MY KTEO

Σάββατο 21 Μαΐου 2022

Δεν…«άνθισαν» οι εαρινές εκπτώσεις: Η ακρίβεια κρατά κλειστά τα πορτοφόλια


Μη ικανές να αναστρέψουν το αρνητικό κλίμα που υπάρχει συνολικότερα στην αγορά μετά την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία, η οποία ενέτεινε τις πληθωριστικές πιέσεις, αποδείχθηκαν οι ενδιάμεσες εαρινές εκπτώσεις, οι οποίες ολοκληρώθηκαν στις 15 Μαΐου.

Το κύμα ακρίβειας που υποχρεώνει τα νοικοκυριά να διαθέσουν το εισόδημά τους κυρίως για την πληρωμή των λογαριασμών ηλεκτρικών ρεύματος και για την κάλυψη βασικών αναγκών, απέτρεψε τις πολλές αγορές σε είδη ένδυσης, υπόδησης, ηλεκτρικές συσκευές, είδη σπιτιού.

«Δυστυχώς η κίνηση ήταν πολύ υποτονική στην Αθήνα», υποστήριξε μιλώντας στην «Κ» ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθήνας, Σταύρος Καφούνης. «Η αγορά δεν δούλεψε, παρά το γεγονός ότι τον Απρίλιο υπήρξαν κάποια ενθαρρυντικά σημάδια. Ο κόσμος ήταν πολύ συγκρατημένος», υποστήριξε στην «Κ» υψηλόβαθμος παράγοντας μεγάλης λιανεμπορικής αλυσίδας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η κίνηση ήταν υποτονική, παρά το γεγονός ότι σε αυτή την ενδιάμεση εκπτωτική περίοδο το μόνο μέτρο που ίσχυε για τον περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού ήταν η υποχρεωτική χρήση μάσκας εντός των καταστημάτων. Σε αντίθεση δηλαδή με ό,τι ίσχυε τα δύο τελευταία χρόνια, δεν υπήρχαν τώρα ούτε περιορισμοί ως προς τον αριθμό των ατόμων που επιτρέπεται να βρίσκονται ταυτόχρονα εντός του καταστήματος, ούτε χρειαζόταν η επίδειξη πιστοποιητικού εμβολιασμού, νόσησης ή πρόσφατου αρνητικού διαγνωστικού ελέγχου.

Πάντως, καθώς φαίνεται αυτές ήταν οι τελευταίες ενδιάμεσες εκπτώσεις, αφού πρόθεση του υπουργείου Ανάπτυξης είναι να τις καταργήσει. Υπενθυμίζεται, βεβαίως, ότι αυτό αναμενόταν να γίνει με το νομοσχέδιο για την προστασία του καταναλωτή που συζητείται αυτές τις ημέρες στη Βουλή, κάτι όμως που τελικά δεν συνέβη. Σύμφωνα με τους παράγοντες του εμπορίου που μίλησαν χθες στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, ο υπουργός Ανάπτυξης τους έχει δώσει διαβεβαιώσεις ότι σε επόμενο νομοσχέδιο θα καταργήσει τον θεσμό των ενδιάμεσων εκπτώσεων.

Η τάση, πάντως, περιστολής των δαπανών για την αγορά αγαθών του παραδοσιακού λιανεμπορίου, όπως είναι τα ρούχα και τα παπούτσια, είναι παγκόσμια, με τους καταναλωτές να έχουν επηρεασθεί λόγω του υψηλού πληθωρισμού κυρίως σε Ευρώπη και ΗΠΑ. Σύμφωνα με παγκόσμια έρευνα της ΕΥ σε δείγμα 18.000 καταναλωτών, το 38% δηλώνει ότι ξοδεύει λιγότερα χρήματα για ρούχα, το 35% δαπανά λιγότερα για είδη καλλωπισμού και καλλυντικά, ενώ πολλοί αναζητούν φθηνότερες λύσεις για τρόφιμα.



topontiki.gr