MY KTEO

Πέμπτη 18 Νοεμβρίου 2021

Ερέτρια: Συνεδρίασαν με θέματα που συνδέονται με την πρόληψη και ετοιμότητα για την αντιμετώπιση κινδύνων που προέρχονται από την εκδήλωση πλημμυρών και χιονοπτώσεων


Πραγματοποιήθηκε την Τρίτη στο Δημοτικό Κατάστημα Αμαρύνθου, η Σύσκεψη του Τοπικού Συντονιστικού Οργάνου για απολογισμό της θερινής περιόδου και για τα επιμέρους θέματα που συνδέονται με την πρόληψη και ετοιμότητα για την αντιμετώπιση κινδύνων που προέρχονται από την εκδήλωση πλημμυρών και χιονοπτώσεων. Παρόντες στη συνεδρίαση ήταν οι

1. Δήμαρχος, Δημητρόπουλος Ιωάννης

2. Εντεταλμένος Σύμβουλος Πολιτικής Προστασίας, Σμιλάκος Πέτρος

3. Προϊστάμενος Πολιτικής Προστασίας Π.Ε.Ε., Γίγας Κωνσταντίνος

4. Προϊσταμένη Αυτοτελούς Γραφείου Πολιτικής Προστασίας Δήμου,

Καρκαλέτση Αικατερίνη

5. Αντιδήμαρχος Καθαριότητας Δ.Ε. Ερέτριας, Τσώκος Ευάγγελος

6. Αντιδήμαρχος Καθαριότητας Δ.Ε. Αμαρύνθου, Σμπιλίρης Γεώργιος

7. Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών & Ποιότητας Ζωής, Μπούγα Παναγιώτα

8. Αντιδήμαρχος Οικονομικών & Διοικητικών Υπηρεσιών, Παπαγγελή Μαρία

9. Πυροσβεστική Υπηρεσία Χαλκίδας, Κουλκουβίνης Περικλής

10. Αστυνομικό Τμήμα Ερέτριας, Αβδούλας Γεώργιος

11. Αναπληρωτής Προϊστάμενος Αυτοτελούς Γραφείου Πολιτικής Προστασίας Δήμου, Σουγιουλτζής Δημήτριος

12. Αναπληρωτής Προέδρου Τ.Κ. Ερέτριας, Μπέτσιας Κωνσταντίνος

13. Τοπικός Πρόεδρος Αμαρύνθου, Ζαχαριάς Κωνσταντίνος

14. Τοπικός Πρόεδρος Καλλιθέας, Κοντογιάννης Βασίλης

15. Τοπικός Πρόεδρος Σέττας, . Αργύρη Ευαγγελία

ΑΠΟΝΤΕΣ:

1. Β ΄ Λιμενικό Τμήμα Ερέτριας, Κρυσταλλόγιαννης Χαράλαμος

2. Τοπικός Πρόεδρος Γυμνό, Χαϊνάς Γεώργιος

3. Τοπικός Πρόεδρος Άνω Βάθειας, Μακρής Παναγιώτης

4. Δ/ντρια Τ.Υ.Δ.Ε., Λεμπέση Ζωή

Την συνεδρίαση άνοιξε ο Δήμαρχος Ερέτριας, κ. Ιωάννης Δημητρόπουλος, που

καλωσόρισε τους παραβρισκόμενους και τόνισε την σημασία της διά ζώσης

συνεδρίασης. Ο Δήμαρχος έκανε καταρχήν απολογισμό της θερινής περιόδου.

 Υπήρξε ενημέρωση των δημοτών για καθαρισμό των ιδιοκτησιών τους (μέσω

της ιστοσελίδας του Δήμου και κυρίως τηλεφωνικά)

 Έγινε έγκαιρη συντήρηση των πυροσβεστικά υδροστομίων από τη ΔΕΥΑΕ μετά

από καταγραφή των προβλημάτων που εντοπίστηκαν από την Πυροσβεστική

Υπηρεσίας Χαλκίδας

 Όλη τη θερινή περίοδο οι οδηγοί των απορριμματοφόρων και οι εργάτες

καθαριότητας και πρασίνου βοήθησαν να ανταπεξέλθουμε στην αποκομιδή του

μεγάλου όγκου απορριμμάτων .

