MY KTEO

Παρασκευή 11 Ιουνίου 2021

Επιστολή στην Υπουργό Παιδείας από τους μαθητές του 1ου Γυμνασίου Χαλκίδας


Επιστολή στην Υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως, την υφυπουργό κα Μακρή και το Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Εύβοιας κ. Δούνα, απέστειλε το 15μελές συμβούλιο του 1ου Γυμνασίου Χαλκίδας, για τη μετατροπή του 1ου Γυμνασίου σε πρότυπο.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της επιστολής

Εκπροσωπώντας τους μαθητές της Γ’ Γυμνασίου του 1ου Γυμνασίου Χαλκίδας και με αφορμή την πρόσφατη μετατροπή του 1ου Γενικού Λυκείου, καθώς και του 5ου Γυμνασίου Χαλκίδας, σε Πρότυπα Σχολεία, θα επιθυμούσαμε να εκφράσουμε τις σοβαρές ενστάσεις μας σχετικά.

Την Τρίτη 11 Μαΐου 2021 γνωστοποιήθηκε η υπουργική απόφαση, σύμφωνα με την οποία, ανάμεσα σε άλλα σχολεία, το 5ο Γυμνάσιο Χαλκίδας και το 1ο Γενικό Λύκειο Χαλκίδας θα μετατραπούν σε Πρότυπα από το σχολικό έτος 2021-2022. Μέσα στη γενική αναταραχή που βιώνουμε σε καθημερινή βάση λόγω της πανδημίας, η είδηση αυτή μας αιφνιδίασε. Συγκεκριμένα, η μετατροπή του 1ου ΓΕ. Λ. σε Πρότυπο Λύκειο τάραξε την όποια εικόνα είχαμε σχηματίσει για το μέλλον μας και την ομαλή μας μετάβαση από το Γυμνάσιο στο Λύκειο. Όταν δε, μας έγινε γνωστό πως για την εισαγωγή μας στο Λύκειο αυτό είναι υποχρεωτικό να υποβληθούμε σε γραπτές εξετάσεις, νιώσαμε τρομερό άγχος και πίεση, επειδή ως εκείνη τη στιγμή δε γνωρίζαμε τίποτα για τη λειτουργία των Προτύπων και τον τρόπο διεξαγωγής των εξετάσεων. Αξιοσημείωτο είναι πως ακόμη και τώρα, μία εβδομάδα μετά την ανακοίνωση, δεν έχουμε πληροφορηθεί επίσημα για βασικά ζητήματα που αφορούν τη λειτουργία των Πρότυπων Λυκείων.

Η ανακούφισή μας, λόγω της κατάργησης των ενδοσχολικών εξετάσεων ανατράπηκε ολοκληρωτικά, αφήνοντας πίσω της μόνο το αίσθημα της πίεσης και της αδικίας. Αξίζει να σημειωθεί πως η αφομοίωση της ύλης κατά το φετινό ακαδημαϊκό έτος ήταν ανεπαρκής, δεδομένων των συνθηκών, κάτι το οποίο δυσχεραίνει τη θέση μας ακόμα περισσότερο. Εξάλλου, μία σωστή προετοιμασία για τις εξετάσεις όλων των ειδών απαιτεί τουλάχιστον εννέα μήνες. Ωστόσο, πλέον μας απομένουν μονάχα 40 ημέρες για να προετοιμαστούμε, όχι μόνο σε μαθησιακό, αλλά και σε ψυχολογικό επίπεδο. Συνεπώς, θα αποδιοργανωθούμε ψυχικά, καθώς δε μας έχει δοθεί ο απαραίτητος ψυχικός χρόνος για να επεξεργαστούμε κατάλληλα αυτό το γεγονός μεγάλης σημασίας για το βραχυπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο μέλλον μας.

Ένα ακόμη ζήτημα που μας απασχολεί είναι αυτό της χωροταξικής ανακατανομής. Μία τέτοια πρακτική θα αναστατώσει την καθημερινότητά μας, την οποία έχουμε μεγάλη ανάγκη δεδομένων των συνθηκών αβεβαιότητας που επικρατούν, και θα αποδιοργανώσει τον οικογενειακό προϋπολογισμό, λόγω των εξόδων μετακίνησης που θα προκύψουν. Αν αναλογιστεί κανείς πως τα παιδιά τα οποία διαμένουν στο κέντρο της Χαλκίδας, θα χρειαστεί να μετακινούνται καθημερινά σε Λύκεια που βρίσκονται στις γύρω περιοχές, θα κατανοήσει πως κάτι τέτοιο δε θα είναι λειτουργικό. Πιο συγκεκριμένα, ένα σχολείο το οποίο βρίσκεται πολύ κοντά στις κατοικίες της πλειονότητας των παιδιών που φοιτούν στο 1ο Γυμνάσιο, δε θα δύναται να τα δεχτεί, όπως θα γινόταν υπό φυσιολογικές συνθήκες. Επομένως, εμείς μαζί με τις οικογένειές μας, πιεζόμαστε και νιώθουμε μεγάλη ανασφάλεια, καθώς δε γνωρίζουμε σε ποιο Λύκειο θα φοιτήσουμε, πράγμα το οποίο μας φέρνει σε πλήρη σύγχυση. Στη σύγχυσή μας αυτή προστίθεται και το γεγονός πως ενδεχομένως θα απομακρυνθούμε από τους φίλους μας.

