Evia Top: Παρωδία με την αξιολόγηση εκπαιδευτικών - Τάζει αυξήσεις η Κεραμέως για μετά τις εκλογές

ΚΤΕΟ ΒΑΡΔΑΚΩΣΤΑΣ

Παρασκευή 20 Ιανουαρίου 2023

Παρωδία με την αξιολόγηση εκπαιδευτικών - Τάζει αυξήσεις η Κεραμέως για μετά τις εκλογές


Αξιολόγηση εκπαιδευτικών προεκλογικά, αυξήσεις στους μισθούς τους …αργότερα, υπόσχεται η κυβέρνηση σε δασκάλους και καθηγητές.

Στάση αναμονής τηρούν οι εκπαιδευτικοί μετά τις χτεσινές ανακοινώσεις της υπουργού Παιδείας ότι από την ερχόμενη εβδομάδα θα ξεκινήσει η ατομική αξιολόγηση δασκάλων και καθηγητών, μετά από σχεδόν 40 χρόνια. Τις επόμενες μέρες οι Ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών, θα ζητήσουν συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου προκειμένου να ζητήσουν διευκρινίσεις για το θέμα και στη συνέχεια θα εξετάσουν τη στάση, την οποία θα κρατήσουν το επόμενο διάστημα.

Όπως χαρακτηριστικά λένε οι εκπαιδευτικοί και αυτή θα είναι μια «αξιολόγηση-παρωδία» και «προφανώς οι επικοινωνιολόγοι της συνέστησαν να μιλήσει τώρα προεκλογικά για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών πιστεύοντας ότι θα κερδίσει ψήφους από την κοινωνία αλλά θα πέσουν έξω στις….προβλέψεις».

Από την άλλη πλευρά η υπουργός Παιδείας, κυρία Κεραμέως, γνωρίζοντας τη θέση των εκπαιδευτικών για την αξιολόγηση φροντίζει να τους προσφέρει υποσχέσεις για αυξήσεις μισθών καθώς όπως είπε και χτες «αν η τετραετία αυτή ήταν επικεντρωμένη στη μείωση των φόρων, η επόμενη θα είναι επικεντρωμένη στους καλύτερους μισθούς.

Αυτό συμπεριλαμβάνει προφανώς τους εκπαιδευτικούς». Ταυτόχρονα έχοντας γνώση της δυσκολίας που έχει το εγχείρημα «αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, η υπουργός, κάλεσε και τα κόμματα «να πάρουν θέση εάν θέλουν η χώρα μας να εναρμονιστεί με αυτά που συμβαίνουν διεθνώς», λέγοντας πως «η αξιολόγηση έχει καθαρά έναν βελτιωτικό χαρακτήρα, για να γίνουν οι εκπαιδευτικοί μας καλύτεροι».

Πώς θα γίνει η αξιολόγηση εκπαιδευτικών
Το υπουργείο Παιδείας θέλοντας να κατευνάσει τις αντιδράσεις των εκπαιδευτικών φροντίζει εξαρχής να ξεκαθαρίσει ότι ο στόχος της αξιολόγησης είναι κυρίως διαμορφωτικός και όχι τιμωρητικός. Συνεπώς, σε περίπτωση θετικής αξιολόγησης, ο εκπαιδευτικός θα μπορεί να αξιοποιήσει την αξιολόγησή του ως μοριοδοτούμενο κριτήριο για την επιλογή του σε θέση ευθύνης (π.χ. για να αναλάβει θέση Διευθυντή Σχολείου, Διευθυντή Εκπαίδευσης, Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης) που συνεπάγεται και υψηλότερες αποδοχές.

Σε περίπτωση, μη ικανοποιητικής αξιολόγησης, ο αξιολογηθείς υποψήφιος θα πρέπει να παρακολουθήσει υποχρεωτική επιμόρφωση, βάσει υλικού, που εκπονεί το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ). Η αξιολόγηση εστιάζει σε δύο πεδία:Το διδακτικό και παιδαγωγικό έργο του εκπαιδευτικού, που εξειδικεύεται σε:
α1) γενική και ειδική διδακτική,
α2) παιδαγωγικό κλίμα και διαχείριση της τάξης και την υπηρεσιακή του συνέπεια και επάρκεια.

Η αξιολόγηση διενεργείται βάσει τετράβαθμης περιγραφικής κλίμακας («εξαιρετικό», «πολύ καλό», «ικανοποιητικό», «μη ικανοποιητικό» έργο). Η αξιολόγηση εκκινεί με μια πρώτη συνάντηση μεταξύ αξιολογητή και αξιολογούμενου προκειμένου να αναλυθεί η διαδικασία και οι παράμετροι της αξιολόγησης. Στη συνέχεια, σε συμφωνημένη ώρα/ημέρα, ο αξιολογητής παρακολουθεί τον αξιολογούμενο σε δύο διδασκαλίες.

Η παρατήρηση των διδασκαλιών, σε συνδυασμό με την έκθεση αυτοαξιολόγησης του αξιολογούμενου, τα σχετικά τεκμήρια που προσκομίζει, καθώς και τη διαδικασία αναστοχασμού που ακολουθεί μετά από κάθε διδασκαλία, συνιστούν τη βάση για την αξιολογική κρίση του αξιολογητή. Για τους σκοπούς της αξιολόγησης, έχει δημιουργηθεί ειδική ψηφιακή εφαρμογή, προσβάσιμη μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (ΕΔΩ).

Στην εφαρμογή αυτή τηρούνται όλοι οι σχετικοί ηλεκτρονικοί φάκελοι των στελεχών εκπαίδευσης, εκπαιδευτικών, μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ), μαζί με όλα τα σχετικά τεκμήρια για την αξιολόγηση (π.χ. ατομικός φάκελος/portfolio, εκθέσεις αυτοαξιολόγησης, αξιολογικές εκθέσεις των αξιολογητών κλπ). Επιπλέον, μέσω της εφαρμογής αυτής θα μπορούν να υποβληθούν και αντιρρήσεις ή ενστάσεις. Η συμμετοχή στη διαδικασία αξιολόγησης και στις σχετικές με αυτή διαδικασίες αποτελεί υπηρεσιακό καθήκον των εκπαιδευτικών.


iEidiseis.gr