 Εκπονήθηκαν, από το Αυτοτελές Γραφείο Πολιτικής Προστασίας, και

υλοποιήθηκαν οι κάτωθι μελέτες:

1. Καθαρισμοί χαμηλής βλάστησης και καθαρισμοί εκατέροθεν του οδικού

δικτύου με κλαδοτεμαχιστή στην Τ.Κ. Ερέτριας

2. Καθαρισμοί χαμηλής βλάστησης στα οδικά δίκτυα των Δημοτικών

Κοινοτήτων Αμαρύνθου, Άνω Βάνω Βάθεας, Καλλιθέας, Γυμνού και Σέττας

και χρήση κλαδοτεμαχιστη.

3. Καθαρισμός βλάστησης του Νησιού - κλάδεμα επικίνδυνων δέντρων στο

Νησί, κατόπιν άδειας και έγκρισης του Δασαρχείου (προσήμανε τα δέντρα

που έχρηζαν κλαδέματος, τα προϊόντα κλαδέματος διατέθηκαν)- Καθαρισμός

πευκοβελόνων από τις στέγες των οικίσκων

4. Κλαδέματα επικίνδυνων δέντρων εκτός αυτών που εμπλέκονται σε καλώδια

της ΔΕΗ( και εκτελούνται από τη ΔΕΗ)

 Φύλαξη του Νησιού (από της Εθελοντική Ομάδα Ε.Σ.Δ.Ε.) κατά της ημέρες

όπου ο χάρτης πρόβλεψης πυρκαγιάς ήταν αυξημένος

 Επίσης τις ίδιες ημέρες υπήρξαν και περιπολίες από τις Εθελοντικές Ομάδες σε

όλο το Δήμο.

 Ενημερώναμε τους δημότες και τους επισκέπτες , όταν ήταν αναγκαίο, με

αναρτήσεις (ανακοινώσεις στην ιστοσελίδα του Δήμου), π.χ. για την

απαγόρευση κυκλοφορίας σύμφωνα με τις οδηγίες των αρμόδιων φορέων.

 Έγινε η προμήθεια ενός μεταφερόμενου κλαδοτεμαχειστή, προϋπολογισμού

54.901,00 € μέσω του προγράμματος Φιλόδημος, ο οποίος έχει τοποθετηθεί στον

Όρχο. Έως τέλος του χρόνου θα προμηθευτούμε και ένα διαξονικό

φορτηγό.(κόστους περίπου 44.000,00€,με 2,5 τόνοι ωφέλιμο φορτίο). Το

φορτηγό θα μπορεί να μεταφέρει τον κλαδοτεμαχιστή όπου παρίσταται ανάγκη,

αλλά θα χρησιμοποιείται και για τη μεταφορά υλικών κατασκευής.

 Συντήρηση και επισκευή εργαλείων (αλυσοπρίονα, χορτοκοπτικά, χλοοκοπτικά

κ.λ.π.)

Ο Δήμος ευτυχώς δεν αντιμετώπισε ιδιαίτερα προβλήματα πυρκαγιών κατά τη θερινή

περίοδο. Δύο- τρεις μικροεστίες πυρκαγιάς αντιμετωπίστηκαν άμεσα. Γενικά πήγαμε

πάρα πολύ καλά.

Στη συνέχεια ο Δήμαρχος αναφέρθηκε στις ενέργειες που έχουν πραγματοποιηθεί

ενόψει της χειμερινής περιόδου.

