MY KTEO

Σάββατο 13 Νοεμβρίου 2021

Διδακτική επίσκεψη του 4ου ΓΕΛ Χαλκίδας στην Εστία Γνώσης


Οι σχολικές διδακτικές επισκέψεις εντάσσονται στα σχολικά προγράμματα καθώς  εκπληρώνουν ορισμένες βασικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Ειδικότερα, ο ρόλος του  σχολείου δεν περιορίζεται μόνο στην παροχή χρήσιμων δεξιοτήτων αριθμητικής και  εγγραμματισμού, αλλά φροντίζει να διαμορφώνει νέους και νέες που θα εκτιμούν  πολύ περισσότερα πράγματα. Σ΄ αυτό το πλαίσιο , καθώς το 4οΓΕΛ Χαλκίδας  συνειδητοποιεί απόλυτα αυτήν την πραγματικότητα, πραγματοποίησε διδακτική  επίσκεψη στις 12/11/2021, στην ΕΣΤΙΑ ΓΝΩΣΗΣ.

Στη συγκεκριμένη δράση συμμετείχαν οι μαθητές του τμήματος Β3 και  παρακολούθησαν τα ακόλουθα προγράμματα:

«Τα τρία πρώτα λεπτά» 

Είναι γεγονός αναμφισβήτητο ότι τα τελευταία εκατό χρόνια η γνώση του ανθρώπου  γύρω από τα μυστήρια του έναστρου ουρανού βελτιώθηκε σημαντικά με τη χρήση  σύγχρονων αστρονομικών οργάνων καταγραφής και επεξεργασίας της ακτινοβολίας  των άστρων. Τα υπερσύγχρονα αυτά αστρονομικά όργανα δεν βρίσκονται πλέον  μόνο μέσα στους πύργους των Αστεροσκοπείων, αλλά και στο εσωτερικό  διαστημοπλοίων ή τεχνητών δορυφόρων, στέλνοντας στη Γη τις πολύτιμες  πληροφορίες τους για όσα συμβαίνουν στα πέρατα του Σύμπαντος.

Το ουσιαστικό πρόβλημα, όμως, παραμένει ως έχει. Οι γνώσεις μας εξακολουθούν  να είναι ελάχιστες και αδυνατούν να δώσουν μια τελική απάντηση σε μια σειρά  ερωτημάτων, που απασχολούσαν την ανθρώπινη σκέψη χιλιάδες χρόνια πριν από τη  γέννηση του Χριστού. Πώς γεννήθηκε το Σύμπαν; Τι υπήρχε πριν υπάρξει η  Δημιουργία; Τι συνέβη τα τρία πρώτα λεπτά; Πώς εξελίσσεται και πού θα καταλήξει  το γιγαντιαίο αυτό δημιούργημα; Θα μπορούσε να ήταν και διαφορετικό; Τα πολύ  σημαντικά αυτά ερωτήματα καθώς και τους φυσικούς νόμους που διέπουν την  Δημιουργία, δομή και εξέλιξη του Σύμπαντος θα ανακαλύψουμε και θα  προσεγγίσουμε διαδραστικά με τους επισκέπτες μας. 

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ-ΡΟΜΠΟΤΙΚΉ

«Ο ρόλος της Πληροφορικής, των νέων τεχνολογιών και της καινοτομίας στην γνώση,  στην εκπαίδευση, στην οικονομία και στην κοινωνία». Βασικός της θεματικής αυτής  ενότητας είναι η καλλιέργεια της αναλυτικής και συνθετικής σκέψης των  μαθητών/τριών και μια βασική γνωριμία με την επερχόμενη 4η βιομηχανική  επανάσταση (πληροφορική, νέες τεχνολογίες όπως για παράδειγμα ρομποτική,

καινοτομία κλπ.) και τις επιπτώσεις της στην εκπαίδευση, στην γνώση, στην  οικονομία και στην κοινωνία μας γενικότερα, αλλά και στην καθημερινή μας ζωή. 

 

Οι μαθητές ανταποκρίθηκαν με ιδιαίτερη ζέση στις ανάγκες του προγράμματος ,  γεγονός που αποτελεί ένα κίνητρο για νέες δημιουργικές πρωτοβουλίες.