MY KTEO

Πέμπτη 1 Απριλίου 2021

Διόδια: Πώς θα πληρώνουμε – Τι αλλάζει


Μετά την ακύρωση του διαγωνισμού των 400 εκατ. ευρώ της προηγούμενης κυβέρνησης, το υπουργείο Υποδομών προωθεί νέο για υλοποίηση του έργου με Σύμπραξη Ιδιωτικού και Δημοσίου Τομέα.

Επιμένουν στο υπουργείο Υποδομών και μέσα στο 2021 θέλουν να προκηρύξουν νέο διαγωνισμό για την εγκατάσταση και λειτουργία αναλογικού συστήματος διοδίων, με βάση το οποίο οι χρήστες των εθνικών οδικών αξόνων θα χρεώνονται με βάση την απόσταση που διανύουν.

Το σχέδιο επανέλαβε το Σαββατοκύριακο ο γενικός γραμματέας Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης.

Το νέο σύστημα θα αντικαταστήσει την υφιστάμενη χρέωση διοδίων με βάση ζώνες, αν και στην Ολυμπία Οδό εφαρμόζεται ήδη ένα υβριδικό σύστημα όπου όσοι χρήστες προμηθευτούν τον κατάλληλο εξοπλισμό μπορούν να χρεώνονται ανάλογα με την απόσταση για ένα τμήμα του οδικού άξονα.

Το υβριδικό σύστημα χρέωσης εφαρμόζεται στους κόμβους Νέας Περάμου, Πάχης, Αγ. Θεοδώρων, Λουτρακίου, Επιδαύρου, Ζευγολατιού, Κιάτου, Δερβενίου, Ακράτας, Καλαβρύτων, Σελιανίτικων, Δρεπάνου και Ημικόμβος Μεγάρων.

Η ιδέα του στηρίζεται στη λογική της χρεω-πίστωσης: Το εξοπλισμένο με πομποδέκτη όχημα διέρχεται από τον μετωπικό σταθμό, πληρώνει όλο το αντίτιμο της ζώνης χρέωσης και στην περίπτωση που βγει από τον αυτοκινητόδρομο πριν από το τέλος της συγκεκριμένης ζώνης, επιστρέφεται και πιστώνεται αυτόματα στον πομποδέκτη του το ποσό που αντιστοιχεί στην απόσταση που δεν διένυσε.

Η σημερινή κυβέρνηση ακύρωσε, καθώς υπήρχαν και προσφυγές, τον προηγούμενο διαγωνισμό του υπουργείου Υποδομών, επί Χρ. Σπίρτζη, για την εγκατάσταση και λειτουργία συστήματος δορυφορικών, αναλογικών διοδίων, κόστους άνω των 400 εκατ. ευρώ.

Μάλιστα στο συγκεκριμένο διαγωνισμό είχε επιλεγεί και προσωρινός ανάδοχος, η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ – Intrakat – Intrasoft International – Autostrade Tech.

Στην τελική φάση του διαγωνισμού είχε περάσει και η κοινοπραξία της Μυτιληναίος με την ουγγρική Nusz η οποία, όμως, συγκέντρωσε χαμηλότερη βαθμολογία. Τελικά ο διαγωνισμός ακυρώθηκε.

Με το σύστημα που προωθούσε το υπουργείο στον προηγούμενο διαγωνισμό θα γινόταν ηλεκτρονικά η χρέωση της διανυθείσας απόστασης και μόνο, με εξαιρέσεις την Αττική Οδό, τη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου και τη Ζεύξη Πρέβεζας-Ακτίου. Και στα τρία τελευταία τμήματα θα υπήρχε ηλεκτρονική χρέωση αλλά όχι ανάλογα με την απόσταση.

Τα επαγγελματικής χρήσεως οχήματα θα είχαν εγκατεστημένη μια Εποχούμενη Συσκευή (On Board Unit – OBU) που θα επέτρεπε την παρακολούθηση και καταγραφή της θέσης και της πορείας τους με τη βοήθεια δορυφόρων (τεχνολογία GNSS).

Τα ιδιωτικής χρήσεως οχήματα θα αναγνωρίζονταν αυτόματα με κάμερες κυκλοφορίας από τις πινακίδες κυκλοφορίας τους κατά την είσοδο και έξοδό τους από το οδικό δίκτυο επί του οποίου επιβάλλονται τέλη (τεχνολογία Automatic Number Plate Reading – ANPR).

Αυτές είναι οι νέες τιμές
Από την 1η Ιανουαρίου 2021 και για πρώτη φορά στην Ελλάδα, η εταιρεία Ολυμπία Οδός εγκαινίασε τη χιλιομετρική χρέωση στα διόδια, μέσω του συστήματος Hybrid.

