MY KTEO

Τρίτη 11 Μαΐου 2021

Οργανώσεις Εύβοιας του ΚΚΕ και της ΚΝΕ: Ανακοίνωση για την παρουσία της υπουργού Παιδείας σε σχολεία της περιοχής


«Δε μας εκπλήσσει η κ. Κεραμέως με τη πάγια τακτική της το τελευταία διάστημα επισκέπτεται σχολεία "εν κρυπτώ", πανηγυρίζει για την επιτυχία της πολιτικής της που για 4η φορά φέτος ανοίγει τα σχολεία με τους ίδιους και χειρότερους όρους από πριν και ξαναφεύγει γοργά - γοργά για να προλάβει να μην τσαλακωθεί η εικόνα της κυβέρνησης από την αγανάκτηση και τις αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας!», σημειώνουν η Τομεακή Επιτροππη Ευβοίας του ΚΚΕ και το Τομεακό Συμβούλιο Ευβοίας της ΚΝΕ, σε ανακοίνωσή τους για την παρουσία της υπουργού Παιδείας σε σχολεία της περιοχής.

 

Στην ανακοίνωσή του αναφέρουν:

 

«Η κ. υπουργός ανέφερε: "Μέριμνα του υπουργείου είναι τα σχολεία να παραμείνουν ανοιχτά με όρους προστασίας και πρόληψης". Από ότι φαίνεται προστασία και πρόληψη για τη κυβέρνηση είναι οι μαθητές να τσουβαλιάζονται σε 25αρια τμήματα, να είναι ο ένας πάνω στον άλλον στα αστικά λεωφορεία, να μην έχουν πάρει κανένα μέτρο ώστε οι εκπαιδευτικοί πιο άμεσα και γρήγορα να εμβολιαστούν.

 

Δεν ξέχασε να αναφερθεί και στα selftest ως εργαλείο για την αντιμετώπιση της πανδημίας. Σα συνέχεια των προηγούμενων ευτράπελων με τις τεράστιες μάσκες και τα παγουρίνο προστέθηκαν οι καθυστερήσεις στη πλατφόρμα και η έλλειψη tests. Μαθητές - εκπαιδευτικοί και γονείς ξέρουν πολύ καλά ότι το μέτρο αυτό το πήρε η κυβέρνηση για να πετάξει την ευθύνη από πάνω της. Κλείνει τα αυτιά της στις διεκδικήσεις των μαθητών για δωρεάν και επαναλαμβανόμενα τεστ στα σχολεία με ευθύνη του ΕΟΔΥ.

 

Πίσω από τα σόου και τις πανηγυρικές δηλώσεις που έκανε από τη Χαλκίδα συνοδεία του διευθυντή της Δ/μιας (ας ελπίσουμε ότι μεταφέρθηκαν οι διεκδικήσεις των μαθητών από τις 4 επισκέψεις που έχει δεχθεί φέτος) και της κ. Δημάρχου Χαλκιδέων, υπάρχει μια πολύ συγκεκριμένη εικόνα που καταγράφεται και στα σχολεία της Χαλκίδας και του Βαθέως που επισκέφθηκε...

 

Συγκεκριμένα:

 

Μιας και πέρασε από το Γυμνάσιο Βαθέως θα μπορούσε να είχε περάσει και από το Λύκειο Βαθέως. Εκεί όπου οι μαθητές κάνανε μάθημα στο προαύλιο γιατί δεν υπήρχε αίθουσα για τόσους πολλούς μαθητές. Όπως και στο Μουσικό σχολείο όπου οι μαθητές κάνουν μάθημα σε κοντέινερ.

 

Μιας και πήγε στο 1ο Γυμνάσιο θα μπορούσε να είχε περάσει και από το 1ο Λύκειο όπου οι μαθητές κάνανε κινητοποιήσεις το προηγούμενο διάστημα για μια σειρά από θέματα όπως η κατάργηση της τράπεζας θεμάτων, τα 15άρια τμήματα κ.ά.

 

Συγκεκριμένη είναι και η κατάσταση στα ΕΠΑΛ της Χαλκίδας όπου το κτίριο που το στεγάζει είναι εδώ και πολλά χρόνια ετοιμόρροπο. Η αναβάθμιση για την οποία μιλάνε δεν φαίνεται να περνάει μέσα από τις κτιριακές υποδομές, τον εκσυγχρονισμό των εργαστηριακών μαθημάτων, την εξασφάλιση ολοκληρωμένης μόρφωσης. Καθώς όλα αυτά για τα παιδιά των ΕΠΑΛ δεν υπάρχουν.

 

Και ο κατάλογος με τα σχολεία και τα προβλήματα δεν έχει τελειωμό!

 

Τέλος, στις δηλώσεις της ανέφερε ότι η εκπαιδευτικοί γονείς και μαθητές τηρήσαν υποδειγματικά τα μέτρα. Ας της θυμίσουμε ότι το προηγούμενο διάστημα συκοφαντούσε τους μαθητές για τις κινητοποιήσεις τους, αρχικά προσπαθώντας να τους χαρακτηρίσει αρνητές του κορονοϊού και έπειτα λέγοντας ότι οι κινητοποιήσεις είναι εστίες υπερμετάδοσης.

