MY KTEO

Τετάρτη 22 Σεπτεμβρίου 2021

Τα σούπερ μάρκετ "κλέβουν" τζίρο από τα εμπορικά


Σούπερ μάρκετ vs εμπορικά καταστήματα σημειώσατε 1. Από τα στοιχεία της Nielsen για την πορεία των πωλήσεων του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων τους θερινούς μήνες, επιβεβαιώνεται η τάση η οποία καταγράφεται από την έξαρση του covid και μετά, για την μετατόπιση της κατανάλωσης από τα εμπορικά στα σούπερ μάρκετ. 

Την ώρα που οι περισσότερες εμπορικές επιχειρήσεις σύμφωνα με έρευνα της ΕΣΕΕ "είδε” τις πωλήσεις του την περίοδο των θερινών εκπτώσεων να παρουσιάζουν μείωση, οι πωλήσεις προϊόντων bazaar εντός των σούπερ μάρκετ ενισχύθηκαν κατά 15,9%. 

Η ποσοστιαία αύξηση των πωλήσεων της κατηγορίας Bazaar, -σε αυτή την κατηγορία περιλαμβάνονται προϊόντα ένδυσης, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία, εργαλεία, είδη κήπου, είδη αυτοκινήτου, οικιακός εξοπλισμός κλπ.- ήταν και η μεγαλύτερη που εμφάνισε το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων, σύμφωνα με τη Nielsen. 

Συνολικά το "ταμείο” των σούπερ μάρκετ πέτυχε το Καλοκαίρι ανάπτυξη 5,7%, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, ενώ τα FMCGs, δηλαδή οι ταχυκίνητες κατηγορίες προϊόντων, παρουσίασαν αύξηση 5,2%. 

Όσον αφορά στις επιμέρους μεγάλες κατηγορίες των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, τα τρόφιμα και ποτά αναπτύχθηκαν με 6,2%, τα φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα σημείωσαν αύξηση 4,7% και τα προϊόντα προσωπικής περιποίησης 5,1%.

Οι κατηγορίες που σχετίζονται με την φροντίδα του νοικοκυριού σημείωσαν αρκετά πιο συγκρατημένη τάση, οριακά θετική στο +0,6%, γεγονός που οφείλεται εν μέρει και στον εξορθολογισμό, που έγινε στην συχνότητα και την ένταση της χρήσης των προϊόντων καθαρισμού, σημειώνει η Nielsen στην ανάλυσή της.

Σε ποιες όμως γεωγραφικές περιοχές σημειώθηκε η μεγαλύτερη αύξηση του τζίρου;

Οι πιο θετικές τάσεις σημειώθηκαν σε περιοχές εκτός των αστικών κέντρων της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, και πιο συγκεκριμένα στην ευρύτερη περιοχή της Μακεδονίας/Θράκης (+11,4%), στη Κρήτη (+11,3%), ενώ το ποσοστό ανάπτυξης για την Πελοπόννησο έφτασε το +7,7%. Στην Αθήνα οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ αυξήθηκαν κατά 3% και 5,9% στη Θεσσαλονίκη.  

Από την επιμέρους ανάλυση προκύπτει επίσης πως το καλοκαίρι εξακολούθησαν ορισμένες κατηγορίες αλκοολούχων ποτών να παρουσιάζουν υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης, όπως η βότκα με 24,1% και το ρούμι με 27,5%, ενώ στον τομέα της προσωπικής υγιεινής οι κατηγορίες των καλλυντικών, των αποτριχωτικών, καθώς και των αντιηλιακών ήταν αυτές που παρουσίασαν τους υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης και ειδικά για τις δύο τελευταίες σημαντικό ρόλο έπαιξαν οι υψηλότερες θερμοκρασίες. 

Στον αντίποδα, και για ευνόητους λόγους, ιδιαίτερα σημαντική ήταν η συρρίκνωση του τζίρου για την κατηγορία των αντισηπτικών χεριών, κατά -38,4%.

Όσον αφορά στην φροντίδα περιποίησης του νοικοκυριού, οι Έλληνες καταναλωτές περιόρισαν την δαπάνη τους για τα καθαριστικά σπιτιού, τα οποία έκαναν βουτιά στις πωλήσεις τους, σε αξία, κατά -12,7%.


capital.gr της Αλεξάνδρας Γκίτση