MY KTEO

Παρασκευή 18 Νοεμβρίου 2022

Κάλυψη των κενών των ειδικοτήτων ΔΕ των εργαστηρίων των ΕΠΑΛ


Οι ειδικότητες Δ.Ε. των εργαστηρίων των ΕΠΑΛ, εδώ και πάρα πολλά χρόνια στηρίζουν τα σχολικά εργαστήρια των σχολείων επαγγελματικής εκπαίδευσης. Είναι απαραίτητες, καθώς με την επαγγελματική πείρα που διαθέτουν, στελεχώνουν τα εργαστήρια των σχολείων αυτών, προετοιμάζουν εργαστηριακές ασκήσεις, συμβάλλουν στην καλύτερη πρακτική κατανόηση των εργαστηρίων και φροντίζουν για τη σωστή λειτουργία των μηχανημάτων και του εξοπλισμού των εργαστηρίων.

 

Θυμίζουμε ότι οι ειδικότητες τεχνικών ΔΕ με βάση την προκήρυξη 2ΓΔ/2020 έχουν τουλάχιστον τριετή επαγγελματική προϋπηρεσία, όπως ορίζει η νομοθεσία και έχουν ενταχθεί στους κλάδους των εργαστηριακών εκπαιδευτών ΔΕ. Σύμφωνα με τους πίνακες κατάταξης του 2021 είναι συνολικά 439 και αποτελούνται από ΔΕ02.01 ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΙ (80), ΔΕ02.02 ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΙ (89), ΔΕ01.05 ΟΙΚΟΔΟΜΟΙ (7), ΔΕ 01.13 ΞΥΛΟΥΡΓΟΙ (15), ΔΕ 01.14 ΚΟΠΤΟΡΑΠΤΙΚΗ (8), ΔΕ 01.15 ΑΡΓΥΡΟΧΡΥΣΟΧΟΟΙ (13), ΔΕ 01.17 ΚΟΜΜΩΤΕΣ (227).

 

Παρά τα δεκάδες κενά στα εργαστηριακά μαθήματα των ΕΠΑΛ, οι εκπαιδευτικοί αυτοί αδικούνται, αφού και στα δύο κύματα διορισμών διορίστηκαν ελάχιστοι, το 2021 μόνο 29, και ταυτόχρονα δεν προσλαμβάνονται ούτε ως αναπληρωτές. Το σχολικό έτος 2021-2022 είχαμε μηδενικές προσλήψεις, ενώ τη φετινή χρονιά μετά και από τις 2 φάσεις προσλήψεων αναπληρωτών πάλι δεν είχαμε καμία πρόσληψη από αυτές τις ειδικότητες.

 

Οι ειδικότητες τεχνικών ΔΕ δικαιολογημένα ανησυχούν γιατί δεν καλύπτονται τα κενά με αυτές τις ειδικότητες ενώ το τελευταίο διάστημα φαίνεται να εξαιρούνται από τις διευθύνσεις εκπαίδευσης. Για αυτή την κατηγορία των εκπαιδευτικών, που περιμένουν έστω και τώρα τις επόμενες φάσεις προσλήψεων αναπληρωτών, είναι θέμα επιβίωσης των ίδιων και των οικογενειών τους.

 

ΕΡΩΤΑΤΑΙ η κα. Υπουργός τι μέτρα θα πάρει έτσι ώστε:

 

- Να δοθούν όλα τα κενά των εργαστηριακών μαθημάτων και να καλυφθούν στις επόμενες φάσεις με προσλήψεις αναπληρωτών από τους συγκεκριμένους κλάδους

 

- Να καλυφθούν τα κενά αυτά με μόνιμους διορισμούς από τις συγκεκριμένες ειδικότητες

 

- Να δοθεί η δυνατότητα επιμόρφωσης στην ΑΣΠΑΙΤΕ, έτσι ώστε οι συγκεκριμένοι εκπαιδευτικοί να αποκτήσουν παιδαγωγική επάρκεια, όπως γίνονταν παλιότερα.