Έγιναν δύο συγκεντρώσεις (Ερέτρια και Αμάρυνθο) μεταξύ Τοπικών Προέδρων του

Δήμου και άμεσα εμπλεκόμενων προκειμένου να γίνει προετοιμασία για την

κακοκαιρία με την κωδική ονομασία «ΜΠΑΛΛΟΣ»

Έγινε η προμήθεια πινακίδων Ιρλανδικών Διαβάσεων σύμφωνα με τις ανάγκες που

καταγράφηκαν από τους Τοπικούς Προέδρους των Κοινοτήτων. Θα πρέπει άμεσα να

τοποθετηθούν.

Όσον αφορά τα ρέματα, η Περιφέρειας ως καθ’ ύλην αρμόδια υπηρεσία, έχει αναθέσει

τον καθαρισμό τους σε ιδιώτες εργολάβους. Στο Δήμο μας έχουν καθαρίσει εν μέρει το

Σαρανταπόταμο , το ρέμα πίσω απ’ τα σχολεία στην Τ.Κ. Ερέτριας. Επιπλέον έχει

καθαριστεί το ρέμα στο 2ο Νηπιαγωγείο. Βρισκόμαστε σε επικοινωνία με την

Περιφέρεια για τον καθαρισμό και των υπόλοιπων ρεμάτων.

Για την κατάσταση των μηχανημάτων έργου που διαθέτουμε (Δήμος και ΔΕΥΑΕ) θα

μας ενημερώσουν οι Αντιδήμαρχοι Καθαριότητας και ο κ. Σμιλάκος.

Σε κάθε περίπτωση και εφόσον παραστεί ανάγκη έχουμε επικαιροποιημένη την

κατάσταση των ιδιωτών εργολάβων που διαθέτουν μηχανήματα έργου.

Ολοκληρωμένη – επικαιροποιημένη είναι και η τηλεφωνική κατάσταση με όλους τους

εμπλεκόμενους φορείς σε περίοδο κρίσης.

Το Ειδικό Σχέδιο Δράσης και Διαχείρισης Πλημμυρικών Φαινομένων του Δήμου

Ερέτριας με την κωδική ονομασία «Δάρδανος», έχει επίσης επικαιροποιηθεί.

Αναφορικά με την προετοιμασία του Δήμου σε περίπτωση χιονόπτωσης, εκτός από

περσυνό περίσσευμα η Περιφέρεια θα μας προμηθεύσει επιπλέον ποσότητα αλατιού, το

οποίο θα διατεθεί σε όλες τις Τοπικές Κοινότητες του Δήμου.

Ο Δήμος πήρε παράταση της έκτακτης ανάγκης έως τον Απρίλιο του 2022 προκειμένου

να ολοκληρωθούν τα έργα που εντάχθηκαν από τις πλημμύρες που υπέστει ο Δήμος στις  5-04-2020.

Σημαντική είναι η προσφορά των Τοπικών Προέδρων, οι οποίοι γνωρίζουν καλύτερα

απ’ όλους τις ανάγκες , τις ιδιαιτερότητες και τις τοπικές συνθήκες της περιοχής τους.

Υπάρχει ενημερωμένη κατάσταση των ατόμων με αναπηρία (ΑΜΕΑ).

Τέλος ο Δήμαρχος ευχαρίστησε τις Εθελοντικές Ομάδες του Δήμου για την προσφορά

τους και ενημέρωσε ότι θα έχει συνάντηση μαζί τους τις προσεχείς ημέρες όπου θα

συζητηθούν μόνο θέματα των Εθελοντών.

Στη συνέχεια ο κ. Δημητρόπουλος έδωσε το λόγο στον Προϊστάμενο Πολιτικής

Προστασίας της Περιφερειακής Ενότητας Ευβοίας, κ. Κωνσταντίνο Γίγα. Ο κ.. Γίγας

είπε πως χρειάζεται εφαρμογή του σχεδίου αντιμετώπισης έκτακτων αναγκών λόγω

πλημμυρικών φαινομένων. Η Περιφέρεια θα βοηθήσει το Δήμο εφόσον παραστεί

ανάγκη, με όλα τα μέσα που διαθέτει.

