MY KTEO

Πέμπτη 14 Ιουλίου 2022

Τι απαντά το Υπουργείο Παιδείας σε ερώτηση της Ελληνικής Λύσης για την επικείμενη υποβάθμιση του Δημοτικού Σχολείου Ωρεών


Ερώτηση είχε κατατεθεί στην Ελληνική Βουλή από την Ελληνική Λύση σχετικά με το θέμα «Βροντερό όχι της κοινότητας των Ωρεών στην επικείμενη υποβάθμιση του Δημοτικού Σχολείου της». Τι απαντάει το αρμόδιο Υπουργείο:

Η Ερώτηση

 «Βροντερό     όχι       της       κοινότητας       των      Ωρεών στην     επικείμενη υποβάθμιση του Δημοτικού Σχολείου της»

Κυρία Υπουργέ,

Σύμφωνα με ενημέρωση από κατοίκους της τοπικής κοινωνίας των Ωρεών Ευβοίας, ανάστατη είναι η τοπική κοινωνία, με αφορμή την επικείμενη υποβάθμιση του Δημοτικού Σχολείου της Κοινότητας από εξαθέσιο σε τετραθέσιο κατά τη νέα σχολική περίοδο. Η Πολιτεία μετά τις καταστροφικές καλοκαιρινές πυρκαγιές στον νομό, ενώ υποσχέθηκε στήριξη και ανασυγκρότηση, με μια σειρά ενεργειών της, μεταξύ αυτών και η υποβάθμιση αρκετών σχολείων του νομού, παρουσιάζεται ανακόλουθη μεταξύ λόγων και έργων. Εξοργισμένοι οι κάτοικοι των Ωρεών και διαμαρτυρόμενοι προς τη Διεύθυνση Α/θμιας Εκπαίδευσης Εύβοιας έλαβαν ως δικαιολογία το μικρό μαθητικό δυναμικό του σχολείου. Δεν είναι όμως δυνατόν ως μόνο κριτήριο για τη λειτουργία ενός σχολείου να είναι ένας μόνο αριθμητικός δείκτης ενός ΦΕΚ, αλλά πρέπει να συνυπολογίζονται και άλλοι παράγοντες και ιδιαιτερότητες. Και να σκεφτεί κανείς ότι το μαθητικό δυναμικό των Ωρεών δεν υφίσταται καμία μείωση σε σχέση με πέρσι, αλλά σημειώνει και μικρή αύξηση. Επίσης, πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπ’ όψιν το γεγονός ότι την επικείμενη συρρίκνωση τμημάτων θα την υποστούν οι μικρότερες τάξεις του σχολείου με τη δημιουργία ανομοιογενών τμημάτων 20-25 ατόμων. Τάξεις που ως γνωστόν θεωρούνται σημαντικές για τη μετέπειτα πορεία και εξέλιξη ενός μαθητή. Η νέα αυτή εξέλιξη πιθανότατα να κάνει αρκετούς γονείς να μεταγράψουν τα παιδιά τους σε άλλα σχολεία, γεγονός που θα φέρει στο σχολείο μεγαλύτερη υποβάθμιση. Το Δ. Σ Ωρεών δεν αξίζει τέτοια αντιμετώπιση. Πρόκειται για σχολείο με δράσεις και οικολογική συνείδηση πολυβραβευμένο όχι μόνο πανελλαδικώς αλλά και σε διεθνές επίπεδο. Και εκεί που η σχολική κοινότητα παράγει πλούσιο έργο και προσπαθεί με πρωτοβουλίες και δράσεις να κρατήσουν το σχολείο ψηλά, έρχεται η Πολιτεία και με τις αποφάσεις της βάζει τροχοπέδη στην ανάπτυξη ενός δραστήριου, σύγχρονου σχολείου με την υποβάθμισή του. Όμως δεν υποβαθμίζει μόνο το σχολείο αλλά ταυτόχρονα και ολόκληρη την τοπική κοινότητα των Ωρεών, μια κοινότητα που, ενώ είναι ξεχασμένη με μεγάλα προβλήματα σε υπηρεσίες υγείας, δημόσιες υπηρεσίες και συγκοινωνία, τώρα της δίνει το τελειωτικό χτύπημα με την υποβάθμιση του Δημοτικού Σχολείου της.

