MY KTEO

Τρίτη 1 Ιουνίου 2021

Ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Εύβοιας για τις αποφάσεις ΔΙΔΕ και ΠΥΣΔΕ Ευβοίας


Η λέξη «αλαλούμ», ωχριά μπροστά σε αυτό που συμβαίνει αυτό το διάστημα, στο υπηρεσιακό συμβούλιο-ΠΥΣΔΕ Εύβοιας. Μετά την απολύτως επιπόλαιη και αστάθμητη απόφαση του Διευθυντή Εκπαίδευσης, να προτείνει δυο σχολεία της πόλης ως Πρότυπα και την επακόλουθη υπουργική απόφαση, που αλλάζει το χαρακτήρα τους, έχει επικρατήσει το απόλυτο χάος τόσο στις υπηρεσιακές μεταβολές των συναδέλφων, που εκδιώκονται βιαίως από τις οργανικές τους θέσεις, όσο και αυτών που ήρθαν μετάθεση ή απόσπαση έχοντας υπόψη τους άλλα δεδομένα, όπως και εκείνων που περίμεναν υπομονετικά πολλά χρόνια στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ, για να πάρουν μια οργανική, προοπτική που τώρα αναβάλλεται επ’ αόριστον. Σα να μην έφτανε η συνολική νεοφιλελεύθερη ατζέντα του υπουργείου Παιδείας, η αύξηση του ωραρίου μας, η αύξηση του αριθμού των μαθητών/τριών ανά τμήμα, η κατάργηση ωρών ειδικοτήτων, οι τρομερές δυσκολίες στη λειτουργία των σχολείων, που έχει προκαλέσει η πρωτοφανής πανδημία, έρχεται τώρα και το ιδεολόγημα της αριστείας, να ανοίξει την κερκόπορτα στη κατάργηση της οργανικότητας και αργότερα και της μονιμότητας των εκπαιδευτικών. Αν όλα αυτά δε, συνδυαστούν και με την περίφημη έκθεση Πισσαρίδη, τα νέα νομοσχέδια που έρχονται μέσα στο καλοκαίρι και προβλέπουν την υπαγωγή μας στους Δήμους, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη χρηματοδότηση των σχολικών μονάδων, τη σύνδεση επιδόσεων και απορρόφησης κονδυλίων, με φορείς και πρόσωπα  άσχετα με την εκπαίδευση, να έχουν λόγο για τη στελέχωση των σχολείων,  καταλαβαίνουμε εύκολα ότι η συζήτηση αφορά μια συνολικότερη επίθεση και αναδιάρθρωση της εκπαίδευσης επί το νεοφιλευθερικότερον.

Στα καθ’ ημάς τώρα, χωρίς καμία οργάνωση χωρίς αίσθημα ευθύνης, χωρίς ενημέρωση, χωρίς διαβούλευση, χωρίς αιδώ, όπως λέει και ο ποιητής, ο προϊστάμενος, ο φερόμενος ως αιρετός και τα υπόλοιπα δοτά μέλη του υπηρεσιακού συμβουλίου, φαίνεται να παίζουν άσχημα και επικίνδυνα παιχνίδια με την υπηρεσιακή κατάσταση συναδέλφων, προσδοκώντας μάλλον μια αναβάθμιση στην δική τους υπηρεσιακή κατάσταση. Δεν εξηγείται αλλιώς το γεγονός, των αντιφατικών, πρόχειρων, ατεκμηρίωτων, αντιθεσμικών αποφάσεων, που αλλάζουν από τη μια μέρα στην άλλη, των κουτσουρεμένων οργανικών που τη μια μέρα  εμφανίζονται και την επόμενη εξαφανίζονται, των παζαριών για τις θέσεις των εισακτέων στα πρότυπα μαμούθ που ετοιμάζουν, με σκοπό να αφαιμάξουν τα υπόλοιπα σχολεία από το μαθητικό δυναμικό τους, της ανακατανομής του χωροταξικού, κυριολεκτικά πάλι στο παραπέντε,  γεγονός που συνιστά μια πρωτοφανή δυσλειτουργία στα εκπαιδευτικά χρονικά του νομού. Και όλα αυτά, όχι σε ένα ήρεμο και ασφαλές περιβάλλον, αλλά μετά από τη δεύτερη κατά σειρά δύσκολη σχολική χρονιά, με πάρα πολλά προβλήματα και τις αντοχές μας στα όριά τους.