Ο λόγος δόθηκε στο Διοικητή της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Χαλκίδας.

Ο κ. Κουλκουβίνης αρχικά ευχαρίστησε εκ μέρους της Υπηρεσίας του, το Δήμο

Ερέτριας για την παραχώρηση του χώρου στέγασης του Πυροσβεστικού οχήματος και

των Πυροσβεστών.

Στον απολογισμό για τη θερινή περίοδο του Δήμου μας, είπε ότι σε γενικές γραμμές

πήγε καλά, χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα. Οι περισσότερες πυρκαγιές προκλήθηκαν από

αμέλεια και ήταν εξαιτίας τσιγάρων.

Όσον αφορά την χειμερινή σεζόν χρειάζεται άμεση επικαιροποίηση των σχεδίων του

Δήμου από την εκδήλωση πλημμυρικών φαινομένων και ιδιαίτερα των στοιχείων

επικοινωνίας με τους αρμόδιους φορείς.

Χρήσιμο είναι να ορισθούν από πριν τα κέντρα (χώροι) συνάντησης των εμπλεκόμενων

φορέων σε περίπτωση κρίσης.

Ο Διοικητής αναφέρθηκε επίσης στην αναγκαιότητα καθαρισμού των ρεμάτων του

Δήμου και της διαπλάτυνσης της γέφυρας του Σαρανταπόταμου.

Τα υδροστόμια του Δήμου έχουν ελεγχθεί. Τις προσεχείς ημέρες θα σταλεί στο Δήμο

έγγραφο με τις παρατηρήσεις για την κατάστασή τους (τυχόν επισκευές κλπ).

Το λόγο έλαβε ο Υ/Α΄ του Αστυνομικού Τμήματος Ερέτριας, κ. Αβδούλας

Γεώργιος. Ο κ. Αβδούλας αναφέρθηκε στην καλή συνεργασία της Αστυνομία με το

Δήμο. Η Αστυνομία βρίσκεται σε άμεση επικοινωνία με το Δήμο σε κάθε περίπτωση

έκτακτων καιρικών φαινομένων. Κατά την θερινή σεζόν και όποτε κρίθηκε

απαραίτητο(βαθμός επικινδυνότητας 4 ή 5) η Αστυνομία φρόντισε προκειμένου να μην

διέρχονται παραθεριστές σε δασικές εκτάσεις, σύμφωνα με τις οδηγίες των αρμόδιων

Αρχών. Το Α.Τ. Ερέτριας θα συνδράμει και κατά την χειμερινή περίοδο όπου κριθεί

απαραίτητο, παρόλο που τα μέσα που διαθέτει (οχήματα και προσωπικό) είναι

ανεπαρκή.

Ο κ. Αλεξανδρής Ευάγγελος , μέλος του Συντονιστικού Τοπικού Οργάνου,

ευχαρίστησε την Πυροσβεστική Υπηρεσία Χαλκίδας και τις Εθελοντικές Ομάδες του

Δήμου για την δράση και την προσφορά τους. Η παρουσία τους είναι πολύτιμη και

καθοριστική. Από τη μεριά μας θα κάνουμε ότι χρειαστεί για την αντιμετώπιση των

έντονων καιρικών φαινομένων.

Ο κ. Σμπιλίρης Γεώργιος, Αντιδήμαρχος Καθαριότητας της Τ.Κ. Αμαρύνθου είπε

πως τα μηχανήματα που διαθέτει ο Δήμος είναι πολύ λίγα. Τις περιόδους έντονων

βροχοπτώσεων η τσάπα του Δήμου βρίσκεται στη γέφυρα του Σαρανταπόταμου,

προκειμένου να επέμβει άμεσα για να μην παρατηρηθούν τα πλημμυρικά φαινόμενα του

παρελθόντος. Ήδη η Περιφέρεια έχει καθαρίσει το εν λόγω σημείο. Χρειάζεται όμως να

γίνει καθαρισμός σε όλο το ποτάμι καθώς και στα υπόλοιπα ρέματα.

