MY KTEO

Κυριακή 8 Μαΐου 2022

Με κουπόνια-voucher η αναβάθμιση POS και ταμειακών μηχανών


Μετά την αναβάθμιση των ταμειακών μηχανών έρχεται και η αναβάθμιση των μηχανημάτων πληρωμής POS και μάλιστα με… επιδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης!

Πρόκειται για μία από τις δράσεις του ευρύτερου προγράμματος ψηφιακού μετασχηματισμού των επιχειρήσεων που προβλέπει κουπόνια για εκατοντάδες χιλιάδες επιχειρήσεις και πρόκειται να τρέξει μέσα στο ερχόμενο καλοκαίρι.

Με προϋπολογισμό ύψους 162,4 εκατ. ευρώ (εκ των οποίων 81,2 εκατ. ευρώ θα διατεθούν φέτος) προκηρύχτηκε το έργο της «Αναβάθμισης ταμειακών μηχανών, φορολογικών ηλεκτρονικών μηχανισμών και μηχανισμών ηλεκτρονικών πληρωμών». Το έργο έχει ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης και όπως προκύπτει από την απόφαση που υπέγραψε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών κ. Θεόδωρος Σκυλακάκης θα διατεθούν κουπόνια-voucher σε επιχειρήσεις προκειμένου να αναβαθμίσουν τα μηχανήματα POS (περίπου 100.000 συσκευές) αλλά και τις ταμειακές μηχανές εάν δεν το έχουν ήδη κάνει (500.000 συσκευές). Στόχος είναι μέσα από αυτή την αναβάθμιση οι ταμειακές και τα POS να μπορούν να στέλνουν σε πραγματικό χρόνο τα δεδομένα για κάθε συναλλαγή στα συστήματα της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ).

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του προγράμματος (αναμένεται προς τα τέλη Μαΐου με αρχές Ιουνίου), το κουπόνι θα μπορεί να εξαργυρώνεται σε ειδική πλατφόρμα αγοράς (Digital Marketplace) όπου θα είναι διαθέσιμες υπηρεσίες και προϊόντα που θα μπορούν να προμηθευτούν οι επιχειρήσεις. Δηλαδή θα υπάρχει μια λίστα με τους εγκεκριμένους προμηθευτές που θα ανεβάζουν στην πλατφόρμα τις προσφερόμενες τεχνολογικές εφαρμογές (POS, ταμειακές κ.ά.).

Την υλοποίηση της πλατφόρμας έχει αναλάβει η Indigital Α.Ε. και την υποστήριξη της Κοινωνίας της Πληροφορίας στην υλοποίηση της δράσης η εταιρεία συμβούλων Diadikasia A.E. Ο κάθε προμηθευτής και τα προσφερόμενα προϊόντα του θα ελέγχονται και θα εγκρίνονται από την ΚτΠ Α.Ε., που είναι ο φορέας υλοποίησης της δράσης με τη συνδρομή της Grant Thornton.

Οι επιχειρήσεις, αφού επιλέξουν τα προϊόντα που χρειάζονται, θα λαμβάνουν το κουπόνι ενίσχυσης. Μετέπειτα, κάθε επιδότηση θα ελέγχεται ως προς διάφορες τυπικές διαστάσεις, όπως επιβεβαίωση της ολοκλήρωσης, καταβολή ιδίας συμμετοχής από τις επιχειρήσεις, εξοφλήσεις κ.λπ.

Σύμφωνα με την προκήρυξη του έργου που παρουσιάζει το «business stories», η επιδότηση θα είναι μαζικού χαρακτήρα, θα περιλαμβάνει ένα ευρύ πεδίο ενισχυόμενων ενεργειών καλύπτοντας το μεγαλύτερο δυνατό φάσμα επιχειρήσεων και θα αφορά τα εξής:

■ Αναβάθμιση φορολογικών ταμειακών μηχανών και φορολογικών εκτυπωτών (ΑΔΗΜΕ) για διασύνδεση με POS. Αφορά την αναβάθμιση firmware των ταμειακών συστημάτων των επιχειρήσεων ώστε να υιοθετήσουν πρωτόκολλο επικοινωνίας με EFT/POS. Στη δαπάνη περιλαμβάνεται και η ενσύρματη/ασύρματη διασύνδεση με το POS.

■ Αγορά ή χρονομίσθωση EFT/POS νέων προδιαγραφών μέχρι 3 έτη.

■ Αγορά νέου ταμειακού εξοπλισμού.