Καταγγέλλουμε την αλλοπρόσαλλη συμπεριφορά του Διευθυντή Εκπαίδευσης που ασκεί διοίκηση με όρους «καφενείου», διαφορετικά δεν εξηγείται η απολύτως αφερέγγυα στάση του απέναντι σε συναδέλφους και γονείς, στους οποίους τάζει λαγούς με πετραχήλια, σα να πρόκειται για υποψήφιο βουλευτή και όχι για Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Διεύθυνσης.

Καταγγέλλουμε τον φερόμενο ως αιρετό, που σε αγαστή συνεργασία με τη διοίκηση προσπαθεί να την υποκαταστήσει, «ενημερώνοντας» με έναν απολύτως ασαφή, συγκεχυμένο, παραπλανητικό και εν τέλει επικίνδυνο τρόπο τους/τις συναδέλφους, «μαθαίνοντας», όπως λέει ο ίδιος όχι μόνο «μαζί μας», αλλά κυριολεκτικά «στην καμπούρα μας».

Απαιτούμε να παρθεί πίσω η απόφαση για τα ΠΡΟΤΥΠΑ σχολεία της πόλης, που έχει αναστατώσει εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές/τριες.

Απαιτούμε να ενημερώσει ο Διευθυντής Εκπαίδευσης και το ΠΥΣΔΕ υπεύθυνα και τεκμηριωμένα για:

1. Το Πότε συνεδριάζει και με Ποια ημερήσια διάταξη το ΠΥΣΔΕ

2. Τις ώρες που έχουν δοθεί από τους Δ/ντές σχολικών μονάδων (πίνακες Α) καθώς και τα οργανικά κενά που δόθηκαν από το ΠΥΣΔΕ και με πόσες  ώρες

3. Το αν προηγούνται οι υπεράριθμοι των σχολείων που χαρακτηρίστηκαν πρότυπα σε σχέση με τους υπόλοιπους ή αν συγκρίνονται όλοι οι υπεράριθμοι μαζί, ανάλογα με τα μόριά τους

4. Τι θα γίνει με τους συναδέλφους/ισσες που καταργήθηκαν οι θέσεις τους και δεν θα βρουν οργανική ή όσους/ες περίμεναν τόσο καιρό στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ και κινδυνεύουν να βρεθούν στην άλλη άκρη του νομού;

5. Πόσα τμήματα θα λειτουργήσουν στα Πρότυπα; Τι προβλέπεται από το σχετικό νόμο;

6. Τι θα γίνει με το χωροταξικό των υπόλοιπων σχολείων;

Δηλώνουμε πως δε θα επιτρέψουμε να παιχτούν άλλα μικροπολιτικά παιχνίδια στις πλάτες των συναδέλφων μας.

Δηλώνουμε πως θα πάρουμε ό,τι μέτρο είναι απαραίτητο, προκειμένου να διαφυλάξουμε την υπηρεσιακή μας κατάσταση και την εργασιακή μας ηρεμία.

Δηλώνουμε πως,  σε συνεργασία με εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές /τριες, θα ανατρέψουμε τα επικίνδυνα σχέδια της Κυβέρνησης και της Διοίκησης.

Σύμφωνα με το λεξικό Τριανταφυλλίδη.

αλαλούμ το [alalúm] Ο (άκλ.) : α.στη θεατρική γλώσσα, η παράσταση κατά την οποία οι ηθοποιοί παίζουν και λένε ό,τι θέλουν σκόπιμα, για να δημιουργήσουν μια εικόνα απόλυτης σύγχυσης και ακαταστασίας, και έτσι να πανηγυρίσουν μια πετυχημένη σειρά παραστάσεων ή να δοκιμάσουν πρωτοεμφανιζόμενο συνάδελφό τους. β. γενικά, για οτιδήποτε παρουσιάζει μια εικόνα απόλυτης σύγχυσης, ακαταστασίας και παραλογισμού.

[ίσως αραβ. επιφ. ulalum με υποχωρ. αφομ. [u-a > a-a] ]

Για το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Εύβοιας

Η πρόεδρος   Η γεν. γραμματέας

Χαρά Νίκα     Γωγώ Μοσχολιού