MY KTEO

Παρασκευή 27 Αυγούστου 2021

Ζεμπίλης: Ανασυγκρότηση χωρίς τον βόρειο οδικό άξονα και την παράκαμψη Χαλκίδας δεν νοείται


Την ανάγκη θέσπισης εξειδικευμένων μέτρων στήριξης αποκλειστικά για την Εύβοια, υπογράμμισε κατά την τοποθέτησή του ο Βουλευτής Ευβοίας Θανάσης Ζεμπίλης στη συνάντηση του Επιμελητηρίου Ευβοίας με θέμα τις επιπτώσεις της πυρκαγιάς στον επιχειρηματικό κόσμο. Παρουσία του νέου Προέδρου της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος κ. Χατζηθεοδοσίου, ο Θανάσης Ζεμπίλης ανέφερε ότι «στην Εύβοια έχουμε πλήρη αποσάθρωση του παραγωγικού ιστού, διότι χωρίς δάσος δεν μπορεί να ανθίσει καμία δραστηριότητα. Είτε πρόκειται για ρητινοκαλλιεργητές, είτε για μελισσοκόμους, είτε για κτηνοτρόφους είτε για επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στον τουρισμό. Με γνώμονα αυτήν  την πραγματικότητα, σωστά ο Πρωθυπουργός διαχώρισε την Εύβοια από τις άλλες πυρόπληκτες περιοχές και ανακοίνωσε ειδικό Αναπτυξιακό Πρόγραμμα για την Ανασυγκρότηση της βόρειας Εύβοιας».

Στη συνέχεια, ο Βουλευτής Ευβοίας υπογράμμισε ότι «τα πρώτα μέτρα που θεσπίστηκαν, μέσω των αποζημιώσεων και των ελαφρύνσεων των υποχρεώσεων των πυρόπληκτων, κινούνται προς την σωστή κατεύθυνση και έχουν ως στόχο την αντιμετώπιση της μεγάλης ζημίας που προκλήθηκε. Ωστόσο, χρειάζεται σταθερότητα και συνέχεια με στοχευμένα μέτρα στήριξης, ώστε τόσο οι ρητινοκαλλιεργητές, όσο και οι υπόλοιπες επαγγελματικές δραστηριότητες να έχουν εισόδημα και να παραμείνουν στην περιοχή».

Ακόμη, ο Θανάσης Ζεμπίλης αναφέρθηκε στις υποδομές που πρέπει επιτέλους να προχωρήσουν και να αποκτήσει η Εύβοια σύγχρονο οδικό δίκτυο. «Όλα τα μέτρα που έχουν ανακοινωθεί, που όπως είπαμε είναι σωστά, θα έχουν μικρό αντίκτυπο αν δεν αποκτήσει η Εύβοια σύγχρονο οδικό δίκτυο. Η αναβάθμιση του βόρειου Οδικού Άξονα (ΕΟ77) αποτελεί βασική προτεραιότητα ανάπτυξης. Είναι ο γρηγορότερος δρόμος προς την ανασυγκρότηση και την ανάπτυξη. Όπως ήδη από τον Ιανουάριο έχω ανακοινώσει, υπάρχουν ώριμες μελέτες για τα περίπου 50χλμ της ΕΟ 77 με προεκτιμώμενο προϋπολογισμό τα 140εκ ευρώ. Αφορούν κυρίως τα τμήματα από Αγ. Άννα έως Πευκί. Οι μελέτες αυτές θα πρέπει να συμπληρωθούν και να επικαιροποιηθούν, ώστε σε εύλογο χρόνο να δρομολογηθεί και η δημοπράτηση του», τόνισε ο Βουλευτής Ευβοίας. «Όσον αφορά την παράκαμψη Χαλκίδας, με μικρές αλλαγές στη μελέτη σύντομα το έργο θα κριθεί από τους αξιολογητές επιλέξιμο και θα δημοπρατηθεί, το πιθανότερο εντός του έτους. Επίσης θα πρέπει να δρομολογηθούν τουριστικές υποδομές όπως οι δύο μαρίνες στην Βόρεια Εύβοια, στις Ροβιές και τα Λ. Αιδηψού, αλλά και αστικές αναπλάσεις μεγάλης κλίμακας που θα αναβαθμίσουν το τουριστικό προϊόν», συμπλήρωσε ο Θανάσης Ζεμπίλης.