■ Τιμολόγηση επί αυτοκινήτου. Αφορά την αγορά εξοπλισμού φορητής συσκευής (τάμπλετ) και θερμικού εκτυπωτή. Την αγορά ή συνδρομή για 2 έτη για σύστημα ERP συμβατό με myDATA ή επιλογή παρόχου ηλεκτρονικής τιμολόγησης για έκδοση παραστατικών επί αυτοκινήτου (διαδικασία έκδοσης παραστατικών με φορητές συσκευές κατά τη διανομή αγαθών x-van).

■ Αντικατάσταση Φορολογικών Ηλεκτρονικών Μηχανισμών (ΦΗΜ) παλαιών προδιαγραφών.

■ Αγορά υπηρεσιών πιστοποιημένου παρόχου ηλεκτρονικής τιμολόγησης μέχρι 3 έτη. Ως πάροχος ηλεκτρονικής τιμολόγησης νοούνται μόνο επιχειρήσεις που έχουν αδειοδοτημένα λογισμικά από την ΑΑΔΕ.

Το πρόγραμμα έχει στόχευση τη διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS (με στόχο την παράλληλη αποστολή στοιχείων στην Εφορία) και εκτιμάται ότι θα περιορίσει τις δυνατότητες φοροδιαφυγής και τις απώλειες στον ΦΠΑ. Σήμερα, πολλές επιχειρήσεις έχουν προμηθευτεί νέες ταμειακές μηχανές κλειστού τύπου που έχουν διασυνδεθεί με την Εφορία. Με αυτές τις μηχανές η Εφορία ενώ γνωρίζει το πότε πραγματοποιήθηκε μία συναλλαγή, δεν έχει στη διάθεσή της τα στοιχεία της πληρωμής, αν δηλαδή έγινε με μετρητά ή ηλεκτρονικά με τη χρήση κάρτας. Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις όπου επιχειρήσεις εντοπίζονται να μην έχουν εκδώσει την απόδειξη λιανικής στις συναλλαγές που είχαν με πελάτες τους με πιστωτικές ή χρεωστικές κάρτες. Ενώ δηλαδή το POS δέχεται τη συναλλαγή ο καταστηματάρχης είτε δεν κόβει καθόλου απόδειξη είτε εκδίδει απόδειξη αλλά με ένα μικρό ποσό.

Εφόσον διασυνδεθεί η ταμειακή μηχανή με το ηλεκτρονικό σύστημα POS η Εφορία θα γνωρίζει πότε εκδόθηκε η απόδειξη αλλά και τον τρόπο πληρωμής (με κάρτα ή μετρητά) για να προχωρήσει σε περαιτέρω ελέγχους.

Πρακτικά, δηλαδή, με τον «ψηφιακό μετασχηματισμό των επιχειρήσεων», ταμειακές μηχανές και POS θα είναι «ένα και το αυτό» αφού θα εκδίδεται η απόδειξη λιανικής πώλησης ταυτόχρονα με την απόδειξη του POS (σύστημα EFTPOS).

Το πρόγραμμα ψηφιακού μετασχηματισμού έχει και άλλες δράσεις: Πρόσφατα εντάχθηκε στο Ταμείο Ανάκαμψης και το έργο για τις Βιομηχανικές Πλατφόρμες Δεδομένων, προϋπολογισμού 100 εκατ. ευρώ, με τις πιστώσεις για φέτος να προϋπολογίζονται στα 50 εκατ. ευρώ.

Από το έργο αυτό προβλέπεται η χρηματοδότηση της ανάπτυξης υπηρεσιών που βασίζονται σε σύγχρονες τεχνολογίες με στόχο τη λειτουργία υποδομών και υπηρεσιών για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις (Cloud Infrastructure & Services) και την υποστήριξη των επιχειρήσεων για την αξιοποίηση υποδομών και υπηρεσιών CloudOnly.

Για την επιτυχή υλοποίηση των παραπάνω έργων σχεδιάζεται η κατάλληλη υποδομή ώστε η υποβολή των προτάσεων και η διαδικασία ολοκλήρωσης να είναι απλές, κατανοητές και πλήρως αυτοματοποιημένες, που θα διασφαλίζουν ελαχιστοποίηση της ανθρώπινης παρέμβασης.

Επίσης προβλέπονται και ενισχύσεις σε επιχειρήσεις για να δημιουργήσουν e-shop, να χρησιμοποιήσουν υπηρεσίες cloud, λύσεις τεχνητής νοημοσύνης, να ενισχύσουν την κυβερνοασφάλεια και να προχωρήσουν σε ψηφιακή κατάρτιση των εργαζομένων τους. Το σύνολο των υποπρογραμμάτων και δράσεων του συνολικού προγράμματος «Ψηφιακός Μετασχηματισμός Επιχειρήσεων» του Ταμείου Ανάκαμψης θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το β΄ τρίμηνο του 2025.


newmoney.gr