Evia Top: Πώς το καθάρισμα του σπιτιού ωφελεί την ψυχική μας υγεία

ΚΤΕΟ ΒΑΡΔΑΚΩΣΤΑΣ

Κυριακή 24 Οκτωβρίου 2021

Πώς το καθάρισμα του σπιτιού ωφελεί την ψυχική μας υγεία


Ένα ακατάστατο και βρώμικο σπίτι επηρεάζει άμεσα την ψυχική μας υγεία με αρνητικό τρόπο. Ακόμα και για ανθρώπους που μπορούν να ζουν σε συνθήκες «οργανωμένου χάους», κάποια στιγμή η συσσώρευση άχρηστων πραγμάτων θα γίνει αποπνικτική.

Οι άνθρωποι που ζουν σε σπίτι ασφυκτικά γεμάτα είναι πιο πιθανό να υποφέρουν από κατάθλιψη, αλλά και να μην μπορούν να ηρεμήσουν από ευθύνες.

Παραδείγματος χάρη, εκείνο το πράγμα που έχουμε όλοι στο σπίτι μας και χρειάζεται επισκευή εδώ και μήνες, αλλά ακόμα δεν το έχουμε κάνει. Αν ταυτιστήκατε, καταλαβαίνετε το νόημα.

Σταδιακά, αυτό μεταφράζεται σε αυξημένο στρες. Μικρές επιπλέον ευθύνες από παντού, και μάλιστα από το ίδιο μας το σπίτι, τον χώρο που θα έπρεπε να χαλαρώνουμε. Συνεπώς, η τακτική καθαριότητα ίσως και να είναι κομμάτι μιας σταθερής αντιμετώπισης των καταθλιπτικών συμπτωμάτων - είτε αυτά προέρχονται από μέσα μας, είτε από την πραγματικότητα.

Το να καθαρίζουμε το σπίτι μας, επίσης, μπορεί να μας προσφέρει εκπληκτική αίσθηση ελέγχου. Αυτό που το κάνει τόσο σημαντικό είναι πως πέρα από τον συμβολισμό του όλου θέματος - ο οποίος δεν περνάει απαρατήρητος από τον εγκέφαλο, φυσικά - έχουμε και κυριολεκτικά έναν καθαρό χώρο που μας κάνει να νιώθουμε πιο υπεύθυνοι.

Επίσης, ας μην ξεχνάμε ότι οι δουλειές του σπιτιού απαιτούν κίνηση. Αυτό μπορεί να μη λέει πολλά σε έναν άνθρωπο 30 ετών που γυμνάζεται τακτικά, αλλά για κάποιον που δεν κάνει γυμναστική ή για κάποιον ηλικιωμένο είναι ευκαιρία για λίγη σωματική άσκηση.

Το πρόβλημα, λοιπόν, είναι το εξής:

Πώς μπορούμε να βάλουμε την καθαριότητα πιο τακτικά στο πρόγραμμά μας, ειδικά αν είναι δύσκολο για οποιονδήποτε λόγο (από κατάθλιψη, μέχρι μωρό στο σπίτι, μέχρι μηδέν χρόνος λόγω δουλειάς);
  • Κάνουμε λίγες δουλειές κάθε μέρα, για να μην τις αφήνουμε να μαζεύονται. Προφανώς, η σκούπα μπορεί να περιμένει μέχρι την Κυριακή, αλλά τα πιάτα καλό είναι να τα πλένουμε αμέσως αφού τα χρησιμοποιήσαμε.
  • Φτιάχνουμε ένα πρόγραμμα με τις δουλειές που έχουν μεγαλύτερη προτεραιότητα και οργανώνουμε πότε θα κάνουμε την κάθε μία.
  • Τη βάζουμε κυριολεκτικά στο πρόγραμμα, όπως θα βάζαμε, για παράδειγμα τη γυμναστική. Μετά από τη δουλειά, ας πούμε, μπορούμε να αφιερώσουμε τα επόμενα σαράντα λεπτά μας στο να καθαρίζουμε και να συμμαζεύουμε το σπίτι.
  • Αν μένουμε με οικογένεια, η καθαριότητα προφανώς δεν πρέπει να είναι ζήτημα μόνο ενός ατόμου. Μοιράζουμε τις δουλειές και συμμετέχουμε.


govastileto.gr