Evia Top: Πώς τα σούπερ μάρκετ υποκατέστησαν το κλειστό λιανεμπόριο

ΚΤΕΟ ΒΑΡΔΑΚΩΣΤΑΣ

Τρίτη, 13 Απριλίου 2021

Πώς τα σούπερ μάρκετ υποκατέστησαν το κλειστό λιανεμπόριο


Μπορεί τα σούπερ μάρκετ να μην μπορούσαν το πρώτο τρίμηνο, βάσει σχετικών υπουργικών αποφάσεων, να πωλούν δια ζώσης προϊόντα bazaar και δη προϊόντα ένδυσης, ωστόσο από την πορεία των πωλήσεων τους αποδεικνύεται ότι αυτές οι αποφάσεις δεν στάθηκαν εμπόδιο για να κάνουν ρεκόρ πωλήσεων στις συγκεκριμένες κατηγορίες. 

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen το σύνολο των κατηγοριών Bazaar (ένδυση, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία, εργαλεία, είδη κήπου, είδη αυτοκινήτου, οικιακός εξοπλισμός κλπ.) εμφάνισε την εξεταζόμενη περίοδο την πιο θετική, διψήφια τάση στο +16,5%.

Συνολικά η αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου κινήθηκε θετικά σε αξία, στο +1,9% κατά το πρώτο τρίμηνο του 2021  (στοιχεία YTD έως 28 Μαρτίου 2021), σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή χρονική περίοδο, ενώ τα FMCGs στο σύνολό τους παρουσιάζουν σχετικά πιο μετριοπαθή τάση, στο +1,2% ενώ τα φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα σημείωσαν αύξηση +1,5%

Όσον αφορά στις επιμέρους κατηγορίες των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων,  τα τρόφιμα και ποτά ήταν η μοναδική μεγάλη κατηγορία, που αναπτύχθηκε με +4,2%, ενώ  οι κατηγορίες Προϊόντα Προσωπικής Περιποίησης και Προϊόντα Οικιακής Χρήσης παρουσίασαν μείωση στις πωλήσεις τους σε αξία σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020 -8,9% και -7,4% αντίστοιχα.

Την ίδια περίοδο οι κατηγορίες αλκοολούχων ποτών παρουσίασαν εντυπωσιακούς ρυθμούς ανάπτυξης σε σχέση με πέρυσι (Ρούμι +67,7%, Κρασιά +49,1%, Ουίσκι +43,6%, Μπύρες +27,3%), γεγονός που αποδεικνύει ότι η αναστολή λειτουργίας των καταστημάτων εστίασης έχει αυξήσει την διασκέδαση, αλλά και την κατανάλωση αλκοόλ, εντός του σπιτιού.

Όσον αφορά στις κατηγορίες προσωπικής υγιεινής και περιποίησης, και πάλι η αναστολή λειτουργίας των κομμωτηρίων και των κέντρων αισθητικής έχει ευνοήσει την ανάπτυξη των πωλήσεων για κατηγορίες όπως είναι οι βαφές μαλλιών, καθώς και τα αποτριχωτικά προϊόντα, τα οποία αναπτύχθηκαν με +22 % και +25,1% αντίστοιχα. Την ίδια στιγμή φαίνεται να συνεχίζουμε να δίνουμε σημασία στην υγιεινή και τον καθαρισμό των χεριών, καθώς η κατηγορία των απολυμαντικών χεριών παρουσιάζει αύξηση στις πωλήσεις της κατά +15%, σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2020.

Το γεγονός ότι περνάμε περισσότερο χρόνο στο σπίτι και συνεχίζουμε να μαγειρεύουμε φαίνεται να είναι ο λόγος αύξησης των πωλήσεων για τις κατηγορίες των καθαριστικών φούρνου (+47,5%) της λαδόκολλας (+28,4%), ενώ η εντός της οικίας κατανάλωση έχει αυξήσει τα οικιακά απορρίμματα, με συνέπεια οι σακούλες σκουπιδιών να έχουν επίσης αυξήσει τις πωλήσεις τους κατά +8,1%.

Όσον αφορά στις διαφορετικές τυπολογίες καταστημάτων οι μεγάλες αίθουσες άνω των 2,500τ.μ. (hypermarkets) συνεχίζουν να παρουσιάζουν την μεγαλύτερη αύξηση της τάξεως του +8,3% στις πωλήσεις τους και το πρώτο τρίμηνο του 2021. Ωστόσο σε ρυθμό ανάπτυξης ακολουθούν και οι μικρότερες αίθουσες, έως 400 τ.μ. , στο +3,2%, γεγονός που σημαίνει ότι οι αγοραστές επιλέγουν και τα μικρότερα καταστήματα για την ευκολία τους, αλλά και τα καθημερινά τους ψώνια.