Evia Top: Νέα ρύθμιση για τις οχλήσεις που δέχονται οι καταναλωτές από εισπρακτικές εταιρείες

ΚΤΕΟ ΒΑΡΔΑΚΩΣΤΑΣ

Πέμπτη, 29 Απριλίου 2021

Νέα ρύθμιση για τις οχλήσεις που δέχονται οι καταναλωτές από εισπρακτικές εταιρείες


Νέα ρύθμιση για τις οχλήσεις που δέχονται οι καταναλωτές από εισπρακτικές εταιρείες ετοιμάζει το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων, όπως ανέφερε ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, Παναγιώτης Σταμπουλίδης, μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό Mega.

«Υπάρχουν δύο επιπέδων πεδία δράσης. Το ένα το καλύπτουμε πλήρως εμείς και αφορά στις εισπρακτικές εταιρίες που είναι στον κατάλογο της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, και υπάρχουν και οι δικηγορικές εταιρίες, που παράγουν εφάμιλλο έργο και δεν εναπόκεινται στο πεδίο ελέγχου μας. Η συντριπτική πλειοψηφία των καταγγελιών αφορούν επιχειρήσεις που από πίσω βρίσκονται δικηγορικά γραφεία που εκτελούν τον ρόλο της εισπρακτικής εταιρείας. Εκεί δεν έχουμε τη δυνατότητα να παρέμβουμε. Υπάρχει θέμα θεσμικής προσέγγισης του ζητήματος.

»Είμαστε μπροστά στην ανάδειξη του κενού και νομίζω πως και το Υπουργείο Δικαιοσύνης πλέον είναι ώριμο για να παρέμβει. Για να προστατεύσουμε τον καταναλωτή, πρέπει είτε να δημιουργήσουμε νέο πλαίσιο στο οποίο να περιλαμβάνονται και οι δικηγορικές εταιρείες που παράγουν ίδιο έργο με τις εισπρακτικές, ή αυτός που παραγγέλνει από τις εταιρείες να παράξουν την υπηρεσία της όχλησης, να είναι αυτός που θα τεθεί στο πεδίο του ελέγχου μας» εξήγησε ο Παναγιώτης Σταμπουλίδης σε ερώτηση για το θέμα των εισπρακτικών εταιρειών.

 

«Για τις εισπρακτικές που υπόκεινται στο πεδίο ελέγχου μας, έχουμε επιβάλει πρόστιμα δεκάδων χιλιάδων ευρώ. Δεν προβλέπεται κλείσιμο της εισπρακτικής εταιρίας. Αυτό που γίνεται είναι να επιβάλλονται κυρώσεις. Οι δανειολήπτες πρέπει να απευθυνθούν στη γενική γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή, προκειμένου να δούμε από πού προέρχεται η όχληση. Υπάρχει πλαίσιο για τον τρόπο που γίνεται η όχληση.

 

»Η εισπρακτική εταιρεία έχει δικαίωμα να οχλήσει σε ένα συγκεκριμένο πλαίσιο. Ζητούμε όλο το cd με την καταγραφή της επικοινωνίας, μετά ζητούμε εξηγήσεις, και επιβάλουμε κυρώσεις. Προσεχώς θα έχουμε ρύθμιση που θα θεραπεύει το κενό» πρόσθεσε στο ίδιο θέμα ο γενικός γραμματέας.