MY KTEO

Σάββατο 10 Απριλίου 2021

Τοποθέτηση συλλόγου γονέων 33ου νηπιαγωγείου Χαλκίδας για πειραματικά σχολεία


Εδώ και ένα χρόνο μέσα σε περίοδο πανδημίας και αφού δεν παρθεί  κανένα μέτρο ώστε να παραμείνουν τα σχολεία ανοιχτά, και ενώ ολόκληρη η σχολική κοινότητα βιώνει τον εφιάλτη της εκπαίδευσης, με τις όποιες συνέπειες στους μαθητές (εκπαιδευτικές ψυχοσυναισθηματικές κοινωνικές), το Υπουργείο Παιδείας αποφάσισε να ασχοληθεί με τη δημιουργία μιας ξεχωριστής ελίτ Πειραματικών σχολείων.

Είναι μεγάλη υποκρισία του Υπουργείου Παιδείας όταν μέσα σε αυτές τις πρωτόγνωρες συνθήκες μιλάει για "αριστεία" των λίγων, επιχειρεί από την πίσω πόρτα να νομιμοποιήσει την αξιολόγηση στην εκπαίδευση, τους χορηγούς, την κατηγοριοποίηση των σχολείων, των εκπαιδευτικών και των μαθητών δημιουργώντας σχολεία που θα λειτουργούν με πελατειακές σχέσεις και συνειδήσεις αριστείας με ότι αυτό συνεπάγεται για τα υπόλοιπα "μη άριστα" σχολεία.

 Τα σχολεία αυτά θα διοικούνται από μία Ειδική Διοικούσα Επιτροπή που θα μεριμνά για την προσέλκυση δωρεών, χορηγών και κάθε είδους παροχών και θα αποφασίζει για τον τρόπο επιλογής των μαθητών, την επιλογή διευθυντών και εκπαιδευτικών, τη διδακτέα ύλη, το ωρολόγιο πρόγραμμα, τον τρόπο και τις μεθόδους διδασκαλίας, ακόμα και για τη χρηματοδότηση των σχολείων,

 Χάνεται η έννοια του σχολείου της γειτονιάς. Η επιλογή των μαθητών δεν θα γίνεται σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας αλλά με κλήρωση. Θα γίνεται λοιπόν υποχρεωτική μετακίνηση μαθητών σε όμορα σχολεία με τις όποιες συνέπειες στην ψυχολογία των μετακινούμενων μαθητών, στην εκπαιδευτική τους διαδικασία αλλά και στον οικογενειακό προγραμματισμό.

 Για τα σχολεία αυτά θεσμοθετείται η προσέλκυση χορηγών, το άνοιγμα των σχολείων σε εξωσχολικούς, αναρμόδιος με την εκπαιδευτική διαδικασία φορείς, μέσω του Συμβουλίου στήριξης του σχολείου (άρθρο 22). Αυτό θα αποφασίζει για θέματα που σχετίζονται με την προσφορά του σχολείου στην τοπική κοινωνία, μεριμνά για θέματα που σχετίζονται με την υλικοτεχνική υποδομή και τους οικονομικούς πόρους του σχολείου, απαλλάσσοντας το κράτος από την ευθύνη της λειτουργίας αυτών των σχολείων.

 Τέλος, χάνονται οι οργανικές θέσεις των εκπαιδευτικών, αποδέχονται την ατομική τους αξιολόγηση καθώς και την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας μπαίνοντας στο παιχνίδι του κυνηγιού της αριστείας, ανταγωνίζονται ο ένας τον άλλον.

Ο βασικός ρόλος της εκπαιδευτικής διαδικασίας δεν θα πρέπει να υποβαθμίζεται στην εκπαίδευση των λίγων αρίστων μαθητών, αλλά να είναι η ανύψωση του μορφωτικού επιπέδου, ανεξαιρέτως, όλων των παιδιών ανεξάρτητα από την οικονομική κατάσταση τη φυλή το χρώμα και τη θρησκεία. Αυτή πρέπει να είναι η πραγματική πρόκληση κάθε σχολείου και κάθε εκπαιδευτικού και στον τομέα αυτό χρειάζεται στήριξη και βοήθεια, οι οποίες δεν δίνονται.

 Υπερασπιζόμαστε συλλογικά το δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα των σχολείων με αίτημα την ενίσχυση τους, το ασφαλές άνοιγμα τους και τη λήψη μέτρων για αυτό. Είμαστε στο πλευρό του συλλόγου διδασκόντων του σχολείου μας και όλων των υπόλοιπων σχολείων, που απέρριψαν την πιθανή μετατροπή του σχολείου μας σε πειραματικό διεκδικούμε ουσιαστική αναβάθμιση της εκπαίδευσης για όλα τα παιδιά.

Καλούμε όλους τους συλλόγους γονέων να πάρουν αντίστοιχες αποφάσεις.

 

Το Δ.Σ. του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 33ου Νηπιαγωγείου Χαλκίδας