 

Οι μαθητές με τις κινητοποιήσεις τους, τσαλάκωσαν το παραμύθι της κυβέρνησης για ασφαλές "άνοιξε - κλείσε" σχολείων για αυτό και είναι νικητές!

 

Το κρίσιμο σήμερα είναι να παρθούν ουσιαστικά μέτρα ώστε η κανονικότητα του σχολείου να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των μαθητών.

 

Πρέπει να παρθούν εδώ και τώρα ουσιαστικά μέτρα για την επαναλειτουργία των σχολείων! Η αδιέξοδη πολιτική της κυβέρνησης θα κλείσει και πάλι σχολεία και τμήματα ως τον Ιούνιο, αφού η πανδημία είναι εδώ. Αν η κατάσταση των σχολείων παραμείνει έτσι, κινδυνεύει να τιναχτεί στον αέρα και η επόμενη σχολική χρονιά!

 

Πρέπει να ληφθούν εδώ και τώρα μέτρα για να στηριχτούν ισότιμα όλοι οι μαθητές. Το ανοιγοκλείσιμο των σχολείων έχει αφήσει χιλιάδες μαθητές με σοβαρά μορφωτικά κενά και ψυχοκοινωνικά προβλήματα, και αυτό το ξέρουν πολύ καλά στο υπουργείο Παιδείας.

 

Το σχολείο-εξεταστικό κέντρο με τις τεράστιες ελλείψεις και τα κενά θα ορθώσει ακόμα μεγαλύτερα εμπόδια στην προσπάθεια των μαθητών να μορφωθούν και τώρα και τη νέα σχολική χρονιά που θα είναι ιδιαίτερα απαιτητική για να καλυφθούν τα κενά που άφησαν τα κλειστά σχολεία.

 

Κυβέρνηση και υπουργείο Παιδείας να ακούσουν την εκπαιδευτική κοινότητα και να κάνουν πράξη τα αιτήματά της:

 

Δωρεάν και επαναλαμβανόμενα τεστ στα σχολεία με ευθύνη του ΕΟΔΥ.

 

Συχνές απολυμάνσεις σε τάξεις και κοινόχρηστους χώρους, προσλήψεις του απαραίτητου προσωπικού καθαριότητας.

 

Να προχωρήσει άμεσα ο εμβολιασμός των εκπαιδευτικών.

 

Να παρθούν μέτρα για την αραίωση των μαθητών στις τάξεις, αξιοποιώντας άδειες αίθουσες που υπάρχουν σε σχολεία, αλλά και άλλους δημόσιους χώρους.

 

Εδώ και τώρα προσλήψεις εκπαιδευτικών για να μην υπάρχουν κενά, αλλά και για να λειτουργήσει άμεσα ενισχυτική διδασκαλία σε όσους μαθητές το έχουν ανάγκη.

 

Μονιμοποίηση των χιλιάδων αναπληρωτών για να μην ξανανοίξουν τα σχολεία με χιλιάδες κενά τον Σεπτέμβρη.

 

Να υπάρξει μέριμνα για τα ψυχοκοινωνικά προβλήματα που έχουν αναπτυχθεί σε μαθητές, με προσλήψεις ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών στα σχολεία σε συνεργασία με αντίστοιχους επιστημονικούς κρατικούς φορείς.

 

Να γίνει ουσιαστική μελέτη του υπουργείου Παιδείας σε συνεργασία με την εκπαιδευτική κοινότητα για την απαραίτητη προσαρμογή της ύλης από τη νέα σχολική χρονιά.

 

Σε καμία περίπτωση να μην επιστρέψουν οι μαθητές σε έναν εξεταστικό μαραθώνιο καθημερινών διαγωνισμάτων και τεστ με το "καλημέρα". Δεν λείπει αυτό από τα σχολεία!

 

Έστω και τελευταία στιγμή -και για τους φετινούς υποψηφίους των Πανελλαδικών Εξετάσεων- η κυβέρνηση να μην εφαρμόσει το νέο σύστημα εισαγωγής στα Πανεπιστήμια. Αυτός ο τρόπος θα αφήσει εκτός ΑΕΙ χιλιάδες μαθητές που καλούνται να δώσουν εξετάσεις εν μέσω πανδημίας, με την προετοιμασία τους να έχει γίνει κατά βάση μέσα από μια οθόνη! Είναι εκδικητική πράξη που δικαιολογημένα έχει συγκεντρώσει τόσες αντιδράσεις!

 

Από την αρχή τη χρονιάς, οι μαθητές, οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί, με τους αγώνες τους, κατάφεραν να ακουστούν οι πραγματικές ανάγκες τους. Στρίμωξαν το υπουργείο Παιδείας να πάρει, έστω και καθυστερημένα, κάποια απαραίτητα μέτρα, όπως το να μη δοθούν φέτος προαγωγικές εξετάσεις, να μην εφαρμοστεί η Τράπεζα Θεμάτων στην Α’ Λυκείου. Ακόμα μια φορά, και με το μάτι στραμμένο και στη νέα σχολική χρονιά, οι μαθητές να αγωνιστούν για την προστασία της υγείας τους και το δικαίωμά τους στην ολόπλευρη μόρφωση».