Με τη βοήθεια του προηγμένου τεχνολογικά συστήματος, που υπολογίζει την πραγματική απόσταση που έχει διανύσει το όχημα, η Ολυμπία Οδός προσφέρει χαμηλότερες χρεώσεις στα διόδια του αυτοκινητόδρομου, που φθάνουν έως και 76%.

Το νέο χιλιομετρικό σύστημα διοδίων Hybrid, που λειτουργεί αποκλειστικά με τον πομποδέκτη ΟΛΥΜΠΙΑ PASS της Ολυμπίας Οδού, έχει τη δυνατότητα να υπολογίζει τα χιλιόμετρα που έχει οδηγήσει ο χρήστης και να επιστρέφει αυτόματα τα χρήματα για την απόσταση που δεν διένυσε, πιστώνοντάς τα άμεσα στον λογαριασμό του.

Πρακτικά, ο οδηγός περνάει τα διόδια με τη χρήση του ΟΛΥΜΠΙΑ PASS και χρεώνεται το αντίτιμο της διαδρομής. Στην έξοδό του από την Ολυμπία Οδό, το σύστημα Hybrid αναγνωρίζει τον πομποδέκτη και επιστρέφει τη διαφορά των χρημάτων, άρα ο χρήστης χρεώνεται μόνο για τα χιλιόμετρα που διένυσε μέσα τον αυτοκινητόδρομο.

Η χιλιομετρική χρέωση στα διόδια δημιουργεί νέα δεδομένα στις εγχώριες μετακινήσεις, καθώς προσφέρει αναλογικότερες χρεώσεις, ικανοποιώντας ένα πάγιο αίτημα της κοινωνίας.

Σημειώνεται ότι το εκπτωτικό πρόγραμμα VALUE συνεχίζει να προσφέρεται στα ΙΧ επιβατικά παράλληλα με το νέο σύστημα υπολογισμού διοδίων HYBRID.

Έτσι, οι οδηγοί απολαμβάνουν τις κλιμακωτές εκπτώσεις στα διόδια, ανάλογα με τις διελεύσεις τους στον αυτοκινητόδρομο και τις επιστροφές από το σύστημα χιλιομετρικής χρέωσης.

Το Hybrid, ισχύει για όλους τους τύπους οχημάτων, πλην των δικύκλων. Έτσι, η Ολυμπία Οδός γίνεται ο πρώτος αυτοκινητόδρομος στην Ελλάδα που εφαρμόζει χιλιομετρική χρέωση και στους επαγγελματίες οδηγούς.

Η απόκτηση του πομποδέκτη ΟΛΥΜΠΙΑ PASS είναι πολύ απλή. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να κάνουν Online εγγραφήστην ιστοσελίδα www.olympiaodos.gr ή να τηλεφωνήσουν στο 22960 95555 και ο πομποδέκτης θα τους σταλεί δωρεάν στη διεύθυνση που θα δηλώσουν.

Για τους μοτοσυκλετιστές, οι οποίοι για λόγους ασφαλείας χρησιμοποιούν μόνο Moto Card και όχι πομποδέκτη, η Ολυμπία Οδός προέβλεψε ένα ακόμα εκπτωτικό πρόγραμμα, το Moto VALUE, το οποίο θα προσφέρει σταθερή έκπτωση 20% από την πρώτη διέλευση.

Αναλυτικές πληροφορίες για το νέο σύστημα χιλιομετρικής χρέωσης Hybrid οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να βρουν στην ιστοσελίδα της Ολυμπίας Οδού www.olympiaodos.gr ή καλώντας στο τμήμα Τηλεφωνικής Εξυπηρέτησης Πελατών στο 22960 95555 από Δευτέρα έως Παρασκευή (08.00-18.00).

Διόδια: Νέες τιμές σε τρεις αυτοκινητόδρομους
Από 01.01.2021 ισχύουν οι νέες τιμές των διοδίων στους αυτοκινητόδρομους Πατρών – Αθηνών, Αντιρρίου – Ιωαννίνων και Κορίνθου – Τρίπολης – Καλαμάτας και κλάδου Λεύκτρου – Σπάρτης.

Συγκεκριμένα, στον αυτοκινητόδρομο Πατρών – Αθηνών ισχύουν μειώσεις της τάξης των 0,10 ευρώ και 0,20 ευρώ, στον αυτοκινητόδρομο Αντιρρίου – Ιωαννίνων θα ισχύσουν μειωμένα τέλη από 0,05 ευρώ έως και 0,25 ευρώ, και στον αυτοκινητόδρομο Κορίνθου – Τρίπολης – Καλαμάτας και κλάδου Λεύκτρου – Σπάρτης θα υπάρχουν μειώσεις τιμών σε όλους τους σταθμούς διοδίων και σε ορισμένες κατηγορίες οχημάτων.


newmoney.gr