MY KTEO

Τετάρτη 11 Μαΐου 2022

Υλοποίηση Προγράμματος Erasmus+ ΚΑ1 από το 1ο ΕΠΑΛ Χαλκίδας στην Βαρκελώνη της Ισπανίας

Μετά την υλοποίηση του Ευρωπαϊκού προγράμματος Μαθησιακής Κινητικότητας Erasmus+KA1 με προορισμό το Άμστερνταμ και Ρότερνταμ της Ολλανδίας, το σχολείο μας υλοποίησε και δεύτερο

Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Μαθησιακής Κινητικότητας Erasmus+ KA1 με θέμα: «Τα συστήματα αναγνώρισης αγροτεμαχίων Land Parcel Identification System, LPIS (LPIS) – ψηφιακές δεξιότητες και διαχείριση φυσικών πόρων στη βιώσιμη γεωργία». Πιο συγκεκριμένα, το σύστημα αναγνώρισης αγροτεμαχίων Land Parcel Identification System, LPIS (LPIS) - GIS είναι ένα σύστημα γεωγραφικών πληροφοριών το οποίο βασίζεται σε αεροφωτογραφίες ή δορυφορικές εικόνες και δεδομένα γεωαναφοράς, τα οποία αποτυπώνουν το σύνολο των αγροτεμαχίων ενός κράτους μέλους. Αποτελεί ένα είδος αγροτικού κτηματολογίου το οποίο θα πρέπει να διαθέτει κάθε χώρα μέλους της ΕΕ.






Σε χρονικό διάστημα 15 ημερών, από 30/3/2022 έως και 12/4/2022, 19 μαθητές/τριες των τομέων Γεωπονίας, Δομικών Έργων και Πληροφορικής του 1ου ΕΠΑΛ Χαλκίδας βίωσαν μια μοναδική επιμορφωτική εμπειρία στην πόλη της Βαρκελώνης με κύρια χαρακτηριστικά τόσο την κατάρτιση στα Συστήματα Γεωγραφικών Πληροφοριών (GIS) όσο και με την συμμετοχή τους σε πολιτιστικές δραστηριότητες. Σύμφωνα με το πρόγραμμα κινητικότητας, οι μαθητές/τριες επισκέφθηκαν τις εγκαταστάσεις του φορέα υποδοχής MOVEU όπου εξοικειώθηκαν σε ένα θεματικό αντικείμενο καινοτόμο και σύγχρονο εμβαθύνοντας σε αντικείμενα όπως:

           Εφαρμογή του λογισμικού Q-GIS στη δημιουργία συστημάτων LPIS

           Γνωριμία με το περιβάλλον των software LPIS : SIG PAC (https://sigpac.mapama.gob.es/fega/visor/)

           Εισαγωγή περιβαλλοντικών  δεδομένων από geodata

           Δημιουργία  χάρτη με δεδομένα από Natural Earth

           Αποτύπωση  αγροκτήματος  εποχιακών  καλλιεργειών -Καταγραφή δεικτών καλλιέργειας -μετεωρολογικών δεικτών

           Γεωαναφορά από Google Earth σε συνδυασμό με LPIS – SIGPAC https://sig-pac.com/

           Ψηφιακή διαχείριση φυσικών πόρων και αγροτεμαχίων.

 

Παράλληλα οι εκπαιδευόμενοι έμαθαν να συλλέγουν τα γεωγραφικά δεδομένα ενός αγροτεμαχίου μέσω αεροφωτογραφιών με χρήση drone. Η συμμετοχή στο  πρόγραμμα είχε ως αποτέλεσμα την ενίσχυση και βελτίωση των γλωσσικών δεξιοτήτων των μαθητών γιατί είχαν ευκαιρίες για εκμάθηση της Ισπανικής γλώσσας και ανέπτυξαν νοοτροπία διεθνοποίησης κατανοώντας την σημασία της πολυγλωσσίας.

Συγχρόνως οι μαθητές επισκέφθηκαν την διεθνή έκθεση βιομηχανικού αυτοματισμού, ρομποτικής και τεχνητής νοημοσύνης Advanced Factories, στο Διεθνές Συνεδριακό Κέντρο της Βαρκελώνης (CCIB). Το Advanced Factories είναι η κορυφαία εκδήλωση στον βιομηχανικό αυτοματισμό, τη ρομποτική και την τεχνητή νοημοσύνη στη νότια Ευρώπη. Επίσης, οι μαθητές επισκέφθηκαν το Κέντρο τεχνολογίας Eurecat  όπου γνώρισαν τα  μηχανήματα 4ης γενιάς.

 

Τέλος θα ήταν μεγάλη παράλειψη εάν δεν αναφέρουμε ότι στο πρόγραμμα συμπεριλήφθηκαν οι ακόλουθες οργανωμένες πολιτιστικές δραστηριότητες:

           στην Σαγράδα Φαμίλια, στην Γοτθική Συνοικία, στον Καθεδρικό Ναό της Βαρκελώνης, στο Ενυδρείο της Βαρκελώνης, στο Πάρκο Γκιουέλ, στο γήπεδο Καμπ Νόου, στο Πάρκο Λαβύρινθου της Όρτα, στο Ναυτικό Μουσείο της Βαρκελώνης, στο Πάρκο Σιουταντέλα.

           στο Μουσείο CosmoCaixa, στο μουσείο Moco, στο Μουσείο Φυσικών Επιστημών, στο λόφο του Montjuïc και στο Εθνικό Μουσείο Τέχνης της Καταλονίας.

           στην Τσιρόνα και το μαγευτικό χωριό Μπεσαλού, όπου πραγματοποίησαν ημερήσια εκδρομή.