Evia Top: Σούπερ μάρκετ: Το «τρικ» για να μην καταλαβαίνουμε τις αυξήσεις στις τιμές

ΚΤΕΟ ΒΑΡΔΑΚΩΣΤΑΣ

Παρασκευή 16 Σεπτεμβρίου 2022

Σούπερ μάρκετ: Το «τρικ» για να μην καταλαβαίνουμε τις αυξήσεις στις τιμές


Το ΙΝΚΑ αποκαλύπτει το τέχνασμα στα ράφια των σούπερ μάρκετ. «Πρόκειται για παραπλάνηση -νόμιμη μεν- του καταναλωτή».

Την ώρα που η ακρίβεια έχει εξελιχθεί σε βραχνά για τους καταναλωτές, οι οποίοι πασχίζουν να κρατήσουν χαμηλά τον λογαριασμό στα σούπερ μάρκετ, ο πρόεδρος του ΙΝΚΑ Γενική Ομοσπονδία Καταναλωτών Ελλάδας, Γιώργος Λεχουρίτης, εκφράζει την έντονη διαμαρτυρία του για μία νέα τακτική στα προϊόντα που βρίσκονται στα ράφια, αυτήν των «κρυφών» ανατιμήσεων.

Μιλώντας το πρωί της Παρασκευής (16/9) στην ΕΡΤ, ο πρόεδρος του ΙΝΚΑ αναφέρθηκε στο φαινόμενο που παρατηρείται τον τελευταίο καιρό, με τις εταιρείες να προχωρούν σε μείωση της ποσότητας των προϊόντων τους, διατηρώντας όμως την ίδια τιμή. Παράλληλα, υπογράμμισε ότι πλέον μπορεί να είναι φθηνότερο ένα μεμονωμένο προϊόν στο ράφι παρά το ίδιο σε συσκευασία προσφοράς.

«Το ένα κιλό παξιμάδια έγιναν 800 γραμμάρια»
«Το θέμα δεν είναι αν αυτό είναι νόμιμο, αλλά ηθικό. Πας να αγοράσεις ένα προϊόν για παράδειγμα απορρυπαντικό που έκαναν 13 ευρώ οι 90 μεζούρες. Σήμερα στην ίδια συσκευασία και πάλι με τιμή στα 13 ευρώ, υπάρχουν 70 μεζούρες. Το ένα κιλό παξιμάδια έγιναν 800 γραμμάρια και το ίδιο ισχύει για συσκευασμένα τρόφιμα, κρουασάν, πατατάκια. Ακόμα και στα σφουγγάρια για την κουζίνα έχουν μειώσει το μέγεθός τους», είπε.

«Τα μακαρόνια, οι μαργαρίνες, το γιαούρτι αλλά και σχεδόν όλες τις συσκευασίες, μέχρι και οι ζωοτροφές, είναι το τελευταίο εξάμηνο στην Ελλάδα προϊόντα με “κρυφές” ανατιμήσεις αφού οι επιχειρήσεις μειώνουν την ποσότητα στις συσκευασίες», πρόσθεσε.

Το φαινόμενο χαρακτηρίστηκε «εισαγόμενο καθώς ισχύει τον τελευταίο χρόνο στην Ευρώπη», σύμφωνα με τον πρόεδρο του Ινστιτούτου Καταναλωτών. «Πρέπει το υπουργείο Ανάπτυξης να συνομιλήσει με βιομηχάνους γιατί πρόκειται για παραπλάνηση -νόμιμη μεν- του καταναλωτή, αφού η ακρίβεια στα ράφια των σούπερ μάρκετ υποκρύπτούν τον πληθωρισμό με το τέχνασμα της μειωμένης ποσότητας», είπε.

Ένα προϊόν στο ράφι μπορεί να είναι φθηνότερο από αντίστοιχο σε συσκευασία προσφοράς
Μάλιστα, ο κ. Λεχουρίτης είπε ότι πλέον μπορεί να είναι φθηνότερο ένα μεμονωμένο προϊόν στο ράφι παρά το ίδιο σε συσκευασία προσφοράς. «Πρέπει να ελέγχεται η απόδειξη κι αν η τιμή είναι ίδια με αυτή στα ράφια και φυσικά είναι αδύνατον να μετράει ο κάθε καταναλωτής μεζούρες», είπε.

Ανέφερε τέλος καταγγελία για αδιανόητη αύξηση 150% σε βρεφικό γάλα, ειδικό για αλλεργίες που «μέσα σε μια εβδομάδα έφτασε στα 29 – 34 ευρώ».


iEidiseis.gr