Ο κ. Ζαχαριάς, Τοπικός Πρόεδρος Αμαρύνθου μίλησε για τα προβλήματα που

εντοπίζει στα ρέματα, όπως ρίψεις σ’ αυτά ογκωδών αντικειμένων , κλαριών και

απορριμμάτων. Ιδιαίτερη σημασία πρέπει να δώσουμε στο κλάδεμα δέντρων για την

αποφυγή ατυχημάτων. Όσον αφορά στις περιπτώσεις έντονων πλημμυρικών

φαινομένων, ως Δήμος θα επεμβαίνουμε όπου χρειάζεται με σηματοδότηση των

επικίνδυνων σημείων, π.χ. διακοπή κυκλοφορίας, σήμανση με κορδέλες κ.λ.π. Θα

αντιμετωπίσουμε, πιστεύω, τις δυσκολίες των καιρικών φαινομένων με καλή

συνεργασία και σύμπνοια.

Η κ. Μπούγα Παναγιώτα, Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών, ενημέρωσε για την

εξέλιξη των έργων οδοποιίας, τις μελέτες αντιπλημμυρικών στο Δήμο και τον

καθαρισμό των ρεμάτων από την Περιφέρεια. Θα συνδράμουμε ο καθένας στον τομέα

του για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα στην αντιμετώπιση των καιρικών φαινομένων.

Ο κ. Κοντογιάννης Βασίλειος, Τοπικός Πρόεδρος Τ.Κ. Καλλιθέας, εστίασε στην

ενημέρωση των δημοτών με τους λογαριασμούς τις Δ.Ε.Υ.Α.Ε., στις ανακοινώσεις

μέσω της ιστοσελίδας του Δήμου και στον άμεσο καθαρισμό των ρεμάτων και κυρίων

αυτών του Γυμνού. Όσον αφορά αυτούς που ρυπαίνουν τα ρέματα θεωρώ ότι πρέπει να

τους επιβάλλεται πρόστιμο. Κατ’ αυτόν τον τρόπο θα παραδειγματιστούν και οι

υπόλοιποι.

Η Πρόεδρος της Σέττας, η κ. Αργύρη Ευαγγελία γνώρισε στους αρμόδιους

φορείς ότι οι μόνιμοι κάτοικοι, περίπου 20 τον αριθμό, έχουν συνηθίσει τις τοπικές

συνθήκες και ξέρουν να ανταπεξέλθουν. Το πρόβλημα είναι με τους επισκέπτες –

εκδρομείς που δεν γνωρίζουν ότι μπορούν να αποκλειστούν. Τους ενημερώνουμε, έχει

τοποθετηθεί και ενημερωτική σήμανση. Αν αποκλειστούν θα είναι με δική τους ευθύνη.

Χρειάζεται για λόγους ασφαλείας να παραμένει ανοιχτό από χιόνια το κεντρικό οδικό

δίκτυο, προκειμένου να υπάρχει πρόσβαση σε περιπτώσεις άμεσης ανάγκης. Οι αυλές

και οι στάνες δεν θα πρέπει να είναι η προτεραιότητα. Φυσικά και θα καθαριστούν και

οι στάνες, τόνισε η κ. Αργύρη, αλλά ο κεντρικός οδικός άξονας προέχει.

Ανέφερε ότι έχει προγραμματίσει τους χώρους όπου θα αποθηκεύσει το αλάτι,

το οποίο καλό είναι να μεταφερθεί στη Σέττα αποθηκευμένο μέσα σε σακουλάκια.

