MY KTEO

Σάββατο 25 Δεκεμβρίου 2021

Συνεχίζουν τις ψηλές πτήσεις οι τιμές στο καλάθι της νοικοκυράς και το 2022


Η «φωτιά» που έχουν ήδη πάρει  οι τιμές στα είδη  διατροφής του σούπερ μάρκετ  αναμένεται να συνεχιστεί τουλάχιστον και το πρώτο εξάμηνο του 2022  τινάζοντας στον αέρα τον οικογενειακό προϋπολογισμό κατά 40% αρχης γενομένης του Ιανουαρίου.  

Το νέο ντόμινο ανατιμήσεων οφείλεται  στην   συνεχή αύξηση του  ενεργειακού κόστους σε συνδυασμό με τις αυξήσεις  των πρώτων υλών.

Ειδικότερα οι αυξήσεις  που θα  καταγραφούν με το ποδαρικό του νέου έτους, θα αφορούν στα εξής προϊόντα:
αλεύρι, είδη ζαχαροπλαστικής, καφές, ρύζι Αμερικής, ζαχαρώδη, μαρμελάδες, ελιές,
κονσέρβες, βρεφικό γάλα, γλυκά κουταλιού, δημητριακά και φρυγανιές.

Οι ανατιμήσεις εκτιμάται ότι  θα αφορούν σε τουλάχιστον 20 -25 κατηγορίες προϊόντων και θα κλιμακωθούν αναλόγως προς  τα αποθέματα που υπάρχουν στις αποθήκες τους οι επιχειρήσεις σούπερ μαρκετ  και τροφίμων. Κύρια αιτία των ανατιμήσεων δεν είναι άλλη από την εκτόξευση των τιμών στα καύσιμα, αυξάνει επιπλέον  το κόστος μεταφοράς των προϊόντων, το οποίο μετακυλίεται στις τιμές λιανικής πώλησης.

Οι ανατιμήσεις αυτές των αγαθών θα έρθουν να προστεθούν στον ήδη φουσκωμένο λογαριασμό σε αγαθά που απαρτίζουν το λεγόμενο «καλάθι της νοικοκυράς»

Θυμίζουμε ότι ήδη έχουν αυξηθεί:
Το αρνί- κατσίκι (21,3%), το ελαιόλαδο (18,5%), άλλα βρώσιμα έλαια (16,7%), οι πατάτες (11,9%), τα νωπά ψάρια (9,8%), το ψωμί (4,3%), ο καφές (3,9%) και τα τυριά (3,5%).

Μάλιστα λόγω των συνθηκών που έχουν δημιουργηθεί από τις τιμές και τον πληθωρισμό  το χριστουγεννιάτικο τραπέζι είναι μεσοσταθμικά 15% πιο ακριβό συγκριτικά με την περυσινή χρονιά.

Την ίδια ώρα θυμίσουμε  ότι ο πληθωρισμός τραβά την ανηφόρα μήνα με το μήνα καταγράφοντας άνοδο κατά 4,8% τον Νοέμβριο, από αύξηση 3,4% τον Οκτώβριο ενώ προβλέπεται ότι θα ξεπεράσει κατά πολύ το 5% τον Δεκέμβριο και πάει λέγοντας!!!

Για όλους αυτους τους λόγους αναμενεται να είναι μειωμένες εφέτος οι χριστουγεννιάτικες αγορές, καθώς λόγω τιμών και πληθωρισμού αλλά και γενικότερου κλίματος οι καταναλωτές εμφανίζονται συγκρατημένοι. Άλλωστε ακόμη και τη παραμονή των Χριστουγέννων, παρά τη μεγάλη κίνηση στους εμπορικούς δρόμους, οι αγορές που έγιναν ήταν περιορισμένες με βάση όσα ανέφεραν παράγοντες του εμπορίου. 

Είναι φανερό ότι οι καταναλωτές  για να τα βγάλουν πέρα ψαλιδίζουν τις αγορές  τους εν όψει εορτών σύμφωνα και  με την τελευταία έρευνα του Συνδέσμου Επιχειρήσεων & Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος(ΣΕΛΠΕ).

Συγκεκριμένα σύμφωνα με τα στοιχεία της  προκύπτει ότι:
• Τα χριστουγεννιάτικα ψώνια φέτος θα είναι μειωμένα κατά  20 %  σε σχέση με το 2020  και κατά 34% μειωμένα σε σχέση με το 2019 
• 3 στους 4 καταναλωτές θα δαπανήσουν λιγότερο για τις χριστουγεννιάτικες αγορές τους, σε σχέση με το 2019
• 4 στους 10  θα δαπανήσουν λιγότερο από τα μισά χρήματα σε σχέση με το 2019
• Το 55% των καταναλωτών θα δαπανήσει λιγότερο από 100 ευρώ τα φετινά Χριστούγεννα


topontiki.gr