Evia Top: Φρένο και στις online αγορές από σούπερ μάρκετ πάτησαν οι καταναλωτές

ΚΤΕΟ ΒΑΡΔΑΚΩΣΤΑΣ

Παρασκευή 29 Απριλίου 2022

Φρένο και στις online αγορές από σούπερ μάρκετ πάτησαν οι καταναλωτές


Το «φρένο» που πάτησαν οι καταναλωτές στις αγορές τους από το κύμα των ανατιμήσεων και του υψηλού ενεργειακού κόστους δεν αφήνει ανεπηρέαστο και το πλέον αναπτυσσόμενο κομμάτι κανάλι πωλήσεων των σούπερ μάρκετ, το ηλεκτρονικό. Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η Convert Group, η ηγέτιδα εταιρεία στον τομέα των data & analytics για το Ηλ. Εμπόριο Καταναλωτικών Αγαθών και Φαρμάκων, οι πωλήσεις μειώθηκαν στο α’ τρίμηνο κατά 4% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, αγγίζοντας τα 61 εκατ. ευρώ. Σημειωτέον ότι στο δείγμα της πλατφόρμας eRetail Audit της εταιρείας περιλαμβάνονται συνολικά 7 από τους εννέα βασικούς παίκτες και όλες οι πλατφόρμες delivery που συνεργάζονται με τα online super market αντιπροσωπεύοντας το 88% της αγοράς.

Η μείωση αυτή αν και είναι μικρή αποτελεί και μία ένδειξη της ευρύτερης τάσης με δεδομένο πως οι online πωλήσεις έχουν ακολουθήσει τα τελευταία χρόνια μία «εκρηκτική» πορεία, ιδίως μετά το ξέσπασμα της πανδημίας. Γεγονός, εξάλλου, που οδήγησε και τις μεγάλες αλυσίδες να ξεκινήσουν ένα μπαράζ επενδύσεων στον συγκεκριμένο τομέα.

Αυτή η «εκρηκτική» πορεία εξάλλου δίνει θετικό πρόσημο εάν κάποιος υπολογίσει την ετήσια μεταβολή στην online αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την έρευνα, το 12μηνο Απριλίου 2021 – Μαρτίου 2022 καταγράφηκε αύξηση τζίρου 23% των ηλεκτρονικών πωλήσεων σε αξία συγκριτικά με το αντίστοιχο 12μηνο Απριλίου 2020 – Μαρτίου 2021, φθάνοντας στο ποσό των 221 εκατ. ευρώ

Σε ό,τι αφορά το α’ τρίμηνο του 2022 παρατηρείται μία σταθεροποίηση της μέσης αξίας του αγοραστικού καλαθιού στα 78 ευρώ με το ΦΠΑ, η οποία κυμαίνεται στα ίδια περίπου επίπεδα με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2021. Αντιθέτως, παρατηρείται 4% μείωση στον αριθμό των προϊόντων που υπάρχουν στα ηλεκτρονικά καλάθια. Κάτι που συνδέεται αφενός με τον περιορισμό των προσφορών κατά 16% σε σχέση με πέρυσι, αφετέρου με την επιλογή των καταναλωτών να διατηρήσουν σταθερό το μπάτζετ τους επιλέγοντας να αφήσουν προϊόντα απ’ τη λίστα. Σύμφωνα με την έρευνα το μέσο καλάθι είχε 36 τεμάχια, από 37,5 ένα χρόνο πριν.

Αν και στα στοιχεία που κοινοποίησε η Convert Group απουσιάζει η εξειδίκευση των κατηγοριών όπου κατεγράφη πτώση πωλήσεων, εν τούτοις προκύπτουν χρήσιμα συμπεράσματα απ’ τις κατηγορίες που επέδειξαν ανθεκτικότητα, ενισχυόμενες σε κάποιο βαθμό μάλιστα λόγω των ανατιμήσεων. Αυτές είναι τα προϊόντα για κατοικίδια, που είχαν μία αύξηση 11%, τα προϊόντα περιποίησης και τα τρόφιμα για βρέφη – παιδιά με αύξηση 3% και τέλος τα χαρτικά και τα είδη καθαρισμού που είχαν αύξηση 2%.

Συνολικά η κατηγορία των φρέσκων τροφίμων πάντως εξακολουθεί να αποτελεί τη μεγαλύτερη σε πωλήσεις, φθάνοντας το 34% επί του συνόλου σε ετήσια βάση.

Από τα επιμέρους στοιχεία επίσης ξεχωρίζει το νέο ρεκόρ στα marketing κανάλια, με το 41% των παραγγελιών να προέρχονται από direct επισκέψεις στα online super market (δηλαδή οι καταναλωτές πληκτρολογούν απ’ ευθείας την ηλεκτρονική διεύθυνση του site ή την έχουν αποθηκεύσει στους σελιδοδείκτες τους), οι οποίες γνωρίζουν μια άνευ προηγούμενου ανάπτυξη, με χαρακτηριστική αύξηση 5 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το πρώτο τρίμηνο του 2021. Από την άλλη πλευρά, σημειώθηκε μια πτώση 2 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το πρώτο τρίμηνο του 2021 στις πωλήσεις που προήλθαν από διαφημίσεις Google (23%) και από οργανικά αποτελέσματα (19%).

Στα ευρήματα της έρευνας είναι και η σταδιακή υποχώρηση της τάσης «work-from-home», καθώς οι εργαζόμενοι επιστρέφουν στη βάση εργασίας τους, με το 55% του συνόλου των online παραγγελιών να προέρχονται από laptops και desktops, ενώ πριν ένα χρόνο ήταν 40% και 60% από κινητές συσκευές.

Τέλος, η Δευτέρα εξακολουθεί να αποτελεί την πιο δημοφιλή ημέρα για τη διεξαγωγή των παραγγελιών, με τις ώρες 9:00-12:00 το πρωί να συγκεντρώνουν τις περισσότερες αγορές στο online κανάλι.


Πηγή: newmoney.gr