MY KTEO

Παρασκευή 20 Ιανουαρίου 2023

Επιτακτική η ανάγκη εξασφάλισης των αναγκαίων πιστώσεων για την κάλυψη των 442 κενών θέσεων εργασίας Φιλολόγων (ΠΕ02.50) Ειδικής Αγωγής


Η συμπεριληπτική εκπαίδευση αποτελεί ευρωπαϊκή προτεραιότητα στο πλαίσιο της προσπάθειας εξάλειψης των διακρίσεων και της εξασφάλισης ισότιμης πρόσβασης στο αγαθό της εκπαίδευσης για όλα τα παιδιά ανεξαρτήτως αναπηρίας ή μαθησιακών δυσκολιών. Ωστόσο, η χώρα μας αδυνατεί να ανταποκριθεί και να συμβαδίσει με τα ευρωπαϊκά πρότυπα εκπαίδευσης καθώς εκατοντάδες παιδιά παραμένουν χωρίς την αναγκαία υποστήριξη είτε γίνεται λόγος για την Παράλληλη Στήριξη (Π.Σ.), είτε για τη λειτουργία των Τμημάτων Ένταξης (Τ.Ε.), είτε για τις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Σ.Μ.Ε.Α.Ε.).

Ειδικότερα, σε επιστολή της η Πρωτοβουλία Φιλολόγων Ειδικής Αγωγής επισημαίνει ότι λίγο πριν την ολοκλήρωση του πρώτου τετράμηνου της διανυόμενης σχολικής χρονιάς οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς και δη σε Φιλολόγους Ειδικής Αγωγής παραμένουν αρίφνητες.

Αν και οι γονείς των παιδιών με ανάγκες Ειδικής Αγωγής έχουν προβεί στις απαραίτητες διαδικασίες, εξασφαλίζοντας τις αναγκαίες γνωματεύσεις από τα αρμόδια ΚΕΔΑΣΥ, δυστυχώς, έρχονται αντιμέτωποι με την ολιγωρία του Υπουργείου Παιδείας, το οποίο αρνείται πεισματικά να φροντίσει για την κάλυψη των αναγκών των παιδιών τους.

Αν και οι Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΙΔΕ) έχουν καταχωρήσει πολλάκις στο ΟΠΣΥΔ τις ελλείψεις των αναγκαίων εκπαιδευτικών, ωστόσο κατά τις τρεις φάσεις προσλήψεων αναπληρωτών που έχουν προηγηθεί το Υπουργείο Παιδείας δεν έχει λάβει τη δέουσα μέριμνα για την πρόσληψη του απαραίτητου αριθμού Φιλολόγων Ειδικής Αγωγής.

Οι κενές θέσεις εργασίας αποτυπώνονται αναλυτικά στον ακόλουθο πίνακα που έχει καταρτίσει η Πρωτοβουλία Φιλολόγων Ειδικής Αγωγής, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που καταχώρησαν οι ΔΙΔΕ κατά την τελευταία φάση προσλήψεων.

Με μία απλή ανάγνωση του πίνακα καθίσταται σαφές ότι η επίλυση του θέματος επαφίεται αποκλειστικά και μόνο στη διάθεση και στις προθέσεις της Κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας προκειμένου να μεριμνήσει, έστω την ύστατη χρονική στιγμή, ώστε τα παιδιά αυτά να ξεκινήσουν τη νέα χρονιά με περισσότερη αισιοδοξία για την ικανοποίηση των στόχων τους, των ονείρων τους και των αναγκών τους και να διασφαλιστεί περαιτέρω η ισότιμη συμμετοχή τους στην κοινωνική, επαγγελματική, οικονομική και πολιτική ζωή, στο πλαίσιο μιας ευνομούμενης και δημοκρατικής κοινωνίας. Ο σημερινός παραγκωνισμός τους από την εκπαιδευτική διαδικασία συνεπάγεται αυτομάτως τον διαρκή παραγκωνισμό τους ως πολιτών από όλους τους τομείς του δημόσιου και ιδιωτικού βίου.

 

Με βάση τα παραπάνω,

 

Ερωτάται η αρμόδια κα Υπουργός:

 

1. Προτίθεται να προβεί άμεσα στις κατάλληλες ενέργειες προκειμένου να εξασφαλισθούν οι αναγκαίες πιστώσεις για να καλυφθούν οι 442 κενές θέσεις εργασίας Φιλολόγων ΕΑ, οι οποίες αντιστοιχούν σε Παράλληλη Στήριξη, Τμήματα Ένταξης και ΣΜΕΑΕ;

2. Ποιο είναι το ακριβές χρονοδιάγραμμα προσλήψεων που έχει καταρτίσει προκειμένου να στελεχωθούν επαρκώς τα 80 νέα Τμήματα Ένταξης;