Evia Top: No caption needed: Ένας βασικός λόγος που η Μαρία Καβογιάννη είναι ηθοποιάρα

ΚΤΕΟ ΒΑΡΔΑΚΩΣΤΑΣ

Κυριακή 1 Ιανουαρίου 2023

No caption needed: Ένας βασικός λόγος που η Μαρία Καβογιάννη είναι ηθοποιάρα


Ο επίσημος λογαριασμός του Netflix στην Ελλάδα έγραψε πολύ σωστά «No caption needed» και όλοι υποκλίθηκαν. Ένας από τους λόγους που η Καβογιάννη είναι σπουδαία και ως άνθρωπος.

Ποιος να πει και τι στη Μαρία Καβογιάννη; Και όχι τώρα που ταξίδεψε Netflix αλλά εδώ και πολλά χρόνια που δεν έχει απλώς αποδείξει ότι είναι κορυφαία ηθοποιός αλλά πάνω απ' όλα ότι είναι ένας σπουδαίος άνθρωπος. Και αυτό είναι κάτι που ανεβάζει ακόμα περισσότερο την ποιότητά της ως καλλιτέχνη καθώς το ήθος βαδίζει χέρι- χέρι με τη λέξη ηθοποιός (κάτι που κάποιοι από τον χώρο της υποκριτικής δυστυχώς δεν έχουν καταλάβει -τουλάχιστον- ακόμα.

Ταλαντούχα, ειλικρινής, άμεση, δοτική, δίκαιη, επίμονη, με χιούμορ και ευφυία, η Μαρία Καβογιάννη είναι σίγουρα η φίλη που θα ήθελες να έχεις και δεν είναι τυχαίο πως κάνει παρέα με πάρα πολλούς ηθοποιούς και καλλιτέχνες γενικότερα. Παρέες έχει σαφώς και εκτός χώρου, αλλά αν κατάφερε να διατηρήσει φιλικές σχέσεις για πολλά χρόνια με το λεγόμενο «συνάφι» (λέξη που χρησιμοποιούν οι ίδιοι οι ηθοποιοί), τότε αυτό λέει πολλά εκείνη.

Maestro της φιλίας: Η Μαρία Καβογιάννη είναι οπωσδήποτε η φίλη που θα ήθελες να έχεις

Ένα από τα πιο σημαντικά όπλα της Μαρίας είναι ότι δεν παίρνει τον εαυτό της στα σοβαρά κάνοντας βαρύγδουπες δηλώσεις σε συνεντεύξεις ή σε φιλτραρισμένες εικόνες στα social media. Με σοβαρότητα, όμως, αντιμετωπίζει τον κάθε ρόλο που της έχει ανατεθεί όλα αυτά τα χρόνια και τον οποίο συμφώνησε και η ίδια να παίξει. Το αν ποτέ μετάνιωσε για κάποιον ρόλο της δεν θα το καταλάβεις ποτέ και αυτό αν μη τι άλλο την τιμάει!

Από την Ασπασία του Ντόλτσε Βίτα και την Κορίνα των Εγκλημάτων μέχρι τους πιο δραματικούς ρόλους της σε 10η Εντολή, Μάγισσες της Σμύρνης, Χαρά Αγνοείται, Ένας άλλος Κόσμος, Maestro κ.λπ -και όλο το ενδιάμεσο βιογραφικό της Μαρίας σε θέατρο, κινηματογράφο και τηλεόραση, προκύπτει ένα απλό συμπέρασμα:

Η Μαρία Καβογιάννη δεν έχει «μανιέρα».

Είναι πάρα πολύ ενοχλητικό και πραγματικά ο κόσμος το αντιλαμβάνεται (κάπου ώπα) όταν για παράδειγμα, ένας κωμικός ηθοποιός με μανιέρα (π.χ. που παίζει πατώντας στο ίδιο μοτίβο που τον ταύτισε ο κόσμος και τον αποθέωσε ή παίζοντας απλώς τον εαυτό του) προσπαθεί μετά την επιτυχία στην κωμωδία να πείσει πως είναι ένας «τέρας» της υποκριτικής στο δράμα. Κάτι που προφανώς δεν είναι, αλλά κι αν είναι, αυτό είναι κάτι που θα το κρίνει ο κόσμος και όχι ο ίδιος.

Ο Maestro γίνεται μάρτυρας ενός μεγάλου μυστικού - Η συγκλονιστική σκηνή της Μαρίας Καβογιάννη

Ναι, ισχύει πως μεγάλοι κωμικοί ήταν/είναι ακόμα πιο σπουδαίοι στο δράμα αλλά κανείς από αυτούς δεν είχε (και δεν έχει) την ανάγκη να αποδείξει τίποτα. Άρα, δεν «φωνάζει». Δεν έχει δηλαδή την ανάγκη να κάνει «θόρυβο».

Μία τέτοια, λοιπόν, ηθοποιός που δεν «φωνάζει» και δεν έχει ανάγκη να κάνει «θόρυβο» (και που είναι σπουδαία στο δράμα έχοντας κάνει απίστευτες κωμωδίες) είναι η Μαρία Καβογιάννη.

Ναι, γιατί σε κάθε της ρόλο ξεχνάς τον προηγούμενο.

Και παρά τις επαναλήψεις των iconic ρόλων της εκείνη δεν το πήρε ανάποδα όπως πολλοί ηθοποιοί που μετανιώσανε για κωμικούς ρόλους τους και αφοσιώθηκαν στο δράμα ή ό, τι άλλο προσπαθώντας να ξεφύγουν από τον ρόλο που τους έκανε γνωστούς στο ευρύ κοινό.

Η Μαρία ξανάπαιξε κωμικούς ρόλους και ξέρεις κάτι; Αυτό είναι μια βασική αρχή για να είσαι σπουδαίος στο δράμα. Η Μαρία ποτέ δεν έβαλε ταμπέλα στον εαυτό της.

Όταν το Netflix έγραψε ως λεζάντα το εύστοχο «No caption needed» ποστάροντας τη φωτογραφία της Καβογιάννη, αυτό περί μανιέρας, ταλέντου, κωμωδίας και δράματος ήταν ένα από τα απλά συμπεράσματα που μπορεί να βγάλει κανείς όταν δεν χρειάζεται να μπει το caption.

Υπήρχαν και αλλά συμπεράσματα για τα οποία υποκλινόμαστε:



Queen.gr