MY KTEO

Τρίτη 20 Απριλίου 2021

Σε αναστολή τα τεκμήρια αλλά όχι και ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης!


Το συγκεκριμένο χαράτσι αποτελεί φόρο και όχι μέθοδο προσδιορισμού φόρου όπως είναι τα τεκμήρια οπότε και θα καταβληθεί κανονικά!
Χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με κινητήρες άνω των 1.929 κ.εκ. αλλά και κάτοχοι ταχύπλοων θα πρέπει να καταβάλλουν και φέτος κανονικά το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης ασχέτως αν ανήκουν στις ομάδες που έχουν πληγεί από τον κορωνοϊό.

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Newsauto.gr ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης σύμφωνα με στελέχη του οικονομικού επιτελείου αποτελεί φόρο που συνεισπράττεται με το φόρο εισοδήματος, την εισφορά αλληλεγγύης (η οποία βέβαια επίσης έχει ανασταλεί), κ.ά. και δεν αποτελεί μέθοδο προσδιορισμού φόρου εισοδήματος όπως είναι τα τεκμήρια διαβίωσης με αποτέλεσμα να καταβληθεί κανονικά από τους ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. και άνω αλλά και από τους κατόχους βαρκών, ταχυπλόων ή ακόμη και πολυτελών θαλαμηγών.

Βέβαια στελέχη της αγοράς επισημαίνουν στο Newsauto.gr ότι όλοι αυτοί οι ιδιοκτήτες καταβάλλουν ήδη αυξημένα Τέλη Κυκλοφορίας για τα οχήματά τους και οι περισσότεροι κάνουν χρήση της προσωρινής ακινησίας ώστε να μειώσουν τόσο τα Τέλη Κυκλοφορίας, όσο και τα τεκμήρια διαβίωσης αλλά και τον Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης. Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και στις βάρκες και τα ταχύπλοα με μόνη διαφορά ότι κατά την διάρκεια του 2020 οι κάτοχοι των συγκεκριμένων αυτοκινήτων και σκαφών δεν μπόρεσαν να να κινήσουν ελεύθερα εξαιτίας των περιοριστικών μέτρων. Οπότε η επιβολή του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης εν μέσω καραντίνας και αυστηρών περιοριστικών μέτρων αποτελεί μια αδικία…

Σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr στην Ελλάδα κυκλοφορούν πάνω από 20.000 αυτοκίνητα με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. και άνω στα οποία επιβάλλεται Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης ενώ στα σκάφη αναψυχής ο αριθμός των ιδιοκτητών που θα καταβάλλουν Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης ξεπερνά τους 22.000 κατόχους.

Συνολικά οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με κινητήρες άνω των 1.929 κ.εκ. θα καταβάλλουν περίπου 13 εκατ. ευρώ ενώ σύμφωνα με τον Προϋπολογισμό τα συνολικά έσοδα από τον Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης ανέρχονται σε 51 εκατ. ευρώ στα οποία περιλαμβάνονται αυτοκίνητα, σκάφη, πισίνες, αεροπλάνα, ελικόπτερα, κ.ά.

Όσον αφορά στα τεκμήρια διαβίωσης υπουργός Οικονομικών κ. Χρήστος Σταϊκούρας ξεκαθάρισε ότι δε θα φορολογηθούν οι πληττόμενοι από την Πανδημία ελεύθεροι επαγγελματίες, οι εργαζόμενοι που ήταν σε αναστολή και στο πρόγραμμα «Συνεργασία» και όσοι έχουν μείωση από ενοίκια ακινήτων.

Και μπορεί η συγκεκριμένη απόφαση να αφορά το 2020 (ίσως και για το 2021), αναμφίβολα όμως αυτό είναι ένα πρώτο σημαντικό βήμα για την πλήρη κατάργηση των… προσβλητικών τεκμηρίων – κυρίως στα ΙΧ που υπολογίζονται σύμφωνα με τον κυβισμό του κινητήρα (αυτοκίνητο που αξίζει σήμερα χαμηλότερα από 3.000 ευρώ να έχει τεκμήριο 10.000 ευρώ).

Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης στα αυτοκίνητα
Ο φόρος υπολογίζεται ως ποσοστό του ετήσιου τεκμηρίου διαβίωσης ωστόσο παρά το γεγονός ότι αναστέλλεται η εφαρμογή των τεκμηρίων διαβίωσης σε όσους έχουν πληγεί από τον κορωνοϊό κάτι τέτοιο δεν θα συμβεί και με το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης.

Για τα αυτοκίνητα από 1.929 έως 2.500 κυβικά ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης ανέρχεται στο 5% της αντικειμενικής δαπάνης (τεκμήριο διαβίωσης). Για τα αυτοκίνητα από 2.501 κυβικά και άνω ο φόρος υπολογίζεται με συντελεστή 13% επί του τεκμηρίου διαβίωσης.

Από την επιβολή του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης εξαιρούνται τα επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης με παλαιότητα άνω των 10 ετών από το έτος πρώτης κυκλοφορίας τους στην Ελλάδα ή την ΕΕ, καθώς και τα επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης αναπήρων, τα οποία απαλλάσσονται από τα Τέλη Κυκλοφορίας.

Η παλαιότητα των οχημάτων μετρά, και εδώ, από την πρώτη ημέρα κυκλοφορίας του οχήματος και όχι από την πρώτη ημέρα κυκλοφορίας στην Ελλάδα.


newsauto.gr