MY KTEO

Τρίτη 21 Δεκεμβρίου 2021

Συμεών Κεδίκογλου: Δημοτικό Σχολείο Λ. Αιδηψού- Προβλήματα, ελλείψεις και μια καθόλου χριστουγεννιάτικη ιστορία!


Τα γεγονότα όπως μου μεταφέρθηκαν έχουν ως εξής: η δασκάλα της έκτης τάξης αποχωρεί για σοβαρούς λόγους υγείας. Αυτά δυστυχώς συμβαίνουν. Αυτό που θα έπρεπε να γίνει σε κανονικές συνθήκες ήταν να αναπληρωθεί  και το ζήτημα θα τελείωνε εκεί. 

Το υπουργείο δείχνει όμως με κάθε ευκαιρία ότι φροντίζει να υποβαθμίζει τη δημόσια παιδεία. Άλλωστε προχώρησε σε καταργήσεις και συγχωνεύσεις τμημάτων σε όλη την Ελλάδα , ακόμη και σε δικά μας πυρόπληκτα χωριά(!) και μάλιστα εν μέσω πανδημίας. Έτσι τα τμήματα της τρίτης (παρά τις αντίθετες υποσχέσεις) συγχωνεύτηκαν για να πάει δάσκαλος στην έκτη. Αυτό που για μένα είναι το αδικαιολόγητο και εξοργιστικό όμως είναι το παρακάτω. 

Παιδάκι της τετάρτης τάξης μετακόμισε οικογενειακώς στα Λ. Αιδηψού  και η διευθύντρια το ενέγραψε νομίμως ως όφειλε στη δύναμη του σχολείου. Έτσι όμως ο αριθμός της τάξης ξεπέρασε τα 26 παιδιά, όριο για να «σπάσει» σε δυο τμήματα και συνεπώς να χρειάζεται επιπλέον εκπαιδευτικός. Αλλά επειδή «πονάει κεφάλι κόβει κεφάλι» το παιδί που είχε ήδη αρχίσει  μαθήματα βρήκε μια μέρα την πόρτα του σχολείου κλειστή, εκδιώχθηκε δηλαδή να γυρίσει στο προηγούμενο σχολείο του χωριού που πια δε μένει! Έτσι ο πατέρας του, βιοπαλεστής, αναγκάζεται να το πηγαινοφέρνει και μάλιστα με σπασμένο πόδι αυτόν τον καιρό. 

Δεν ξέρω πόσο νόμιμο και ηθικό είναι όλο αυτό αλλά μπορώ να ξέρω ότι είναι σκληρό και αντιπαιδαγωγικό. Λόγω των συχνών μεταθέσεων του πατέρα μου έχω αλλάξει αρκετά δημόσια σχολεία και μπορώ να μπω στη θέση αυτού του παιδιού. Και τι θα γίνει αν αύριο έρθουν κι άλλα παιδιά στα Λουτρά Αιδηψού; Θα τα διώξουμε κι αυτά για να μην ενοχληθεί το υπουργείο; Θα μπορούσατε να φανταστείτε το παιδί σας στη θέση του; 

Ο εμπνευστής αυτής της «λύσης» μπορεί να κοιτάξει αυτό το παιδί στα μάτια και να θεωρεί ότι έτσι έλυσε το πρόβλημα; Κε Διευθυντά πρωτοβάθμιας κάποια εξήγηση; Ερωτήματα, γιορτινές μέρες που είναι. Τέλος, έχει μεγάλη σημασία να πούμε ότι μετά από δεκαπέντε χρόνια το σχολείο σταμάτησε να είναι ολοήμερο και ξανάρχισε μόλις πρόσφατα με υποχρεωτικές υπερωρίες και ελλείψεις σε ειδικότητες όπως πληροφορική, εικαστικά κλπ. 

Ας μιλήσουμε τώρα για ανάπτυξη και ίσες ευκαιρίες...