MY KTEO

Δευτέρα 22 Νοεμβρίου 2021

Παρέμβαση Θ. Ζεμπίλη στη Βουλή για την επίλυση του ιδιοκτησιακού ζητήματος της Καρυστίας


Μετά από σειρά συναντήσεων του Βουλευτή Ευβοίας κ. Θανάση Ζεμπίλη τόσο με τον Υφυπουργό Περιβάλλοντος & Ενέργειας κ. Αμυρά, όσο και με τον Υπουργό κ. Σκρέκα, για την οριστική διευθέτηση του ιδιοκτησιακού ζητήματος της Νότιας Καρυστίας, ήρθε η ώρα και του κοινοβουλευτικού ελέγχου. Συγκεκριμένα, ο Βουλευτής Ευβοίας με την αρ.πρωτ.: 1386/22.11.2021 Ερώτησή του προς τον αρμόδιο Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Κώστα Σκρέκα, ζητάει να ενταχθεί ο Δήμος Καρύστου στις εξαιρέσεις του άρθρου 62 του Ν. 998/1979, προκειμένου να αναστραφεί το τεκμήριο κυριότητας υπέρ του δημοσίου. Η Ερώτηση που κατέθεσε ο Θανάσης Ζεμπίλης αναφέρει τα εξής:  

«Η επίλυση του ιδιοκτησιακού ζητήματος της Νότιας Καρυστίας αποτελεί μία θεσμική εκκρεμότητα, η οποία έπρεπε να είχε λυθεί εδώ και χρόνια. Αφορά το σύνολο σχεδόν των κατοίκων του Δήμου Καρύστου και η διευθέτηση του θέματος θα συμβάλει καθοριστικά στην επιβίωση της κτηνοτροφίας, που με περισσότερα από 200.000 γιδοπρόβατα αποτελεί την βασική πλουτοπαραγωγική πηγή της Καρυστίας, την συνέχιση της λειτουργίας των λατομείων πλακών Καρύστου, την αναστροφή της πορείας εγκατάλειψης της υπαίθρου και την αναπτυξιακή προοπτική της Νότιας Εύβοιας. 

Οι ιδιοκτήτες του Δήμου Καρύστου έχουν το δίκαιο με το μέρος τους, καθώς έχουν δικαιωθεί από τα αρμόδια δικαστήρια, όπως επιβεβαιώνει και η πλούσια νομολογία. Έχουν στην κατοχή τους τίτλους ιδιοκτησίας 150 και 180 ετών, για τους οποίους φορολογούνται. Το ζήτημα είναι να μην αναγκάζονται οι άνθρωποι να σέρνονται στα δικαστήρια, καταβάλλοντας μεγάλα ποσά, εν μέσω οικονομικής κρίσης, προκειμένου να επιτύχουν την αναγνώριση της κυριότητάς τους, η οποία πηγάζει από αδιάκοπη σειρά τίτλων που ανάγεται σε χρόνο προγενέστερο του 1885.  

Η αντιμετώπιση του ιδιοκτησιακού καθεστώτος της ορεινής εκτός σχεδίου περιοχής της Νότιας Εύβοιας, δηλαδή η όψιμη αμφισβήτηση της κυριότητας των ιδιοκτητών της γης μετά πάροδο δύο σχεδόν αιώνων, έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την έννοια Ευνομούμενης Πολιτείας και Κράτους Δικαίου, ενώ πυροδοτεί κλίμα καθολικής αγανάκτησης των ιδιοκτητών. Πέραν τούτων, η περιοχή της Εύβοιας, η οποία δεν κατελήφθη κατά την Εθνεγερσία με τα όπλα και συνεπώς δεν περιήλθε ως λεία πολέμου στο Ελληνικό Δημόσιο, αλλά διατηρήθηκαν ακέραια σ’ αυτή ιδιωτικά δικαιώματα επί της γης που προϋπήρχαν της ένωσής της με την Ελλάδα, θα έπρεπε τουλάχιστον να είχε την ίδια μεταχείριση την οποία προβλέπει το άρθρο 62 του Δασικού Κώδικα με τα Δωδεκάνησα, τα Ιόνια Νησιά, την Κρήτη, τη Λέσβο, τη Σάμο, τη Χίο, τα Κύθηρα, Αντικύθηρα και Κυκλάδες, την Μάνη, τα οποία σε δίκες με το Δημόσιο, δεν φέρουν το βάρος να αποδείξουν την ύπαρξη εμπραγμάτων δικαιωμάτων που διεκδικούν σε δάση ή δασικές ή χορτολιβαδικές εκτάσεις. 

Η επίλυση του μείζονος αυτού θέματος θα επιτευχθεί με την αναστροφή του τεκμηρίου κυριότητας. Αποτελεί, δηλαδή, επιτακτική ανάγκη να ενταχθεί και ο Δήμος Καρύστου στις εξαιρέσεις του δευτέρου εδαφίου της παραγράφου 1 του άρθρου 62 του Ν. 998/1979 (Δασικός Κώδικας), περιοχές στις οποίες δεν ισχύει το τεκμήριο κυριότητος υπέρ του Δημοσίου. 

Βάσει των ανωτέρω, ερωτάται ο κύριος Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας:  

          Υπάρχει πρόθεση να ενταχθεί ο Δήμος Καρύστου στις εξαιρέσεις του άρθρου 62 του Δασικού Κώδικα, όπως ακριβώς έγινε με άλλες περιοχές που αναφέραμε παραπάνω, και να επιλυθεί οριστικά μία θεσμική εκκρεμότητα ετών;».