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,

Ερωτάται η κ. Υπουργός:

1.         Σε ποιες ενέργειες προτίθεστε να προβείτε, προκειμένου να φροντίσετε και να αποτρέψετε την υποβάθμιση του Δημοτικού Σχολείου των Ωρεών;

2.         Για ποιους λόγους ως μόνο κριτήριο για τη λειτουργία ενός σχολείου βάζετε έναν μόνο αριθμητικό δείκτη, χωρίς να συνυπολογίζετε και άλλους παράγοντες και ιδιαιτερότητες, όπως η κήρυξη του νομού σε έκτακτη ανάγκη ή η πανδημία και οι επιπτώσεις της στην εκπαιδευτική διαδικασία;

3.         Για ποιους λόγους, ενώ το μαθητικό δυναμικό του Δημοτικού Σχολείου των Ωρεών δεν υφίσταται μείωση αλλά αύξηση, επιλέγετε να το υποβαθμίσετε;

4.         Συνειδητοποιείτε ότι με την υποβάθμιση του Δημοτικού Σχολείου των Ωρεών υποβαθμίζετε ταυτόχρονα την τοπική κοινότητα, μια κοινότητα πολύπαθη και δοκιμαζόμενη σκληρά κατά το πρόσφατο παρελθόν;

Οι ερωτώντες Βουλευτές ΑΒΔΕΛΑΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΧΗΤΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

Η απάντηση του Υπουργείου

«Απάντηση στην Ερώτηση με αριθμ. πρωτ. 5170/13-5-2022»

Σε απάντηση του ανωτέρω Μέσου Κοινοβουλευτικού Ελέγχου, κάνουμε γνωστά τα ακόλουθα:

Για τις μεταβολές σχολικών μονάδων, που αφορούν σε Ιδρύσεις, Προαγωγές, Υποβιβασμούς, Συγχωνεύσεις και Καταργήσεις σχολικών μονάδων και οι οποίες ισχύουν από το επόμενο σχολικό έτος, εκδίδεται εγκύκλιος του Υ.ΠΑΙ.Θ. σύμφωνα με την οποία ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης καλείται, εντός ορισμένου χρονοδιαγράμματος, να εισηγηθεί τις όποιες Σχολικές Μεταβολές και ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης, καθώς και οι αρμόδιοι Δήμοι να γνωμοδοτήσουν ως προς αυτές. Για τις μεταβολές των σχολικών μονάδων πρέπει να λαμβάνονται υπόψη: ο αριθμός των μαθητών/τριών, η ορθή διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού, η χιλιομετρική απόσταση που διανύουν οι μεταφερόμενοι μαθητές/τριες και οι κτιριακές υποδομές με στόχο τη δημιουργία άρτιων, εξοπλισμένων και επαρκώς στελεχωμένων σχολικών μονάδων.

Για το σχολικό έτος 2022-2023 εκδόθηκε η υπ’ αριθμ. 141901/ΓΔ4/5-11-2021 εγκύκλιος του Υ.ΠΑΙ.Θ. Η Κοινή Υπουργική Απόφαση στην οποία θα περιλαμβάνονται οι σχολικές μεταβολές του έτους 2022-2023 βρίσκεται στο στάδιο της επεξεργασίας.

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με την υπ’ αρ. πρωτ. Φ.3/897/97652/Γ1/25-9-2006 ΚΥΑ (Β΄1507), η οργανικότητα των δημοτικών σχολείων προσδιορίζεται από την αναλογία (15) δεκαπέντε μαθητών προς (1) ένα δάσκαλο για τα μονοθέσια, διθέσια και τριθέσια και για τα λοιπά είκοσι πέντε (25) μαθητών προς ένα (1) δάσκαλο.

Η ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΖΕΤΤΑ Μ. ΜΑΚΡΗ