Evia Top: Κύμα ακρίβειας: Νέες ανατιμήσεις στα ράφια του σούπερ μάρκετ τον Αύγουστο

ΚΤΕΟ ΒΑΡΔΑΚΩΣΤΑΣ

Παρασκευή 29 Ιουλίου 2022

Κύμα ακρίβειας: Νέες ανατιμήσεις στα ράφια του σούπερ μάρκετ τον Αύγουστο


Οι αυξήσεις τιμών σε βασικά αγαθά συνεχίζονται και εν μέσω καλοκαιριού ανεβάζοντας ακόμη περισσότερο τον λογαριασμό στο καλάθι του σούπερ μάρκετ για τους καταναλωτές.

Τα τιμολόγια που έχουν στείλει προμηθευτές προς τις επιχειρήσεις του οργανωμένου λιανεμπορίου με τις τιμές που θα ισχύσουν από την 1η Αυγούστου, παρουσιάζουν αυξήσεις σε διάφορες κατηγορίες προϊόντων, σε συγκεκριμένους κωδικούς. Την ίδια στιγμή το κύμα ανατιμήσεων δεν αναμένεται να σταματήσει ούτε τον Σεπτέμβριο καθώς υπάρχουν επιχειρήσεις που έχουν ήδη ενημερώσει για αυξήσεις που θα θα ισχύσουν από το φθινόπωρο.

«Όσοι δεν έχουν προχωρήσει σε ανατιμήσεις τον Αύγουστο, θα κάνουν τον Σεπτέμβριο» σημειώνουν χαρακτηριστικά στο CNN Greece στελέχη της αγοράς που έχουν γνώση των τιμολογίων που φτάνουν στα σούπερ μάρκετ.

Από την 1η Αυγούστου λοιπόν οι καταναλωτές, αναμένεται να δουν κατά κύριο λόγο αυξήσεις σε συγκεκριμένους κωδικούς γαλακτοκομικών, σε προϊόντα για το σπίτι, όπως καθαριστικά και απορρυπαντικά αλλά και σε είδη προσωπικής φροντίδας και καλλυντικά.

Αξίζει να σημειωθεί πάντως ότι μετά το μεγάλο κύμα αυξήσεων τους προηγούμενους μήνες οι νέες αυξήσεις είναι μικρότερες σε ποσοστό. Αθροιστικά ωστόσο ανεβάζουν τη συνολική επιβάρυνση για τους καταναλωτές.

Από την πλευρά τους λιανέμποροι και προμηθευτές έχουν εντείνει την προωθητική δραστηριότητα μέσα στα καταστήματα, η οποία πλέον έχει φτάσει στο +66,4% για το σύνολο των ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών.

Τα προϊόντα με τις μεγαλύτερες ανατιμήσεις το πρώτο εξάμηνο
Στο πρώτο εξάμηνο του 2022 πάντως, με βάση τα στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων ΝielsenIQ οι κατηγορίες των Τροφίμων και Ποτών, ήταν εκείνες οι οποίες παρουσίασαν τις μεγαλύτερες πληθωριστικές πιέσεις, στο +4,2%.

Αναλυτικά οι τιμές σε ελαιόλαδο, συσκευασμένο τυρί και άλευρα, αυξήθηκαν μεσοσταθμικά κατά +22,7%, +9,6% και +9,1% αντίστοιχα, με τις πιο έντονες ανατιμήσεις να παρατηρούνται τον Μάιο και τον Ιούνιο.

Σημαντικές ανατιμήσεις καταγράφηκαν και στις μεγάλες κατηγορίες της φροντίδας του νοικοκυριού, αλλά και της προσωπικής περιποίησης κατά +3,4% και +2,1% αντίστοιχα, ενώ στα προϊόντα με τις μεγαλύτερες αυξήσεις βρίσκονται το αλουμινόχαρτο (+16,7%) και οι πάνες (+9,0%).



CNN.gr