίδες, που διαθέτουν ηλεκτρονικό κατάστημα και γενικότερα τις απαραίτητες υποδομές για να υποστηρίξουν το click away, και από την άλλη τα καταστήματα στις γειτονιές, τα οποία μιλούν για ανεφάρμοστο μέτρο που ευνοεί τους μεγάλους έναντι των μικρών.

Δεν είναι τυχαίο το ότι σχεδόν όλοι οι εμπορικοί σύλλογοι της χώρας με ανακοινώσεις τους καταδίκασαν το click away ως μία ελληνική πατέντα που μπερδεύει παρά διευκολύνει τους καταναλωτές, ενώ σε καμία περίπτωση δεν θα μπορέσει να σώσει σημαντικό ποσοστό του φετινού εορταστικού τζίρου.

Η άποψη των εμπορικών συλλόγων επιβεβαιώθηκε εν μέρει από τις απογοητευτικές εικόνες τις πρώτες μέρες εφαρμογής του μέτρου, με ελάχιστους πελάτες έξω από τα καταστήματα να δοκιμάζουν παπούτσια και μπουφάν σε κοινή θέα. Δηλαδή δημιουργήθηκε περισσότερο μια αίσθηση αγοραστικού αλαλούμ παρά ένα, προσεκτικό έστω, άνοιγμα της αγοράς.

Εξάλλου τα Χριστούγεννα είναι μία περίοδος που ο κόσμος αγοράζει κατά κανόνα παιχνίδια, ρούχα και παπούτσια, δηλαδή προϊόντα που θέλει να τα δει, να τα αγγίξει και να τα δοκιμάσει. Το click away έχει καλύτερη εφαρμογή ίσως σε προϊόντα τεχνολογίας, των οποίων τα χαρακτηριστικά ο αγοραστής μπορεί να μελετήσει στην ιστοσελίδα του καταστήματος και, εφόσον θεωρήσει δελεαστική την τιμή, τότε να τα παραγγείλει και να περάσει να τα παραλάβει από το κατάστημα.