MY KTEO

Σάββατο 25 Φεβρουαρίου 2023

Το πρώτο «ταμείο» των εκπτώσεων – Πώς ψώνισαν οι καταναλωτές


Με διαφορετικές «ταχύτητες» κινήθηκε η αγορά την περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων, οι οποίες ολοκληρώνονται την προσεχή Τρίτη ενώ το κυρίαρχο χαρακτηριστικό στη συμπεριφορά των καταναλωτών φέτος ήταν πως προχώρησαν σε στοχευμένες αγορές αποφεύγοντας τις «παρορμητικές».

Σύμφωνα με τη πρώτη αποτίμηση που κάνει στο CNN Greece o κ. Θόδωρος Καπράλος, πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά και Αντιπρόεδρος της ΕΣΕΕ - χωρίς ακόμα να υπάρχουν επίσημα στοιχεία- ο τζίρος των χειμερινών εκπτώσεων, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά την πλειονότητα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, κινήθηκε υψηλότερα από τον αντίστοιχο του 2022 αλλά χαμηλότερα από τα επίπεδα του 2019, που αποτελεί και έτος αναφοράς για το λιανεμπόριο.

Η αγορά κινήθηκε με διαφορετικές ταχύτητες, όπως επισημαίνει ο κ. Καπράλος ανάλογα με το μέγεθος της επιχείρησης, τον κλάδο στον οποίο δραστηριοποιείται αλλά το κοινό στο οποίο απευθύνεται.

Για παράδειγμα στον κλάδο της ένδυσης και της υπόδησης όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος υπήρξε αυξημένη κινητικότητα σε σχέση με άλλα προϊόντα, ωστόσο ήταν χαμηλότερη από τις αντίστοιχες προσδοκίες των εμπόρων.

Σε αυτή την εικόνα συνέβαλε, όπως επεσήμανε ο κ. Καπράλος και το γεγονός ότι πλέον προσφορές γίνονται σε όλη τη διάρκεια του χρόνου - προηγήθηκαν εξάλλου και εκείνες στις οποίες προχώρησαν αρκετές επιχειρήσεις την περίοδο των Χριστουγέννων. Παράλληλα ο ήπιος σε γενικές γραμμές φετινός χειμώνας επηρέασε τις πωλήσεις σε «βαριά» χειμερινά ρούχα, όπως παλτό, μάλλινα κτλ.

«Στοχευμένες οι αγορές»
Επιπλέον διαπιστώθηκε εντονότερη αγοραστική κίνηση προς τα επώνυμα προϊόντα, με τους καταναλωτές να εκμεταλλεύονται τις μειωμένες τιμές των εκπτώσεων για να ψωνίσουν γνωστά brands.

Πάντως σύμφωνα με τον κ. Καπράλο παρατηρήθηκε ότι εν μέσω πληθωριστικών πιέσεων και μείωσης του διαθέσιμου εισοδήματος, ένας στους δύο καταναλωτές απέφυγε τις παρορμητικές αγορές και προχώρησε σε απολύτως στοχευμένες.

Η εμπορική κίνηση τέλος, ήταν καλύτερη τον Ιανουάριο σε σχέση με τον Φεβρουάριο, όπως άλλωστε συμβαίνει σε κάθε χειμερινή εκπτωτική περίοδο ενώ στην πλειονότητα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων παρατηρήθηκε πτώση στη μέση απόδειξη που κόπηκε.



cnn.gr