MY KTEO

Τρίτη 5 Απριλίου 2022

Στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ το 2ο Γυμνάσιο Χαλκίδας πήγε Τσεχία και Ιταλία

Στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ με τίτλο " Εθνική Ταυτότητα - να είσαι   νέος   σε μια Ευρώπη με πολλά πρόσωπα   -   σήμερα   και στο μέλλον" και μετά το αναγκαστικό λόγω κορωνοϊού διετές διάλειμμα, στο 2ο Γυμνάσιο Χαλκίδας συνέχισαν τα ταξίδια με τις προγραμματισμένες συναντήσεις.



1) Από   18   έως   24   Μαρτίου   2022:   συνάντηση   στο   Mnichovo   Hradiste   της   Τσεχίας   με περιεχόμενο τις εμπειρίες των συμμετεχόντων και συμμετεχουσών μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών κατά τη διάρκεια της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

2) Από 26 Μαρτίου έως 1η Απριλίου 2022: συνάντηση στο  Bagno a Ripoli στη Φλωρεντία της Ιταλίας  με  περιεχόμενο τις ενασχολήσεις  μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών στον ελεύθερο χρόνο.

Οι εικόνες όπως αποτυπώθηκαν στις συναντήσεις αυτές αναδεικνύουν την  διαρκή διαμόρφωση εθνικών και ευρωπαϊκών ταυτοτήτων μαθητών, μαθητριών και εκπαιδευτικών από 6 χώρες της Ευρώπης σε διαφορετικούς τόπους και χρόνους. Επίσης αποκαλύπτουν τη ρευστότητα και την ποικιλότητα των χαρακτηριστικών τους καθώς και την σημαντικότητα των θεσμών και των δράσεων. Ξεχωριστές και παράλληλες πορείες που καταλήγουν σε αυτό που   είμαστε   σήμερα   και   δίνουν   τον   τόνο   για   το   μέλλον   μας.   Κοινή   διαπίστωση:   Οι ομοιότητες   μέσα   στην   διαφορετικότητα   μας,   οι   κοινές   επιθυμίες   για   προσωπική   και οικογενειακή ευτυχία, οι κοινές λύπες και χαρές, οι κοινοί σταθμοί, οι κοινές σταθερές και οι αλλαγές κατά τη διάρκεια της ενηλικίωσης μας αλλά και οι συνεχείς εκπλήξεις στη ζωή μας.   Και   μέσα   από   όλα   αυτά   συγκροτούνται   η   εθνική   και   παράλληλα   η   ευρωπαϊκή ταυτότητά   μας   ενώ   προβάλει η   ανάγκη   μας   να   είμαστε   περισσότερο ανθρώπινοι, περισσότερο αλληλέγγυοι, κατανοώντας την κοινή ανθρώπινη μοίρα μας.

Συμπεράσματα:

1) όταν συναντώνται οι άνθρωποι μέσα από τους πολιτισμούς τους, τις γλώσσες τους και τις ειρηνικές εθνικές ταυτότητές τους, η ΟΜΟΡΦΙΑ θριαμβεύει.

2) και όταν οι νεανικές ταυτότητες διαμορφώνονται με τα ταξίδια των μαθητών/τριών σε άλλους τόπους για να γνωρίσουν άλλους ανθρώπους και άλλους τρόπους σκέψης μέσα από τη συνεργασία, το διάλογο και τη δημιουργία, τότε υπάρχει  ΕΛΠΙΔΑ.