Όσον αφορά τα υπόλοιπα Λύκεια της Χαλκίδας, ο μεγάλος αριθμός μαθητών που θα απορριφθεί από το Πρότυπο και θα αναγκαστεί να φοιτήσει εκεί, αυτομάτως, θα υποβαθμίσει πρωτίστως την ποιότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας, και σε δεύτερο επίπεδο θα επιβαρύνει τις ήδη υπάρχουσες εγκαταστάσεις. Σκεπτόμενοι πως η Α’ τάξη του Προτύπου Λυκείου θα αποτελείται από περίπου 80 παιδιά, ενώ η Α’ Λυκείου των υπόλοιπων σχολείων θα αποτελείται από πολλούς περισσότερους μαθητές, και λαμβάνοντας υπ’ όψιν μας πως στη Γ’ τάξη του 1ου Γυμνασίου φοιτούν 137 άτομα, θεωρούμε πως οι μη επιτυχόντες στις εξετάσεις θα βρίσκονται σε μία ιδιαίτερα δύσκολη θέση. Τα τμήματα των υπόλοιπων Λυκείων θα έχουν μεγάλο αριθμό μαθητών και, επομένως, η εκπαιδευτική διαδικασία δε θα κυλήσει ομαλά, πράγμα το οποίο θα είναι εις βάρος των ατόμων αυτών.

Το 1ο Γυμνάσιο και το 1ο Γενικό Λύκειο Χαλκίδας είναι άρρηκτα συνδεδεμένα: έχουν κοινή ιστορία και κοινή πορεία στο πέρασμα των χρόνων. Άλλωστε, τα δύο αυτά σχολεία συνδέονται ιστορικά, με το 1ο Γυμνάσιο να είναι το πρώτο που ιδρύθηκε στη Χαλκίδα, με Βασιλικό Διάταγμα το 1861. Οι μαθητές του Γυμνασίου θεωρούμε το 1ο Λύκειο φυσική συνέχεια της μαθητικής μας πορείας. Δε μοιραζόμαστε μόνο το ίδιο προαύλιο, αλλά και τις ίδιες αξίες. Έτσι, για να πάρουμε συνειδητά τη σημαντική απόφαση να φοιτήσουμε σε άλλο Λύκειο σε περίπτωση αποτυχίας στις εξετάσεις, θα χρειαστεί αρκετός χρόνος. Για όλους τους παραπάνω λόγους, πιστεύουμε πως με τη μετατροπή του 1ου Γενικού Λυκείου σε Πρότυπο, θα υπάρξει ρήξη των δυνατών δεσμών των δύο σχολείων, πράγμα το οποίο θα μας τραυματίσει ψυχικά, ιδιαίτερα μετά από αυτή τη δύσκολη περίοδο.

Επομένως, εμείς, οι μαθητές της Γ’ τάξης του 1ου Γυμνασίου Χαλκίδας, αιτούμαστε να αναβληθεί η εφαρμογή της υπουργικής απόφασης αυτής έως το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023, ώστε να έχουμε ενημερωθεί κατάλληλα και να μπορέσουμε και εμείς και οι μαθητές των υπόλοιπων τάξεων και των σχολείων όλης της Ελλάδας να επιλέξουμε συνειδητά το λύκειο στο οποίο θα φοιτήσουμε, για να επιτευχθούν τα καλύτερα μαθησιακά αποτελέσματα.

Εν κατακλείδι, καταλαβαίνουμε πως οι προθέσεις του Υπουργείου έχουν σκοπό το δικό μας καλό, όμως στην πραγματικότητα, αυτό που χρειαζόμαστε είναι να λαμβάνεται υπ’ όψιν η θέση στην οποία βρισκόμαστε και να μη γίνονται κινήσεις που μας αφορούν άμεσα με τρόπο αιφνιδιαστικό.

Ελπίζουμε πως η άποψή μας πάνω σε αυτό το ζήτημα θα σας προβληματίσει και θα σας κάνει να αναθεωρήσετε.

Με εκτίμηση,

το 15μελές Συμβούλιο του 1ου Γυμνασίου Χαλκίδας