MY KTEO

Τρίτη 6 Σεπτεμβρίου 2022

«Θα εφαρμοστεί επί τέλους ο νόμος για τη χορήγηση πτυχίων μουσικής ειδικότητας στους αποφοίτους των Μουσικών Σχολείων;»


Τα Μουσικά σχολεία ιδρύθηκαν με την 3345/2.9.1988 απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, που κυρώθηκε με το άρθρο 16 του ν. 1824/1988 (ΦΕΚ 296 Α`). Με την παρ. 5 του άρθ. 8 του νόμου 2158/1993 που παραμένει σε ισχύ, ορίζεται πως  “...χορηγούνται πτυχία μουσικής ειδικότητας, εφαρμοζομένων αναλόγως των διατάξεων του βασιλικού διατάγματος της 11.11.1957 (ΦΕΚ 229 Α`) "περί κυρώσεως του εσωτερικού κανονισμού του Ωδείου Θεσ/νικης".

Τα προσόντα των καθηγητών-εξεταστών των μουσικών μαθημάτων, η διαδικασία, οι προϋποθέσεις και η εξεταστέα ύλη για τη χορήγηση των παραπάνω πτυχίων ρυθμίζονται με αποφάσεις του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων. Τα χορηγούμενα πτυχία είναι ισότιμα με τα χορηγούμενα από τα ωδεία και τις μουσικές σχολές”.

Με τις Γ2/7323/08-12-1997 Απόφαση ΥΠ.Ε.Π.Θ. ΦΕΚ 1233 τ. Β΄ και Γ2/7324/08-12-1997 Απόφαση ΥΠ.Ε.Π.Θ. ΦΕΚ 1233 τ. Β΄, ορίζεται το πλαίσιο των εξετάσεων, ο τίτλος και το περιεχόμενο των πτυχίων της μουσικής ειδικότητας, ενώ με την  Υ.Α. Αριθ. Γ2/3375/30-06-1999 ΦΕΚ1505/Β`/22-07-1999 (ΓΙΑ ΠΤΥΧΙΑ ΜΟΥΣΙΚΗΣ) του ΥΠ.Ε.Π.Θ ορίζεται κατόπιν και της εισήγησης της Καλλιτεχνικής επιτροπής η σύσταση της εξεταστικής επιτροπής καθώς και η εξεταστέα ύλη των εξεταζόμενων μαθημάτων, με βάση την οποία διενεργήθηκαν οι πρώτες εξετάσεις τον  Σεπτέμβρη του 1999 και με παρόμοια απόφαση, τον Σεπτέμβρη του 2000 οι επόμενες.

Από τότε η διαδικασία έχει παγώσει και με διάφορες στη πορεία των προηγούμενων ετών αιτιάσεις, το εκάστοτε Υπουργείο Παιδείας δεν έχει προχωρήσει στη διενέργεια των εξετάσεων αυτών, στερώντας από τους αποφοίτους των Μουσικών Σχολείων της χώρας το εκ του νόμου εκχωρημένο δικαίωμά τους για λήψη πτυχίου μουσικής ειδίκευσης.

Για το θέμα αυτό στη πορεία των χρόνων έχουν κατατεθεί πλήθος ερωτήσεις στο Κοινοβουλευτικό έλεγχο, ενώ έχουν γίνει δύο αναφορές στο Συνήγορο του Πολίτη από γονείς και Κηδεμόνες το υποστηρικτικό πόρισμα των οποίων έχει προωθηθεί στο Υπουργείο.

Επειδή τα Μουσικά Σχολεία μέσα από το Δημόσιο Εκπαιδευτικό Σύστημα, παραμένουν εστίες καλλιέργειας και πολιτισμού, προάγοντας και καλλιεργώντας τη δημιουργική έκφρασης των νέων της χώρας μας.

Επειδή ποτέ δεν εφαρμόστηκαν μέχρι σήμερα στο σύνολό τους οι ιδρυτικές τους δεσμεύσεις ως προς τις παροχές στους μαθητές τους.

Επειδή η πολιτεία ολιγωρεί συστηματικά ως προς τις υποχρεώσεις της απέναντι στο θεσμό.

Επειδή εκτός του δικαιώματος της πιστοποίησης, οι μαθητές των Δημόσιων Μουσικών Σχολείων δικαιούνται και τη παροχή των δωρεάν συγγραμμάτων στα μαθήματα μουσικής ειδίκευσης που δεν τους παραχωρούνται ωστόσο, αποθαρρύνοντας τους οικονομικά ασθενέστερους να φοιτήσουν σ’ αυτά.

Επειδή οι μαθητές αναγκάζονται, για την πιστοποίηση των μουσικών δεξιοτήτων που ούτως ή άλλως λαμβάνουν με τη φοίτηση στα Μουσικά Σχολεία, σε παράλληλη φοίτηση και σε πιστοποίηση μέσω ιδιωτικών ωδείων, με κόστος δυσβάσταχτο οικονομικό αλλά και απώλεια σημαντική του δημιουργικού τους χρόνου.

Επειδή η παροχή δωρεάν παιδείας στη χώρα μας και η ίση μεταχείριση των μαθητών από τη πολιτεία, είναι δικαίωμα που απορρέει από το Σύνταγμα.

Επειδή η επιλογή της στήριξης του  “ιδιωτικού ανταγωνισμού” και της ιδιωτικοποίησης της Παιδείας από τη σημερινή ηγεσία του Υπουργείου, οδήγησε στη περαιτέρω λειτουργική υποβάθμισή των Μουσικών Σχολείων. 

Ερωτάται η αρμόδια Υπουργός

1. Σκοπεύει να στηρίξει, όπως ορίζει ο νόμος, το θεσμό των Δημοσίων Μουσικών Σχολείων, με ποιο χρονοδιάγραμμα και ποια σειρά ενεργειών;

2. Πρόκειται να μεριμνήσει για την απρόσκοπτη παροχή μουσικών δεξιοτήτων στους μαθητές των Μουσικών Σχολείων της χώρας, με ποιες κινήσεις και με ποιο χρονοδιάγραμμα;

3. Θα προχωρήσει στις απαιτούμενες από το νόμο ενέργειες, ώστε να διενεργηθούν οι απαιτούμενες για τη λήψη πτυχίων μουσικής ειδικότητας εξετάσεις, για τους αποφοίτους των Μουσικών Σχολείων και θα αποδώσει τίτλους στους επιτυχόντες;

4. Θα αποκατασταθεί η απαιτούμενη χρηματοδότηση και η επαρκής και έγκαιρη στελέχωση των Μουσικών Σχολείων καθώς και η διανομή δωρεάν συγγραμμάτων των μουσικών μαθημάτων στους μαθητές αυτών;