MY KTEO

Παρασκευή 29 Απριλίου 2022

Υλοποίηση Προγράμματος Erasmus+ ΚΑ1 από το 1ο ΕΠΑΛ Χαλκίδας στην Ολλανδία

Στο πλαίσιο διεθνοποίησης και ενίσχυσης της Ευρωπαϊκής ταυτότητας του σχολείου μας και μετά από διετή αναστολή εκπαιδευτικών μετακινήσεων λόγω πανδημίας, ολοκληρώθηκε με επιτυχία η υλοποίηση

Ευρωπαϊκού προγράμματος Μαθητικής Κινητικότητας Erasmus+ KA1 με προορισμό το Άμστερνταμ και Ρότερνταμ της Ολλανδίας.





 Σε χρονικό διάστημα 15 ημερών, από 9/3/2022 έως και 23/3/2022, 40 μαθητές/τριες των τομέων Γεωπονίας και Πληροφορικής του 1ου ΕΠΑΛ Χαλκίδας βίωσαν μια μοναδική επιμορφωτική εμπειρία με κύρια χαρακτηριστικά τόσο την κατάρτιση σε νέες τεχνολογίες όσο και την πολιτιστική ανάταση τους. Σύμφωνα με το πρόγραμμα κινητικότητας με τίτλο «Κατάρτιση σε νέες τάσεις στη διαχείριση κλειστών υδροπονικών θερμοκηπιακών συστημάτων», οι μαθητές/τριες επισκέφθηκαν το World Horti Center που ορίζεται ως «το παγκόσμιο κέντρο γνώσης και καινοτομίας στις καλλιέργειες οπωροκηπευτικών στο θερμοκήπιο», εξοικειώθηκαν με σύγχρονες μεθόδους καλλιέργειας και ενημερώθηκαν σε θέματα όπως:

           Η διαχείριση του νερού στα ερευνητικά θερμοκήπια-Εξοικονόμηση 95% νερού σε σχέση με τα παραδοσιακά θερμοκήπια ή αγροκτήματα

           Τεράστια συνεισφορά της αλυσίδας κηπευτικής-φυτοκομίας στις παγκόσμιες προκλήσεις

           Εξερεύνηση λύσεων για μείζονα κοινωνικά θέματα όπως η προμήθεια τροφίμων και η επισιτιστική ασφάλεια.

Παράλληλα οι εκπαιδευόμενοι περιηγήθηκαν σε ένα από τα μεγαλύτερα φυτώρια ορχιδέας παγκοσμίως, στο Ter Laak Orchid Experience Center, όπου η καλλιέργεια της είναι ιδιαίτερα αναπτυγμένη και παράγονται φυτά άριστης ποιότητας σε τεράστια κλίμακα και μυήθηκαν σε τεχνολογίες αιχμής όπως:

           Υδροπονία (τεχνική καλλιέργειας χωρίς έδαφος)

           Χρήση τεχνολογιών κάθετης καλλιέργειας δηλαδή μέθοδος καλλιέργειας σε επίπεδα κάθετης διάταξης (Vertical Farming)

           Χρήση εξειδικευμένων λαμπτήρων LED για συμπλήρωση φωτός

           Διαχείριση δεδομένων με τεχνητή νοημοσύνη

           Χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας (αιολική-ηλιακή ενέργεια).

 

Οι συνοδοί εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να ανταλλάξουν προβληματισμούς και απόψεις με εργαζομένους στις εγκαταστάσεις των υδροπονικών θερμοκηπίων και να ενημερωθούν για τις προκλήσεις της Ευρωπαϊκής αγοράς εργασίας.

Οι συμμετέχοντες μαθητές αποκόμισαν σημαντικά οφέλη από το συγκεκριμένο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα κινητικότητας. Αναλυτικότερα:

           Επιμορφώθηκαν στις καινοτόμες μεθόδους καλλιέργειας της χώρας υποδοχής

           Εκτέθηκαν στη βιωματική εκμάθηση της Αγγλικής γλώσσας

           Ενσωματώθηκαν σε ένα σύγχρονο πολυπολιτισμικό περιβάλλον

           Διαμόρφωσαν ευρωπαϊκή ταυτότητα και κουλτούρα

           Απέκτησαν οικολογική συνείδηση

           Θα τους απονεμηθούν πιστοποιητικά κινητικότητας Europass για τις γνώσεις και δεξιότητες που απέκτησαν κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στην Ολλανδία σε ημερίδα Erasmus που θα διοργανωθεί από το σχολείο μας.

 

Τέλος θα ήταν μεγάλη παράλειψη εάν δεν αναφέρουμε ότι στο πρόγραμμα συμπεριλήφθηκαν οι ακόλουθες οργανωμένες πολιτιστικές εξορμήσεις:

           Στο ιστορικό κέντρο του Άμστερνταμ, στην διάσημη πλατεία Dam όπου στεγάζεται  το Βασιλικό Ανάκτορο και το Κρατικό Μουσείο της Ολλανδίας

           Στην πολύχρωμη «πλωτή Bloemenmarkt» (αγορά λουλουδιών) στο Άμστερνταμ

           Στο μαγευτικό φυσικό μουσείο Zaanse Schaus (Χωριό με ανεμόμυλους) – Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO

           Στο πρωτοπόρο Maeslant Storm Surge Barrier (Φράγμα Καταιγίδας)

           Στην μαγευτική πόλη του Ντελφτ με το Ιστορικό Δημαρχείο

           Στην ιστορική πόλη Gouda (Χάουντα) με την εντυπωσιακή πλατεία Markt

           Στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης

           Στο μεσαιωνικό κέντρο της Ουτρέχτης γνωστή για το πανεπιστήμιο της

           Στο θαυμαστό κέντρο του Ρότερνταμ που αποτελεί ένα σύγχρονο αρχιτεκτονικό πάρκο

           Στο νέο υψηλής τεχνολογίας ρομποτικό λιμάνι Maasvlakte  του Ρότερνταμ