MY KTEO

Πέμπτη 10 Νοεμβρίου 2022

ΕΛΣΤΑΤ: Στο 9,1% ο πληθωρισμός τον Οκτώβριο - Υψηλές πτήσεις για φυσικό αέριο και διατροφή


Μειωμένος σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο είναι ο πληθωρισμός για τον Οκτώβρη, ο οποίος παραμένει, ωστόσο, σταθερά σε υψηλά επίπεδα. Στις κατηγορίες που παρουσιάζουν κατακόρυφη αύξηση στις τιμές είναι η ενέργεια και η διατροφή.

Σε πολύ υψηλά επίπεδα κινείται ο πληθωρισμός για τον Οκτώβριο του 2022, παρά τη μείωση που παρουσιάζει σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο. καθώς αν και ελαφρά χαμηλότερα διαμορφώθηκε στο 9,1% για τον Οκτώβριο.

Ο Γενικός ΔΤΚ τον περασμένο μήνα σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο 2022, παρουσίασε μείωση 1,2% και έτσι για τον Οκτώβριο διαμορφώθηκε στο 9,1%.

Ο μέσος ΔΤΚ του δωδεκαμήνου Νοεμβρίου 2021 - Οκτωβρίου 2022 διαμορφώνεται στο παρουσίασε αύξηση 9,2%.

Στην ενέργεια η μεγαλύτερη αύξηση στις τιμές
Το φυσικό αέριο εξακολουθεί να κινείται σε πολύ υψηλά επίπεδα, εξαιτίας της ενεργειακής κρίσης που έχει επιφέρει ο πόλεμος στην Ουκρανία, με την τιμή του να κοστίζει 68% υψηλότερα σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι, ενώ το πετρέλαιο θέρμανσης είναι ακριβότερο κατά 20,8%.

Στα καύσιμα-λιπαντικά οι τιμές είναι 17,8% υψηλότερες.

Από τις αυξήσεις δεν έχουν γλιτώσει ούτε τα βασικά είδη διατροφής, με τους καταναλωτές να «ματώνουν» καθημερινά στα σούπερ μάρκετ.

Όπως προκύπτει οι τιμές σε βασικά τρόφιμα τρέχουν με ρυθμό διπλάσιο του επίσημου πληθωρισμού: 24% ακριβότερα είναι τα γαλακτοκομικά, 19,3% υψηλότερα τα δημητριακά και το ψωμί, 17,3% τα κρέατα, 16,6% τα λάδια, 13,2% τα λαχανικά και 12% τα λοιπά τρόφιμα.

Συνολικά 16,1% υψηλότερο είναι το κόστος για τα είδη άμεσης κατανάλωσης του νοικοκυριού.

Τα ταξί κοστίζουν 32,9% ακριβότερα, τα αεροπορικά εισιτήρια 30,6% και τα ακτοπλοϊκά 26,7%.

Η αύξηση του Γενικού ΔΤΚ κατά 9,1% τον μήνα Οκτώβριο 2022, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Οκτωβρίου 2021, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:
  • 14,8% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, κρέατα (γενικά), ψάρια (γενικά), γαλακτοκομικά και αυγά, έλαια και λίπη, φρούτα (γενικά), λαχανικά (γενικά), ζάχαρησοκολάτες-γλυκά-παγωτά, λοιπά τρόφιμα, καφέ-κακάο-τσάι, μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμούς φρούτων.
  • 2,2% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).
  • 5,4% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
  • 11,2% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, επισκευή και συντήρηση κατοικίας, υπηρεσίες κοινοχρήστων, ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης, στερεά καύσιμα.
  • 10,6% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: έπιπλα και διακοσμητικά είδη, οικιακές συσκευές και επισκευές, υαλικά-επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού, οικιακές υπηρεσίες.
  • 2,7% στην ομάδα Υγεία, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: φαρμακευτικά προϊόντα, ιατρικά προϊόντα, ιατρικές οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες, νοσοκομειακή περίθαλψη.
  • 13,8% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, μοτοποδήλατα-μοτοσυκλέτες, ανταλλακτικά και αξεσουάρ αυτοκινήτου, καύσιμα και λιπαντικά, συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με ταξί, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με πλοίο.
  • 2,5% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: διαρκή αγαθά αναψυχής και πολιτισμού, μικρά είδη αναψυχής-άνθη-κατοικίδια ζώα, κινηματογράφους-θέατρα, γραφική ύλη και υλικά σχεδίασης, πακέτο διακοπών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε οπτικοακουστικό εξοπλισμό-υπολογιστές-επισκευές.
  • 2,0% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: δίδακτρα πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
  • 8,6% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενείακυλικεία, ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.
  • 4,2% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: κομμωτήρια και καταστήματα προσωπικής φροντίδας, άλλα είδη ατομικής φροντίδας.



iEidiseis.gr