MY KTEO

Τρίτη 31 Αυγούστου 2021

Έρχεται "μεγάλος αδερφός" κατά της γραφειοκρατίας - Πώς θα λειτουργεί


Στα σκαριά μπαίνει το ψηφιακό έργο για τη δημιουργία του Παρατηρητηρίου για τη Γραφειοκρατία, το οποίο θα μετράει τις δράσεις απλούστευσης διαδικασιών στο Δημόσιο, αλλά και θα επιτρέπει σε όλα τα εμπλεκόμενα μέρη (Κοινωνία των Πολιτών, επιχειρήσεις, φορείς κ.α.) να προτείνουν αλλαγές σε συγκεκριμένα πεδία πολιτικής.

Το τεύχος του διαγωνισμού για τη δημιουργία του Ψηφιακού Παρατηρητηρίου βρίσκεται σε διαβούλευση μέχρι τις 2 Σεπτεμβρίου και στη συνέχεια αναμένεται η προκήρυξη του έργου, ύψους περίπου 2,1 εκατ. ευρώ (με τον ΦΠΑ), το οποίο θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί σε 16 μήνες.

Στόχος είναι η ανάπτυξη Ενιαίας Ψηφιακής Πλατφόρμας για το Παρατηρητήριο Γραφειοκρατίας, το οποίο θα λειτουργήσει ως βασικό εργαλείο μέτρησης διοικητικών βαρών για κάθε διαδικασία που απλουστεύεται.

Ακόμη, στο Παρατηρητήριο θα αποτυπώνονται και θα προβάλλονται οι απλουστευμένες διαδικασίες  ώστε να γίνονται κατανοητά στον πολίτη τα οφέλη της απλούστευσης, ενώ θα να λειτουργήσει και ως τόπος εισροής προτάσεων και αιτημάτων απλούστευσης από τρίτα μέρη (stakeholders: δημόσιοι υπάλληλοι, κοινωνικοί εταίροι, αντιπροσωπευτικές οργανώσεις της κοινωνίας των πολιτών, ιδρύματα, ιδιωτικοί φορείς και δομές ή και πολίτες).

Τέλος, η Ενιαία Ψηφιακή Πλατφόρμα για το Παρατηρητήριο Γραφειοκρατίας θα λειτουργήσει και ως ενημερωτική πύλη προκειμένου να παρέχονται πληροφορίες και υλικό σχετικό με τους βασικούς άξονες του Εθνικού Προγράμματος Απλούστευσης Διαδικασιών (ΕΠΑΔ) όπως περιγράφονται στον σχετικό νόμο (Ν. 4635/2019), καθώς και για κάθε άλλη σχετική δράση.

Μελέτες και δράσεις για την ανάπτυξη του Παρατηρητηρίου
Πέρα από την ανάπτυξη της ψηφιακής πλατφόρμας ο ανάδοχος του έργου θα εκπονήσει στοχευμένες μελέτες και θα υλοποιήσει συγκεκριμένες δράσεις προκειμένου η πλατφόρμα αφενός να έχει επικαιροποιημένη πληροφορία σε ό,τι αφορά στις μετρήσεις απλουστευμένων διαδικασιών και νόμων και αφετέρου να στοχεύσει στη διάχυση των αποτελεσμάτων αυτών στους κατάλληλους φορείς και στην κοινωνία. 

Σημειώνεται ότι στο ΕΠΑΔ εντάσσονται δράσεις που υλοποιεί το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης σχετικά με την αναδιοργάνωση των φορέων του Δημοσίου Τομέα και βελτίωσης της λειτουργίας τους. Οι δράσεις αυτές αφορούν τον ανασχεδιασμό ή κατάργηση των εσωτερικών διαδικασιών και ροών εργασιών, εφόσον έχει γίνει καταγραφή και αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης και εντοπισμός των προβληματικών σημείων, στην εφαρμογή των αναγκαίων αλλαγών.

Ακόμη, στο πλαίσιο υλοποίησης του ΕΠΑΔ σχεδιάζονται και υλοποιούνται δράσεις ανασχεδιασμού και απλούστευσης διοικητικών διαδικασιών, τροποποίησης, βελτίωσης ή κατάργησης δικαιολογητικών, διατυπώσεων ή υποχρεώσεων πληροφόρησης προς τη δημόσια διοίκηση ή προς τρίτους.

Ως απλουστευμένη διαδικασία θεωρείται η διαδικασία, η οποία με το απαραίτητο "θεσμικό περίβλημα” θα προβαίνει τουλάχιστον σε ένα από τα παρακάτω: 

- Μείωση, απαλοιφή, κατάργηση στοιχείων – δικαιολογητικών που χρειάζεται να υποβάλει ο πολίτης ή η επιχείρηση 

- Μείωση, απαλοιφή, κατάργηση ενδιάμεσων σταδίων – συναρμόδιων Υπηρεσιών 

-Δημιουργία ολοκληρωμένης διαδικασίας το αποτέλεσμα της οποίας θα καθίσταται λειτουργικό για τον πολίτη ή την επιχείρηση 

-Αλλαγή του τρόπου έκδοσης (τυποποιημένο έγγραφο, ηλεκτρονική συναλλαγή, συμπεριλαμβανομένης και της ηλεκτρονικής επικοινωνίας συναρμοδίων υπηρεσιών, αυτεπάγγελτη αναζήτηση, δημιουργία βάσης δεδομένων για άντληση/διασταύρωση στοιχείων κλπ) 

-Μείωση χρόνου έκδοσης/απάντησης



capital.gr του Κώστα Κετσιετζή