MY KTEO

Παρασκευή 13 Ιανουαρίου 2023

Ψήφισμα Νηπιαγωγών

 


Για μια ακόμη σχολική χρονιά δυστυχώς είμαστε αναγκασμένοι να αναφερόμαστε στα κακώς κείμενα της εκπαίδευσης που σημαίνει ότι  καμία πρόοδος δεν έχει επιτευχθεί έως τώρα. Το αντίθετο μάλιστα! Στα χρόνια προβλήματα του νηπιαγωγείου κατατάσσονται :

Οι υποδομές  ( Το 60% των Νηπιαγωγείων στεγάζονται σε ισόγεια καταστήματα χωρίς οικοδομικές άδειες , χωρίς ασφάλεια και υλικοτεχνικές υποδομές)

 Τα Πολυπληθή τμήματα

 Τα μη επικαιροποιημένα αναλυτικά  προγράμματα

 Η Ελλειμματική  στήριξη  υποστηρικτικών δομών (σχολικοί σύμβουλοι, ειδικοί παιδαγωγοί, ψυχολόγοι , κοινωνικοί λειτουργοί , σχολικοί νοσηλευτές , λογοθεραπευτές  κλπ.)

Η μη ίδρυση και λειτουργία  τμημάτων ένταξης

 Το Ωράριο  που προσαρμόζεται κατά βούληση του υπουργείου

Στα πάγια αυτά προβλήματα , προστέθηκαν κι άλλα , σύμφωνα με τις δικές σας απαντήσεις στο ερωτηματολόγιο που στάλθηκε από τον Σύλλογό μας στις σχολικές σας μονάδες.

ΠΡΟΣΤΕΘΗΚΑΝ ΤΑ ΕΞΗΣ:

Το ωρολόγιο πρόγραμμα με την εισαγωγή των αγγλικών και ακόμη περισσότερο των εργαστηρίων δεξιοτήτων, έγινε περισσότερο δομημένο από ποτέ

Στο αναλυτικό πρόγραμμα αλλοιώθηκε ο ευέλικτος χαρακτήρας του, χαρακτηριστικό που αποτελεί προνόμιο και ζητούμενο για τα σύγχρονα αναλυτικά προγράμματα σπουδών

Βιώνουμε τον εμπαιγμό και την αλαζονική στάση του υπουργείου για δήθεν καινοτομίες, όπως τα εργαστήρια δεξιοτήτων, των οποίων η θεματολογία και η διαδικασία ανάπτυξης είναι η συνήθης πρακτική του νηπιαγωγείου. Μας παρουσιάζουν το γνωστό ως καινοτόμο και επιβαρύνουν τις νηπιαγωγούς με απίστευτη γραφειοκρατία, σε χρόνο που δεν υπάρχει.

Η μετάλλαξη του νηπιαγωγείου σε δομή με γραφειοκρατική και διεκπεραιωτική λειτουργία με υποβάθμιση του παιδαγωγικού του ρόλου.

Η ελαστικοποίηση του ωραρίου μας, και η απαίτηση για άμεση απάντηση σε εγκυκλίους και έγγραφα, την ώρα που έχουμε το εκπαιδευτικό μας έργο, αποδεικνύοντας την άγνοια που έχουν για τη λειτουργία του νηπιαγωγείου και τις δυσκολίες που υπάρχουν λόγω των πολλαπλών ρόλων, που αναγκάζεται να πάρει μια νηπιαγωγός.

Η αδιαφορία για το δικαίωμα να παίρνουμε μειωμένο ωράριο το οποίο θεσμοθετήθηκε στα χαρτιά αλλά δεν εφαρμόζεται.

Η αδιαφορία για την ασφάλεια και υγιεινή των μαθητών μας, με καθαρίστριες που με την τρίωρη παρουσία τους δεν μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες που υπάρχουν λόγω των αναπτυξιακών χαρακτηριστικών των παιδιών.

 Οι διαδικασίες πρόχειρων επιμορφώσεων σε πολύ σημαντικά ζητήματα, μόνο και μόνο για την απορρόφηση κονδυλίων, ατελείωτες ώρες σε τηλε-επιμορφώσεις, πρόσβαση σε γνώση με έλλειμμα επικοινωνίας και διάδρασης βιωματικής.

Η προσχηματική αιτιολογία για αναβάθμιση του νηπιαγωγείου με την εισαγωγή των αγγλικών στα νηπιαγωγεία, από εκπαιδευτικούς που δεν είναι κατάλληλα εκπαιδευμένοι και δεν έχουν καμία επιμόρφωση για τα ιδιαίτερα αναπτυξιακά χαρακτηριστικά αυτής της ηλικίας. Και η υποχρέωση των νηπιαγωγών να επιμορφωθούν για τα αγγλικά, ενώ η εισαγωγή τους στο νηπιαγωγείο, γίνεται από εκπαιδευτικό αγγλικών. 

Ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Χαλκίδας , πολλές φορές τα τελευταία χρόνια έχει ζητήσει την συγκρότηση επιτροπής για την μελέτη και εξεύρεση λύσεων στο σοβαρό κτιριακό πρόβλημα των Νηπιαγωγείων . Έχουμε λάβει διαβεβαιώσεις ότι θα γίνει αλλά δεν υλοποιήθηκε ποτέ .

Αναγκαιότητα επίσης αποτελεί η διαθεσιμότητα από την Δ/νση Α/θμιας σε εκπαιδευτικούς για αναπλήρωση συναδέλφων σε περιπτώσεις εκτάκτων γεγονότων – αδειών.

Επικυρώνοντας τις αποφάσεις, τις διεκδικήσεις και τις προτάσεις μας, καταγγέλλοντας την εγκληματική αδιαφορία του Υπουργείου για το ποιοτικό νηπιαγωγείο, επιβεβαιώνουμε την απόφαση μας, να αγωνιζόμαστε σθεναρά για το ποιοτικό δημόσιο νηπιαγωγείο.