Ο Εντεταλμένος Σύμβουλος Πολιτικής Προστασίας, κ. Σμιλάκος Πέτρος

ενημέρωσε για τα φρεάτια ομβρίων υδάτων. Ο καθαρισμός τους έχει ήδη

πραγματοποιηθεί, από το προσωπικό της ΔΕΥΑΕ, σε όλες τις Δημοτικές και Κοινοτικές

μας Ενότητες. Παρόλα αυτά υπάρχει συνεχείς καθαρισμός διότι τα φερτά υλικά που

είναι επακόλουθο των βροχοπτώσεων, δημιουργούν προβλήματα.

Τα μηχανήματα και το προσωπικό της ΔΕΥΑΕ βρίσκονται σε επιφυλακή όποτε

κρίνεται απαραίτητο.

Προτεραιότητά μας πρέπει να είναι ο καθαρισμός των ρεμάτων και προς αυτόν

τον τομέα πρέπει να δράσουμε.

Η Αντιδήμαρχος Οικονομικών & Διοικητικών Υπηρεσιών, κ. Παπαγγελή Μαρία είπε τα

κάτωθι:

Η Οικονομική αλλά και οι Διοικητικές Υπηρεσίες του Δήμου θα συνδράμουν όποτε και

όπου χρειαστεί και παραστεί ανάγκη προς την αντιμετώπιση προβλημάτων από τυχόν

πλημμυρικά φαινόμενα και χιονοπτώσεις».

Ο κ. Σουγιουλτζής, Αναπληρωτής Προϊστάμενος του Αυτοτελούς Γραφείου

Πολιτικής Προστασίας, τόνισε ότι όσον αφορά στον καθαρισμό των οικοπεδικών

χώρων, υπεύθυνος είναι ο Δήμος όταν αυτά βρίσκονται εντός οικισμού και 100μ από

τον οικισμό. Για τις δασικές εκτάσεις αρμοδιότητα έχει το Δασαρχείο. Ο Νόμος δεν

διευκρινίζει ποιος είναι αρμόδιος για τις χορτολιβαδικές εκτάσεις.

Ο κ. Μπέτσιας Κωνσταντίνος, αναπληρωτής Προέδρου Τ.Κ. Ερέτριας τόνισε την

αναγκαιότητα καθαρισμού όλων των ρεμάτων του Δήμου και ότι όλοι θα βρίσκονται σε

επιφυλακή εφόσον χρειαστεί.

Ο κ. Τσώκος Ευάγγελος, Αντιδήμαρχος Καθαριότητας της Τ.Κ Ερέτριας ενημέρωσε

τους φορείς ότι έχει γίνει καταγραφή όλων των μηχανημάτων που διαθέτει ο Δήμος. Οι

Αντιδήμαρχοι Καθαριότητας συνεργάζονται μεταξύ τους ανάλογα με τις ανάγκες του

παρουσιάζονται. Βρισκόμαστε σε επικοινωνία με την Περιφέρεια για τον διαρκή

καθαρισμό των ρεμάτων. Τέλος ο κ. Τσώκος είπε ότι θα φροντίσει για την τοποθέτηση

των πινακίδων ιρλανδικών διαβάσεων στα ρέματα του Δήμου μας. Με συνεργασία και

επικοινωνία μεταξύ μας, θα ανταπεξέλθουμε στις καιρικές συνθήκες χωρίς προβλήματα.

Τέλος ο κ. Δημητρόπουλος τόνισε ακόμη μία φορά τη σπουδαιότητα της πρόληψης

και των προπαρασκευαστικών εργασιών για την αντιμετώπιση των ακραίων καιρικών

φαινομένων. Με συνεργασία μεταξύ μας θα αντιμετωπίσουμε καλύτερα τη χειμερινή

περίοδο. Τέλος, ο Δήμαρχος, έκλεισε τη Συνεδρίαση αφού ευχαρίστησε όλους τους

παραβρισκόμενους. Ευχήθηκε σε μια ήρεμη χειμερινή σεζόν, χωρίς προβλήματα.