Evia Top: Xατζηγιαννάκης: «Ανάγκη άμεσης θεσμοθέτησης του διδακτικού ωραρίου Νηπιαγωγών με βάση τα χρόνια της εκπαιδευτικής υπηρεσίας»

ΚΤΕΟ ΒΑΡΔΑΚΩΣΤΑΣ

Κυριακή 5 Ιουνίου 2022

Xατζηγιαννάκης: «Ανάγκη άμεσης θεσμοθέτησης του διδακτικού ωραρίου Νηπιαγωγών με βάση τα χρόνια της εκπαιδευτικής υπηρεσίας»


Η Υφυπουργός Παιδείας, σε απάντηση στην κοινοβουλευτική ερώτηση με αριθ. Πρωτ. 3707/3-3-2022 των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία σχετικά με την ανάγκη άμεσης θεσμοθέτησης του διδακτικού ωραρίου Νηπιαγωγών με βάση τα χρόνια της εκπαιδευτικής υπηρεσίας απάντησε μετά από 2μιση μήνες καθυστέρηση και συγκεκριμένα στις 24-5-2022 με το υπ’ αριθ. Πρωτ. 60573/Φ1 έγγραφο παραπέμποντας σε απάντησή της σε επίκαιρη ερώτηση άλλου βουλευτή για παρόμοιο θέμα και χωρίς να απαντά στο ερώτημα που τέθηκε. Στην εν λόγω συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής δε δίδεται καμία απολύτως απάντηση που να αφορά σε ποιες ενέργειες θα προβεί προκειμένου να αρθούν οι παραπάνω στρεβλώσεις του διδακτικού ωραρίου των νηπιαγωγών που υπηρετούν σε ολιγοθέσια νηπιαγωγεία έτσι ώστε να θεσμοθετηθεί ενιαίο διδακτικό ωράριο ανάλογα με τα χρόνια εκπαιδευτικής υπηρεσίας για όλους ανεξαιρέτως τους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

 

Είναι απαραίτητο να επαναληφθεί ότι στα ολιγοθέσια Νηπιαγωγεία, τα οποία καλύπτουν το 96% των Νηπιαγωγείων της χώρας δεν υπάρχει μείωση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών ανάλογα με τα χρόνια εκπαιδευτικής υπηρεσίας, όπως ισχύει για τους εκπαιδευτικούς των πολυθέσιων σχολείων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

 

Ειδικότερα, για όσα ισχύουν σήμερα σε βάρος των λειτουργών των Νηπιαγωγείων θα πρέπει να ληφθούν υπόψη ότι:

 

- Ενώ το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών υπολογίζεται για το Δημοτικό Σχολείο σε 6 διδακτικές ώρες ημερησίως, για το Νηπιαγωγείο υπολογίζεται σε 5 διδακτικές ώρες, καθώς οι ώρες προσέλευσης, αποχώρησης και διαλείμματος των μαθητών/τριών δε λαμβάνονται ως διδακτικές ώρες, παρά το γεγονός ότι οι παραπάνω ώρες αξιοποιούνται παιδαγωγικά από τις/τους Νηπιαγωγούς.

- Υπάρχει άνιση κατανομή του διδακτικού χρόνου μεταξύ των τμημάτων του Νηπιαγωγείου (Υποχρεωτικό/Πρωινό–Προαιρετικό/Ολοήμερο) και κατ’ επέκταση των Νηπιαγωγών που εργάζονται σε αυτά, ανάλογα με το αν στο Νηπιαγωγείο λειτουργεί τμήμα πρόωρης υποδοχής ή όχι.

- Ταυτόχρονα, η/ο Προϊσταμένη/ος του Νηπιαγωγείου εκτελεί διοικητικό έργο. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την αναγκαστική διεκπεραίωση των διοικητικών θεμάτων της σχολικής μονάδας από την/τον Προϊσταμένη/ο σε ώρες εκτός λειτουργίας σχολείου, δηλαδή σε ώρες απλήρωτης εργασίας.

- Η παροχή διοικητικού έργου από την/τον Προϊσταμένη/ο του Νηπιαγωγείου εξαρτάται από τον τύπο του Νηπιαγωγείου. Έτσι, λοιπόν, αν στη σχολική μονάδα λειτουργεί τμήμα πρόωρης υποδοχής ή αν πρόκειται για μονοθέσιο Νηπιαγωγείο, τότε δεν υπάρχει ο απαραίτητος χρόνος για την διεκπεραίωση των γραφειοκρατικών διαδικασιών από τις/τους Προϊσταμένες/ους.

 

Επειδή η Υπουργός Παιδείας οφείλει για τα παραπάνω να πάρει ευθέως θέση και μέτρα, και όχι να επαναλαμβάνει το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο.

 

Επειδή είναι πλέον επιτακτική ανάγκη να θεσμοθετηθεί άμεσα το διδακτικό ωράριο των Νηπιαγωγών, λαμβάνοντας υπόψη τα χρόνια υπηρεσίας και όχι την οργανικότητα των Νηπιαγωγείων, όπως είναι και αίτημα της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος.

 

Επειδή είναι πλέον επιτακτική ανάγκη να εφαρμοσθεί η μείωση του διδακτικού ωραρίου των Νηπιαγωγών ανάλογα με τα χρόνια υπηρεσίας όπως ο Νόμος ορίζει για τους εκπαιδευτικούς.

 

Ερωτάται η αρμόδια κ. Υπουργός:

 

Σε ποιες ενέργειες θα προβεί προκειμένου να αρθούν οι παραπάνω στρεβλώσεις του διδακτικού ωραρίου των νηπιαγωγών που υπηρετούν σε ολιγοθέσια νηπιαγωγεία και να εφαρμοσθεί η θεσμοθέτηση ενιαίου διδακτικού ωραρίου ανάλογα με τα χρόνια εκπαιδευτικής υπηρεσίας για όλους ανεξαιρέτως τους εκπαιδευτικούς;