MY KTEO

Τρίτη 29 Ιουνίου 2021

Ανακοίνωση της ΤΕ Εύβοιας σχετικά με τη μετατροπή σχολείων σε πρότυπα


 Η Κυβέρνηση βάζοντας σε εφαρμογή τον Ν. 4692/2020 με τον παραπλανητικό τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου και άλλες διατάξεις» και με τη βοήθεια των διευθύνσεων εκπαίδευσης, προχωράει στον ορισμό σχολείων ως Πρότυπα και Πειραματικά. Στη περιοχή της Χαλκίδας ορίζονται ως Πρότυπα το 5ο Γυμνάσιο και το 1ο ΓΕΛ, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη οι αντιδράσεις της ΕΛΜΕ Εύβοιας και του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 1ου Γυμνασίου που συνδέεται με πολλούς τρόπους με το 1ο ΓΕΛ και για τους μαθητές του το σχολείο αυτό αποτελεί τη φυσική συνέχεια στη φοίτησή τους.

 

 

Από τη μετατροπή των δύο σχολείων σε Πρότυπα επηρεάζονται άμεσα τόσο εκατοντάδες μαθητές που χάνουν το σχολείο της γειτονιάς τους και θα καλούνται τα επόμενα χρόνια ως υπεράριθμοι να αναζητούν σχολική στέγη όσο οι οικογένειες που χάνουν τον προγραμματισμό τους αλλά και οι εκπαιδευτικοί. Το εκπαιδευτικό δυναμικό των Πρότυπων σχολείων δεν κρατάει οργανική θέση αλλά έχει διετή θητεία και καλείται να μπει σε ένα ατέρμονο κυνήγι προσόντων, με δική του ευθύνη, προκειμένου να διατηρήσει την έτσι κι αλλιώς επισφαλή θέση του.

 

 

Μετά από δεκαπέντε μήνες πανδημίας όπου η Κυβέρνηση δεν ανταποκρίθηκε στις ουσιαστικές διεκδικήσεις μαθητών, εκπαιδευτικών και γονιών για μείωση των μαθητών ανά τάξη, αύξηση των εκπαιδευτικών και του προσωπικού καθαριότητας και μάλιστα με μόνιμη σχέση εργασίας, μέτρα υγιεινής και ασφάλειας που να καλύπτουν ουσιαστικά τις ανάγκες των σχολείων, έρχεται με έναν απαράδεκτο τρόπο να μετατρέψει και στη Χαλκίδα, το 5ο Γυμνάσιο και το 1ο ΓΕΛ από σχολεία γειτονιάς σε Πρότυπα.

 

 

Η εξέλιξη αυτή είναι συνέχεια της συνολικής αντιεκπαιδευτικής πολιτικής όπου η μια κυβέρνηση έκοβε και η άλλη έραβε… Κατευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ΟΟΣΑ που δεν παρέλειψε καμιά κυβέρνηση μέχρι σήμερα να ενσωματώσει, όπως έγινε και με την προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ (π.χ. νόμος Γαβρόγλου, ελάχιστη Βάση Εισαγωγής στα ΑΕΙ, νόμος για την επαγγελματική εκπαίδευση, αξιολόγηση, τράπεζα θεμάτων) και σε καμία περίπτωση δεν έχουν να κάνουν με τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.

 

 

Η εξέλιξη με τη δημιουργία Πρότυπων σχολείων και στη Χαλκίδα, συνδέεται άμεσα με την προσπάθεια να ενισχυθεί η διαφοροποίηση, η κατηγοριοποίηση, η δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων. Δεν έχει καμία σχέση με την αναγκαία αναβάθμιση για όλα τα σχολεία ανεξάρτητα από την περιοχή, τις οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες, τη σύνθεση μαθητικού πληθυσμού. Προωθείται ο διαχωρισμός της εκπαίδευσης σε «άριστους» και «κακούς» μαθητές ενώ σήμερα είναι πιο ρεαλιστική από ποτέ η υλοποίηση μιας εκπαιδευτικής διαδικασίας με 15άρια τμήματα, με επαρκές, μόνιμο εκπαιδευτικό δυναμικό, με επαρκή εξοπλισμό και σε σύγχρονη, αξιοπρεπή σχολική στέγη για όλα τα παιδιά ανεξαρτήτως οικονομικής κατάστασης, φυλής, χρώματος και θρησκείας.

 

 

Η Κυβέρνηση με το μέτρο αυτό ανοίγει τον δρόμο για να κατηγοριοποιηθούν τα σχολεία μας και ανάλογα με την αξιολόγηση που θα δέχονται θα διαφέρει η χρηματοδότησή τους, το πρόγραμμα σπουδών τους, τα μαθήματά τους. Έτσι τα σχολεία θα σπρώχνονται στο να εξασφαλίσουν δωρεές, χορηγίες κλπ για να επιβιώσουν, όπως προβλέπεται στο σχετικό νομοθετικό πλαίσιο. Βέβαια οι χορηγίες και οι δωρεές ποτέ δεν είναι «τζάμπα» στην εκπαίδευση, που καταλήγει να κόβεται και να ράβεται στα μέτρα αυτών που τη χρηματοδοτούν.

 

 

Ο μόνος δρόμος για να ανατραπούν τα σχέδια της Κυβέρνησης και οι αποφάσεις της να μείνουν στα χαρτιά είναι η οργανωμένη αντίδραση μαθητών, εκπαιδευτικών, γονιών.

 

 

Η κατηγοριοποίηση των σχολείων να μείνει κενό γράμμα κάτω από τον κοινό αγώνα για ουσιαστική αναβάθμιση της Εκπαίδευσης για όλα τα παιδιά, ικανοποίηση των σύγχρονων μορφωτικών αναγκών των παιδιών του λαού μας μέσα από ένα αποκλειστικά δημόσιο, ενιαίο 12χρονο σχολείο.

 

 

Ταυτόχρονα χρειάζεται να πάρει απάντηση τόσο από τους εκπαιδευτικούς όσο και από τους γονείς η απαράδεκτη κίνηση της Κυβέρνησης που προσπαθεί να σπεκουλάρει και να συκοφαντήσει τους εκπαιδευτικούς, να καλλιεργήσει τον κοινωνικό αυτοματισμό μπροστά στις εξετάσεις για τα πρότυπα. Βάζει σε εφαρμογή το νόμο – έκτρωμα του Χατζηδάκη από τη μια απαιτώντας οι καθηγητές που θα επιτηρούν τις εξετάσεις στα πρότυπα να δουλέψουν αμισθί με την υπόσχεση για κάποιο ρεπό στο μέλλον και από την άλλη να σέρνει την ΟΛΜΕ στα δικαστήρια βγάζοντας παράνομη την απεργία, επικαλούμενη πάλι διατάξεις του ίδιου νόμου… Για μια ακόμα φορά η Κυβέρνηση παίζει με το άγχος και τις ελπίδες των μαθητών για να υλοποιήσει την αντιλαϊκή πολιτική της.