Evia Top: Πόσο ασβέστιο πρέπει να καταναλώνουμε καθημερινά;

ΚΤΕΟ ΒΑΡΔΑΚΩΣΤΑΣ

Δευτέρα 14 Νοεμβρίου 2022

Πόσο ασβέστιο πρέπει να καταναλώνουμε καθημερινά;


Το ασβέστιο είναι απαραίτητο σε όλους, υπάρχουν όμως κάποιες φάσεις στη ζωή του ανθρώπου που είναι πραγματικά πολύτιμο.

Η εγκυμοσύνη και ο θηλασμός είναι δύο από αυτές, ενώ είναι επίσης ιδιαίτερα σημαντικό για την υγιή ανάπτυξη του εμβρύου. Τέλος, είναι ιδιαίτερα απαραίτητο τα χρόνια πριν αλλά και μετά την εμμηνόπαυση στις γυναίκες.

Δε χρειάζεται να επιλέξεις γάλα που να είναι πιο συμπυκνωμένο για να πάρεις περισσότερο ασβέστιο. Αυτό συμβαίνει επειδή το ασβέστιο στο γάλα είναι ξεχωριστό από το λίπος.

Το αποβουτυρωμένο γάλα έχει στην πραγματικότητα υψηλότερη συγκέντρωση ασβεστίου από το πλήρες γάλα, επειδή το μέρος που δεν περιέχει ασβέστιο, δηλαδή το λίπος, έχει αφαιρεθεί.

Το σώμα σου περιέχει περισσότερο ασβέστιο από οποιοδήποτε άλλο ορυκτό. Το 99% βρίσκεται στα οστά και τα δόντια.

Το άλλο 1% εμπλέκεται στις λειτουργίες του οργανισμού βοηθώντας το αίμα να πήξει, τους μυς να σφίγγουν και να χαλαρώνουν, τον εγκέφαλο και το σώμα σου να επικοινωνούν μέσω νευρικών σημάτων.

Όταν δεν καταναλώνεις αρκετό ασβέστιο για να διατηρήσεις αυτές τις βασικές λειτουργίες, το σώμα σου κλέβει το ορυκτό αυτό από τα οστά σου. Και όταν τα οστά χάνουν ασβέστιο, αυξάνεται ο κίνδυνος για οστεοπόρωση και κατάγματα.

Σύμφωνα με το Ινστιτούτο Ιατρικής των ΗΠΑ, η ποσότητα ασβεστίου που θα πρέπει να καταναλώνεις ημερησίως είναι:
  • Ηλικία 1-3 ετών: 700 mg ανά ημέρα
  • Ηλικία 4-8 ετών: 1.000 mg ημερησίως
  • Ηλικία 9-18 ετών: 1.300 mg ημερησίως
  • Ηλικία 19-50 ετών: 1.000 mg ημερησίως
  • Περίοδος θηλασμού: 1.000 mg ημερησίως
  • Περίοδος εγκυμοσύνης: 1.000 mg ημερησίως
  • Ηλικία 51-70 ετών (γυναίκες): 1.200 mg ημερησίως
  • Ηλικία 51-70 ετών (άνδρες): 1.000 mg ημερησίως
  • Ηλικία 71+ ετών: 1.200 mg ημερησίως


govastileto.gr