MY KTEO

Τετάρτη 16 Νοεμβρίου 2022

Αργεί η αποκλιμάκωση της ακρίβειας στο μέσο καλάθι του σούπερ μάρκετ


Μιλώντας στη «Ν» για το καλάθι του νοικοκυριού, στελέχη των σούπερ μάρκετ λένε πως «η πρωτοβουλία δείχνει μια δυναμική, είναι ακόμα στην αρχή. Οι αλυσίδες παρακολουθούν τις τιμές και μπορούν να προχωρήσουν σε αναπροσαρμογές με μειώσεις στις τελικές τιμές»

Στη «μητέρα των μαχών» αναδεικνύεται για την κυβέρνηση η ακρίβεια στο καλάθι του σούπερ μάρκετ, με τον πληθωρισμό στο ράφι να αγγίζει «επιδόσεις» που καθιστούν το κόστος διατροφής… πολυτέλεια.

Η πρωτοβουλία για το «καλάθι του νοικοκυριού», προσδοκάται να αποτελέσει ισχυρό ανάχωμα έναντι της ακρίβειας, ωστόσο εκτιμάται ότι δύσκολα θα ανατρέψει το κρεσέντο του πληθωρισμού στο ράφι.

Η αγορά τροφίμων και λοιπών βασικών καταναλωτικών αγαθών εκτιμά ότι ο πληθωρισμός στο μέσο καλάθι του σούπερ μάρκετ διαμορφώνεται στο 12%13%, δεδομένου του μίγματος των προϊόντων που δεν περιλαμβάνει μονάχα τρόφιμα ή επώνυμες επιλογές. Σε ό,τι αφορά τις τιμές φαίνεται ότι θα παραμείνουν υψηλές στα βασικά καταναλωτικά είδη, καθώς δεν υπάρχει αποκλιμάκωση ούτε στο ενεργειακό μέτωπο, ούτε στις τιμές πρώτων υλών και μεταφορών που επιβαρύνουν βιομηχανία και λιανική. «Οι τιμές στα τρόφιμα θα εμφανίσουν σημάδια αποκλιμάκωσης με καθυστέρηση τουλάχιστον δύο τριών μηνών σε σχέση με τον γενικό πληθωρισμό», αναφέρουν στη «Ν» στελέχη της αγοράς.

Σε μια προσπάθεια να συγκρατήσει την πτώση της κατανάλωσης, η λιανική προώθησε την πρωτοβουλία για το «καλάθι του νοικοκυριού» και όπως αναφέρουν, μιλώντας στη «Ν», στελέχη των σούπερ μάρκετ «η πρωτοβουλία δείχνει μια δυναμική, είναι ακόμα στην αρχή. Οι αλυσίδες παρακολουθούν τις τιμές και μπορούν να προχωρήσουν σε αναπροσαρμογές με μειώσεις στις τελικές τιμές. Και θα το κάνουν. Ο ανταγωνισμός στην αγορά λειτουργεί και θα συνεχίσει να λειτουργεί», ενώ σχολιάζοντας τον επικοινωνιακό χειρισμό της πρωτοβουλίας από την ηγεσία του ΥΠΑΝ τονίζουν ότι «η διαχείριση θέλει προσοχή. Η πολιτική πίεση οδηγεί σε λαθεμένες διατυπώσεις και είναι απογοητευτικό να γίνεται σύγκριση ανόμοιων πραγμάτων. Μην εξαντλούμε το εγχείρημα στη στατιστική τιμών ανάμεσα στα καλάθια, διότι το μίγμα είναι διαφορετικό και μη συγκρίσιμο».

Από πλευράς βιομηχανίας, η αγορά είναι ακόμα «χωρισμένη» καθώς μια σημαντική μερίδα -που περιλαμβάνει την πλειονότητα των πολυεθνικών παικτών δεν φαίνεται να δείχνει ενδιαφέρον συμμετοχής, ενώ κάποιες επιχειρήσεις τηρούν ακόμα στάση αναμονής για το πώς θα εξελιχθεί το εγχείρημα.


naftemporiki.gr της Δανάης Αλεξάκη