Evia Top: Έρευνα: Το παιχνίδι με κούκλες δεν ωφελεί μόνο τα κορίτσια, αλλά και τα αγόρια

ΚΤΕΟ ΒΑΡΔΑΚΩΣΤΑΣ

Παρασκευή, 5 Φεβρουαρίου 2021

Έρευνα: Το παιχνίδι με κούκλες δεν ωφελεί μόνο τα κορίτσια, αλλά και τα αγόρια


Παρόλο που οι κούκλες προορίζονται κυρίως για τα μικρά κορίτσια, οι επιστήμονες απέδειξαν πως θα ήταν καλό να ενθαρρύνουμε και τα αγόρια να παίζουν μαζί τους. Το παιχνίδι με κούκλες, βοηθάει τα παιδιά να αναπτύξουν την ενσυναίσθηση και τις κοινωνικές τους ικανότητες, επειδή βάζουν τον εαυτό τους στη θέση της κούκλας τους. Κάτι που, σύμφωνα με μία πρόσφατη έρευνα, δεν μπορεί να επιτευχθεί με άλλου είδους παιχνίδια όπως τα ηλεκτρονικά που παίζουν τα παιδιά στο tablet η στο κινητό.

«Αυτό που ανακαλύψαμε με αυτή την έρευνα, είναι πρωτοφανές! Η περιοχή του εγκεφάλου που ενεργοποιείται όταν ένα παιδί παίζει με κούκλες, είναι εκείνο που χρησιμοποιούμε όταν σκεφτόμαστε τα συναισθήματα των συνανθρώπων μας», δήλωσε η Sarah Gerson, ερευνήτρια του Πανεπιστημίου του Κάρντιφ.

Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν ένα νέο είδος τεχνολογίας νευροαπεικόνισης, γνωστό ως Λειτουργική Φασματοσκοπία Εγγύς Υπερύθρων (fNIRS), η οποία καθιστά δυνατή τη σάρωση της εγκεφαλικής δραστηριότητας ενώ το άτομο κινείται ελεύθερα. 

Παρακολούθησαν 33 παιδιά και των δύο φύλων, ηλικίας από 4 έως 8 ετών, που έπαιζαν με Barbie και διαπίστωσαν πως ενεργοποιήθηκε η περιοχή του εγκεφάλου που έχει να κάνει με την κοινωνικοποίηση και την ενσυναίσθηση, ακόμα και στα παιδιά που έπαιζαν μόνα τους.  Τα οφέλη ήταν κοινά τόσο στα κορίτσια, όσο και στα αγόρια. 

«Οι κούκλες ενθαρρύνουν τα παιδιά να δημιουργούν τους δικούς τους μικρούς φανταστικούς κόσμους, σε αντίθεση με τα παιχνίδια επίλυσης προβλημάτων ή παιχνίδια τύπου Lego. Επίσης, τα ενθαρρύνουν να συμπονούν τους άλλους και να σκέφτονται νέους τρόπους για να αλληλεπιδρούν μαζί τους » συμπληρώνει η  Dr Gerson.

Αντίθετα, η μελέτη έδειξε πως τα ηλεκτρονικά παιχνίδια έχουν ακριβώς το αντίθετο αποτέλεσμα, ακόμα κι όταν περιλαμβάνουν δημιουργικά στοιχεία ή όταν υπάρχει αλληλεπίδραση μεταξύ των παιδιών: «Όταν τα παιδιά παίζουν με μια κούκλα, προσποιούνται ότι είναι ένας συγκεκριμένος χαρακτήρας, επιλέγοντας ένα οικείο πλαίσιο που ζουν στην καθημερινότητά τους. Αντίθετα, όταν παίζουν σε μια οθόνη, το περιβάλλον τους είναι ξένο και είναι πιο δύσκολο να ταυτιστούν με τον “ήρωά” τους» δήλωσε χαρακτηριστικά η Sarah Gerson.


Πηγή: inews.co.uk / mama365.gr